  • 1. Data: 2004-04-25 17:39:03
    Temat: gdzie tu logika? (KK BZWBK)
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    Witam wszystkich!

    Nosiłem się ostatnio z zamiarem zmiany KK BZWBK Silver na Mastercarda tego
    samego banku. W sumie pomyślałem sobie tak: niedługo kończy mi się ważność
    Visy, kartę kredytową w tym banku posiadam już 4 lata, więc zamiana powinna
    się odbyć bez zbędnych formalności.
    Nic bardziej mylnego!
    Zatelefonowałem do CK BZBWK, gdzie dowiedziałem się, że musiałbym złożyć
    pismo, w którym rezygnuję z Visy, a następnie wypełnić wniosek o przyznanie
    karty Mastercard (donosząc przy okazji cały stos papierów - prowadzę DG,
    więc wiadomo o co chodzi). Byłem po tej rozmowie lekko zszokowany.
    Nie dałem za wygraną i zatelefnowałem do Raiffeisena, gdzie miła Pani
    poinformowała mnie, że nie ma sprawy i mogę przenieść do nich kartę,
    zmieniając jednocześnie organizację płatniczą na Masteracarda, a jedynymi
    dokumentami jakie będą potrzebne, to 3 ostatnie wyciągi karty Visa z BZ WBK.
    Podziękowałem za informację i powiedziałem, że się zastanowię.

    Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co tu chodzi?! Przecież polityka BZWBK jest
    bezsensowna. Rozumiem, gdybym chciał jednocześnie podwyższyć limit
    kredytowy, albo zmienić kartę na Golda...Ale tak?

    Pozostaje faktycznie się od nich wynosić...

    Radek

  • 2. Data: 2004-04-25 20:26:31
    Temat: Re: gdzie tu logika? (KK BZWBK)
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Radmar wrote:
    > Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co tu chodzi?! Przecież polityka BZWBK
    > jest bezsensowna. Rozumiem, gdybym chciał jednocześnie podwyższyć
    > limit kredytowy, albo zmienić kartę na Golda...Ale tak?

    IMHO tu nie chodzi o logikę, tylko o procedury.
    Raiffeisen ma procedurę przyznawania kart komuś, kto miał kartę w innym
    banku, więc kartę może ci dać.
    BZWBK nie ma procedury zamiany Visy na Mastercard, więc u nich zaczniesz od
    początku.
    Miałem przelotnie do czynienia z Departamentem Kredytów Detalicznych BRE i
    mam analogiczne wrażenie - w działaniu logiki się zasadniczo nie używa. Może
    przy jakimś dużym kredycie, ale nie przy seryjnym detalu. Nie dziwię się
    zresztą bo to przyspiesza im pracę.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2004-04-25 21:31:40
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Apr 2004 22:26:31 +0200,
    osoba podpisana: Bogdan B. <b...@h...pl>
    napisała:
    [....]

> [...]
    > przy jakimś dużym kredycie, ale nie przy seryjnym detalu. Nie dziwię się

    Że przy seryjnym detalu, uzywa sie procedur, a nie logiki to mógłbym
    jeszcze zrozumieć. To, że przy _opracowywanu_ procedur logiki sie nie
    używa, zadziwia mnie cały czas.

    KJ

    --
    FORTRAN is not a flower but a weed -- it is hardy, occasionally blooms,
    and grows in every computer.

  • 4. Data: 2004-04-25 22:31:51
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości
    > mam analogiczne wrażenie - w działaniu logiki się zasadniczo nie używa.
    Może
    > przy jakimś dużym kredycie, ale nie przy seryjnym detalu. Nie dziwię się
    > zresztą bo to przyspiesza im pracę.

    LOL. Brak logiki przyspiesza pracę? To jakaś kompletna nowość dla mnie :)))

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-04-25 23:31:36
    Od: "Piotr" <s...@p...onet.pl>

    bo wbk nie ma na razie potrzebty przejmowania innych klientów. poczekaj az w
    raffeisen beda mieli dosyc klienteli tez zmienią zapatrywania!! oni maja
    teraz wielka promocje i po prosyu korzystaj póki jest taka prom. ------
    Piotr

  • 6. Data: 2004-04-26 15:33:08
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:

    > LOL. Brak logiki przyspiesza pracę? To jakaś kompletna nowość dla
    > mnie :)))

    Jeżeli wolisz - brak myślenia przez pracownika.
    Ma się trzymać procedury. Coś jak program w Basicu: if-then-else.
    To jest zadziwiająco szybkie i skuteczne dla więcej niż 95% przypadków.
    Wiem to z praktyki.

    Bogdan B.

  • 7. Data: 2004-04-26 19:17:46
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > Ma się trzymać procedury. Coś jak program w Basicu: if-then-else.
    > To jest zadziwiająco szybkie i skuteczne dla więcej niż 95% przypadków.

    No tak, to prawda. Dobrze to ujął Kamil Jońca. Ja z kolei zbyt jednostronnie
    do tego podszedłem.