  • 1. Data: 2003-02-18 11:22:02
    Temat: Pamiętliwe CKC Pekao SA
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Jak powszechnie wiadomo pobierając pieniądze z bankomatu
    można podać 3 razy błędnie PIN. Przy trzecim błędnym razie
    bankomat może "połknąć" kartę. Dzisiaj dowiedziałem się,
    że pod tym względem CKC Pekao SA jest wyjątkowo pamiętliwe.
    Licznik błędnych prób jest zerowany tylko na prośbę pracownika banku.
    Czyli np. dziś mylimy się raz, za cztery miesiące drugi raz, a np. za rok tr
    zeci
    i... wtedy bankomat zatrzymuje kartę (czyli w tym wypadku po pierwszym
    błędnym PINie w "sesji")...
    Można się czasem zdziwić nie wiedząc o tym...

    Jak jest w innych bankach tego nie wiem...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 2. Data: 2003-02-18 11:28:44
    Temat: Re: Pamiętliwe CKC Pekao SA
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Prof_Ex"
> [...]
    > błędnym PINie w "sesji")...
    > Można się czasem zdziwić nie wiedząc o tym...
    >
    > Jak jest w innych bankach tego nie wiem...

    faktycznie slyszalem juz o roznych wariantach w zaleznosci od banku
    - 3 razy pod rzad (mozna np 2 razy sie pomylic, zabrac karte i za chwile
    wczytac i znow 2 razy, itd)
    - 3 razy na dzien, na tydzien, na miesiac (zerowanie licznika bledow w takim
    cyklu)

    Jakoś nigdy dokładnie banki w regulaminach karty tego nie wyjasniaja,
    moze jest to bezpieczniejsze ale jak kazde zwiekszenie bezpieczenstwa jest
    to rowniez bardziej klopotliwe dla legalnych uzytkownikow karty
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-02-18 11:34:36
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:b2t5e0$a8e$...@n...news.tpi.pl...

    [...]
    > Jakoś nigdy dokładnie banki w regulaminach karty tego nie wyjasniaja,
    > moze jest to bezpieczniejsze ale jak kazde zwiekszenie bezpieczenstwa jest
    > to rowniez bardziej klopotliwe dla legalnych uzytkownikow karty

    Dokładnie.
    Zapomniałem napisać, że "chodzi" o kartę Maestro.
    Jakiś roczek temu pomyliły mi się PINy i 2x wstukałem
    błędny, za trzecim prawidłowy. System to do dzisiaj pamiętał.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 4. Data: 2003-02-18 12:19:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "blad" <b...@W...pl> writes:

> [...]
    > moze jest to bezpieczniejsze ale jak kazde zwiekszenie bezpieczenstwa jest
    > to rowniez bardziej klopotliwe dla legalnych uzytkownikow karty

    Ale wydaje mi sie, ze poprawne wprowadzenie pinu powinno ten licznik
    zerowac? Chyba, ze to chodzi o to, ze zlodziej ma sklonowana karte bez
    znajomosci pinu i sobie w naszej nieswiadomosci codziennie dwa kody
    sprawdza... No nie wiem, nie wiem...

    MJ

  • 5. Data: 2003-02-18 12:26:37
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:2nel654w95.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl>:

> [...]
    > zerowac? Chyba, ze to chodzi o to, ze zlodziej ma sklonowana karte bez
    > znajomosci pinu i sobie w naszej nieswiadomosci codziennie dwa kody

    Tez mi sie tak wydawalo.
    Niedysponentka w BZWBK zapewniala mnie, ze sie nie zeruje (tj. kazde
    trzecie - nie tylko z rzedu - bledne wprowadzenie PIN blokuje).
    Wydaje mi sie to watpliwe - mieliby zatrzesienie takich przypadkow.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-02-19 08:10:02
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:2...@c...fuw.edu.pl...

    [...]
    > Ale wydaje mi sie, ze poprawne wprowadzenie pinu powinno ten licznik
    > zerowac?

    CKC Pekao SA nie zeruje...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 7. Data: 2003-02-19 08:16:07
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik Robert <s...@o...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:b2t8q6$mmd$...@t...icpnet.pl...

    [...]
    > Tez mi sie tak wydawalo.
    > Niedysponentka w BZWBK zapewniala mnie, ze sie nie zeruje
    > (tj. kazde trzecie - nie tylko z rzedu - bledne wprowadzenie
    > PIN blokuje).

    Czyli jest tak samo jak w Pekao.

    > Wydaje mi sie to watpliwe - mieliby zatrzesienie takich przypadkow.

    I właśnie tak mają...
    Rano/wieczorem pracownik banku wyjmuje zatrzymane karty
    z bankomatu (Pekao SA) i następnie dzwoni do CKC aby
    te karty odblokować. Sam byłem tego świadkiem. Dzięki uprzejmości
    pani z Pekao ja też z tego skorzystałem i "wyczyściłem" sobie błędne
    PINy z karty :-) A wcześniej żyłem w błogiej nieświadomości, że
    właśnie właściwy PIN zeruje błędne próby (dokładnie tak jak w
    telefonach komórkowych).

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 8. Data: 2003-02-19 13:28:05
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciej Loret <m...@p...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:b2vves$2i8$...@a...news.tpi.pl...

    > Witam p. Profesora ;)

    No trochę mi jeszcze do tego tytułu brakuje :-)))

    > Ja tam kilka miesiecy temu, tez to przeszedlem.

    Możesz napisać dokładniej, co przeszedłeś?

    > Po Twoim poscie, wpadlem na
    > pomysl, aby wprowadzic 2 razy bledny PIN -
    > jako odatkowe zabezpieczenie.
    > Dobre?

    Może i dobre, zależy co komu odpowiada...
    Pamiętaj, że jak np. będziesz płacił tą kartą,
    zatwierdzając operację PINem, a wtedy akurat się
    pomylisz ten trzeci raz to możesz zostać potraktowany
    jak potencjalny złodziej przez sprzedawcę :-/
    A jak wiadomo klawiaturki pinpadów do wygodnych
    nie należą...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 9. Data: 2003-02-19 14:03:58
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam p. Profesora ;)

    Ja tam kilka miesiecy temu, tez to przeszedlem. Po Twoim poscie, wpadlem na

  • 10. Data: 2003-02-20 08:03:06
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Możesz napisać dokładniej, co przeszedłeś?

    Pozarcie Maestra przez bankomat.

> [...]
    > pomylisz ten trzeci raz to możesz zostać potraktowany
    > jak potencjalny złodziej przez sprzedawcę :-/

    Maestro do placenia sie nie nadaje - od tego sa karty z odroczonym etrminem
    platnosci.

    > A jak wiadomo klawiaturki pinpadów do wygodnych
    > nie należą...

    jw.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret