  • 1. Data: 2006-01-20 13:28:39
    Temat: Citibank MasteCard potajemnie podwojnie przeliczany
    Od: "tomaszek.w " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Od nowego roku KK MasterCard jest ponownie przeliczana via UDS. Poprzednio
    podstawowa waluta bylo EUR.
    Jesli wiec transakcji dokonano w EUR to i tak ban przelicza przez USD->EUR-
    >PLN.
    W banku dwie osoby przeze mnie pytane udzielily zupelnie innych, sprzedcznych
    informacji.
    Zlozona reklamacja w Citibank Online nie zostala przyjeta. Citi tlumaczy sie
    zmiana zasad stopsowanych przez MasterCard, bo - podobno - wszystkie karty w
    tym systemie sa przeliczane ponownie przez USD.......
    Wiem ze tak nie jest, bo dopytywalem sie np. w PeKao SA.

    Nie mam za zale, ze zmieniaja sie zasady ale mam za zle, ze bank nawet o tym
    nie wspomni, bo po co?????

  • 2. Data: 2006-01-20 15:40:17
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tomaszek.w " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:dqqoi7$iih$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Wiem ze tak nie jest, bo dopytywalem sie np. w PeKao SA.
    >
    > Nie mam za zale, ze zmieniaja sie zasady ale mam za zle, ze bank nawet o

    Tyle, że w przypadku Citi dla klienta nie ma to znaczenia. Zgodnie z
    Regulaminem transakcje zagraniczne przeliczane są dla klienta z oryginalnej
    waluty na PLN wg kursu Citi dla transakcji kartowych. Zatem to przez jaką
    walutę Citi dostaje obciążenie z VISA lub MC, nie ma dla klienta znaczenia.

  • 3. Data: 2006-01-20 17:36:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "tomaszek.w " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    > tym systemie sa przeliczane ponownie przez USD.......
    > Wiem ze tak nie jest, bo dopytywalem sie np. w PeKao SA.

    AFAIR MC zawsze byl przeliczany przez euro w grupie okreslonych panstw, poza
    nia byl przeliczany przez USD. Nie slyszalem aby cos sie zmienilo. A skoro
    piszesz o sprzecznych informacjach to moglbys podac jakie one byly...

    MK

  • 4. Data: 2006-01-20 20:46:58
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 20 Jan 2006 16:40:17 +0100, "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >walutę Citi dostaje obciążenie z VISA lub MC, nie ma dla klienta znaczenia.

    błądzisz czy tak sobie tylko trolujesz??

    "Transakcje w walutach obych są przeliczane na walutę rozliczeniową po
    kursie organizacji rozliczającej Transakcję. Gdy waluta Rachunku Karty
    i waluta rozliczeniowa są różne, Transakcje są przeliczane z waluty
    rozliczeniowej na walutę Rachunku Karty po kursie obowiązującym w
    Banku w chwili rozliczenia Transakcji."

    PG

  • 5. Data: 2006-01-20 22:46:30
    Od: "tomaszek.w " <t...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > nia byl przeliczany przez USD. Nie slyszalem aby cos sie zmienilo. A skoro
    > piszesz o sprzecznych informacjach to moglbys podac jakie one byly...

    No wlasnie - zmienilo sie.....Citi ponownie wprowadzil rozliczanie
    transakcji przez USD jako walute podstawowa. Wiem juz o tym z Citi online
    oraz od zrodla po zlozeniu reklamacji. Tlumacza sie, ze MasterCard ich do
    tego zobligowal.....
    Nie wierze - karty tego systemu w innych bankach sa rozliczane przez EUR.

    Po prostu - podwojne przeliczanie przynosi bankowi zysk.

    A poza tym - zaprzestano przyjmowania reklamacji przez Citiphone. Teraz
    trzeba pisemnie, internet albo osobiscie w banku (tez pisemnie).....

  • 6. Data: 2006-01-20 23:24:45
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > i waluta rozliczeniowa są różne, Transakcje są przeliczane z waluty
    > rozliczeniowej na walutę Rachunku Karty po kursie obowiązującym w

    Masz rację. Odszczekuję. Nieuważnie przeczytałem najświeższy regulamin.

  • 7. Data: 2006-01-21 09:42:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "tomaszek.w " <t...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > tego zobligowal.....
    > Nie wierze - karty tego systemu w innych bankach sa rozliczane przez EUR.

    A sa rozliczane w 2 walutach (np. eur i usd)? MYsle, ze raczej chodzilo o
    to, ze musi byc wybrana jedna waluta. W tym wypadku bank wybral usd, a nie
    eur.

    > Po prostu - podwojne przeliczanie przynosi bankowi zysk.

    Ale przeciez przeliczenia na walute rozliczeniowa dokonuje organizacja, a
    nie bank. Bank tylko przelicza z raluty rozliczeniowej na pln i jest tu
    zawarta marza banku.

    > A poza tym - zaprzestano przyjmowania reklamacji przez Citiphone. Teraz
    > trzeba pisemnie, internet albo osobiscie w banku (tez pisemnie).....

    A to juz bzdura. Skladalem reklamacje przez Citiphone 16-tego. Nikt mi nawet
    nie sugerowal, ze mam zlozyc w inny sposob.

    MK

  • 8. Data: 2006-01-21 10:59:20
    Od: " r3d3" <r...@W...gazeta.pl>

    tomaszek.w <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > tym systemie sa przeliczane ponownie przez USD.......
    > Wiem ze tak nie jest, bo dopytywalem sie np. w PeKao SA.

    Zasady zmienil MasterCard i PeKaO SA z cala pewnoscia nie jest tu wyjatkiem.

    Inna sprawa ze to jaka waluta jest uzywana do raportow i rozliczen ma
    znaczenie bardzo umiarkowane jesli nie jest wogole bez znaczenia,
    szczegolnie dla klienta. Zarabia sie i tak na przeliczeniu z waluty
    rozliczeniowej na PLN niezaleznie od tego co to za waluta.

    Pzdr,
    r3d3

  • 9. Data: 2006-01-21 11:24:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    " r3d3" <r...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > szczegolnie dla klienta. Zarabia sie i tak na przeliczeniu z waluty
    > rozliczeniowej na PLN niezaleznie od tego co to za waluta.

    Nie do konca, bo organizacja ma rowniez swoja marze. Czyli jesli robisz
    zapupy w usd karta, ktorej waluta rozliczeniowa jest usd, marza jest tylko
    przy przeliczeniu usd -> pln. Jesli robisz zakupy w eur, organizacja pobiera
    swoja marze za przewalutowanie eur -> usd, a bank za przewalutowanie usd ->
    pln.

    MK

  • 10. Data: 2006-01-21 13:46:14
    Od: "Zdzislaw" <z...@u...pl>

> [...]
    > Wiem ze tak nie jest, bo dopytywalem sie np. w PeKao SA.
    >
    > Nie mam za zale, ze zmieniaja sie zasady ale mam za zle, ze bank nawet o
    o kurna, ja dostalem od Citi MC z mysla o Euro a okazuje sie ze bede wiecej
    placil ...