  • 1. Data: 2003-02-18 16:04:25
    Temat: gdzie zrealizowac czek?
    Od: Paweł <s...@i...pl>

    Witam
    Dostalem czek z zagranicy z "czegos" takiego:

    An Affilliate of
    First State Bank
    Lake Lilian, MN 56253

    i nie mam pojecia gdzie to zrealizowac.
    Czy ktos z szanownych grupowiczów ma jakiś
    pomysł?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2003-02-18 16:17:32
    Temat: Re: gdzie zrealizowac czek?
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

> [...]
    > Lake Lilian, MN 56253
    >
    > i nie mam pojecia gdzie to zrealizowac.
    > Czy ktos z szanownych grupowiczów ma jakiś

    Heh... zawsze mi smutno jak to musze napisac no ale trudno...
    _tylko_ Pekao SA - jedynie 10 zl prowizji, czas oczekiwania
    ok 5-6 tygodni.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 3. Data: 2003-02-18 16:22:46
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b2tmdg$2nd$1@korweta.task.gda.pl, Wilczek <w...@a...net.pl>:

    > Heh... zawsze mi smutno jak to musze napisac no ale trudno...
    > _tylko_ Pekao SA - jedynie 10 zl prowizji, czas oczekiwania
    > ok 5-6 tygodni.

    To jest ta pozycja TOiP ?

    5.1 Inkaso czeków w walutach obcych, kwitów depozytowych

    Uwaga:

    Nie pobiera się opłat pocztowych. 0,25%
    min zł 10,-
    max zł 200,-

    http://www.pekao.com.pl/tabele1s5.xml?/lang=PL/80111
    7-202910-76731

    A mozna wtedy wyplacic w walucie czeku, np. w GBP czy USD, czy trzeba
    przewalutowac na PLN?

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-02-18 16:33:12
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > To jest ta pozycja TOiP ?
    >
    > 5.1 Inkaso czeków w walutach obcych, kwitów depozytowych

> [...]

    tak, to jest - napisalem ze 10 zl bo dopiero powyzej 4000 pln
    0,25% daje wieksza sume. Aha - i jeszcze jedno - mozna oddac
    do inkasa kilka czekow "na jedym formularzu". O tyle jest to
    dobre ze kiedy masz kilka malych czekow na np. 20-50 usd to
    te 10 zl stanowilyby znacza wartosc procentowana calosci sumy
    a inkasujac razem jestes do przodu :-)

    > A mozna wtedy wyplacic w walucie czeku, np. w GBP czy USD, czy trzeba
    > przewalutowac na PLN?

    Mozna w walucie. Wlasciwie nie mozna ale trzeba ;-) bo idiotyzmem byloby
    przewalutowywac po zdzierskim kursie "kupno-pieniadz" zamiast sprzedac
    w kantorze za rogiem (Sw.Marcin/Ratajczaka :-))

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 5. Data: 2003-02-18 17:22:46
    Od: Paweł <s...@i...pl>

    Użytkownik Wilczek napisał:
    > Heh... zawsze mi smutno jak to musze napisac no ale trudno...
    > _tylko_ Pekao SA - jedynie 10 zl prowizji, czas oczekiwania
> [...]

    Dziekuję za szybką odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2003-02-19 08:52:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 18 Feb 2003 17:33:12 +0100, "Wilczek" <w...@a...net.pl>
    był(a) uprzejmy(a) napisać :

    >Mozna w walucie. Wlasciwie nie mozna ale trzeba ;-) bo idiotyzmem byloby
    >przewalutowywac po zdzierskim kursie "kupno-pieniadz" zamiast sprzedac
    >w kantorze za rogiem (Sw.Marcin/Ratajczaka :-))

    "Końcówkę" zapewne wypłacą w złotówkach bo nie bawią się bilonem.

    Jeszcze jedna uwaga. Nie wszystkie oddziały PKO SA gwarantują taką
    usługę. Na przykład w Krakowie tylko jeden oddział przy Rynku Głównym.
    Lepiej zadzwoń i upewnij się gdzie masz iść, żeby niepotrzebnie nie
    gonić.

    --

    uzdrawiam

    Grzesiek

    adres: G...@i...edu.pl

    "Towarzysze! Gdybyśmy mieli walcownie blach cienkich
    to robilibyśmy najlepsze w świecie konserwy mięsne...ale nie mamy mięsa"
    przypisywane Władysławowi Gomułce

  • 7. Data: 2003-02-19 11:23:06
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > "Końcówkę" zapewne wypłacą w złotówkach bo nie bawią się bilonem.

    Tak, jezeli koncowki nie da sie wyplacic w banknotach to wyplacaja
    w PLN aczkolwiek sadze ze np. Euro maja takze moenty ale takich
    czekow nigdy nie mialem.

> [...]
    > usługę. Na przykład w Krakowie tylko jeden oddział przy Rynku Głównym.
    > Lepiej zadzwoń i upewnij się gdzie masz iść, żeby niepotrzebnie nie

    Polecam Robertowi oddzial na Sw.Marcin w Poznaniu. Wyjatkowo sympatyczne
    sa nawet panie od operacji miedzynarodowych czy jak to tam zwa :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 8. Data: 2003-02-19 11:30:03
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b2vphf$rce$1@korweta.task.gda.pl, Wilczek <w...@a...net.pl>:

    > Polecam Robertowi oddzial na Sw.Marcin w Poznaniu. Wyjatkowo
    > sympatyczne sa nawet panie od operacji miedzynarodowych czy jak to
    > tam zwa :-)

    Bardzo dziękuję za polecenie - to ten za Sphinxem, tak? W tym oddziale byłem
    tylko raz, na piętrze w DM.

    W świetle tych rewelacji zwrócę się chyba do mojego kontrahenta z UK, aby
    zamiast przelewać mi na konto w BZWBK, co może być kosztowne lub przelew
    może nie dotrzeć (jak to ostatnio opisywano), wysłał mi czek w GBP (to jest
    domyślny sposób wypłaty honorarium).

    Czy widzicie jakieś wady tego rozwiązania, oprócz dłuższego okresu
    oczekiwania na pieniądze, co w tym przypadku mi nie przeszkadza?

    --
    Robert

  • 9. Data: 2003-02-19 11:35:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 19 Feb 2003 12:30:03 +0100, "Robert" <s...@o...pl> był(a)
    uprzejmy(a) napisać :

> [...]
    >
    >Czy widzicie jakieś wady tego rozwiązania, oprócz dłuższego okresu
    >oczekiwania na pieniądze, co w tym przypadku mi nie przeszkadza?

    Musisz dwa razy iść do banku a potem samemu wpłacać gotówkę na
    konto/lokatę chyba, że wszystko przepijasz od razu.

  • 10. Data: 2003-02-19 11:36:59
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Bardzo dziękuję za polecenie - to ten za Sphinxem, tak? W tym oddziale byłem
    > tylko raz, na piętrze w DM.

    Tak, coc blizej do Citi i Multi niz do Sphinxa no ale ;-)

    > Czy widzicie jakieś wady tego rozwiązania, oprócz dłuższego okresu
    > oczekiwania na pieniądze, co w tym przypadku mi nie przeszkadza?

    Mozliwe, ze realizacja czeku z banku w GB jest szybsza niz z USA.
    Z funtami nie mialem w zyciu nic do czynienia wiec nie wiem :-)
    ale chyba jest podobnie jak z czekami w USD. IMHO to dobre rozwiazanie
    zwlaszcza jesli kontrahent oplaci bezpieczna przesylke czeku.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl