  • 1. Data: 2006-07-17 11:09:05
    Temat: fundusz...
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Witam,
    Tydzien temu zakupilem jednostki arki akcji i po tygodniu jestem 5%
    do tylu. To co prawda fundusz długoterminowy, ale jak w najbliższym
    czasie będzie spadać w takim tempie, to nie zostanie mi nic z czego
    mógłbym odrobić straty.
    Pytanie: czekać czy uciekać?

    --
    jimmij

  • 2. Data: 2006-07-17 11:26:08
    Temat: Re: fundusz...
    Od: "Grzes" <p...@S...pl>

    Użytkownik "jimmij" <j...@j...jj> napisał w wiadomości
> [...]
    > do tylu. To co prawda fundusz długoterminowy, ale jak w najbliższym
    > czasie będzie spadać w takim tempie, to nie zostanie mi nic z czego

    ale już w czasie 2 tygodni jest 2 % do przodu, w czasie miesiąca jest 16 %
    do przodu.
    Jest to inwestycja długoterminowa i tygodniowy spadek ok. 2 % bo właśnie
    taki był to nie jest tragedia
    Niedawno wartość jednostki spadła z 40 zł do 30 zł w ciagu miesiąca a teraz
    juz podskoczyła do ok. 36 zł wiec nie jest źle. Ja bym spokojnie czekał

  • 3. Data: 2006-07-17 11:27:44
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > do tylu. To co prawda fundusz długoterminowy, ale jak w najbliższym
    > czasie będzie spadać w takim tempie, to nie zostanie mi nic z czego

    jezeli chcesz stracic te 5% to uciekaj, z tym, ze w akcje/f.akcyjne
    inwestuje sie dlugoterminowo

  • 4. Data: 2006-07-17 14:51:15
    Od: "sumi" <T...@p...onet.pl>

    "jimmij" wrote in message

    > Pytanie: czekać czy uciekać?

    Jak już zdecydowałeś się na fundusz akcyjny to znaczy że inwestowałeś
    długoterminowo
    moja rada nie patrz codziennie na wyniki funduszu bo to tylko powoduje
    zbędne emocje

    Mirek
    ==> http://kredytbankowy.com

  • 5. Data: 2006-07-17 16:16:29
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "jimmij" <j...@j...jj> wrote in message news:rhwu05gcwtq.fsf@jj.jj...
> [...]
    > do tylu. To co prawda fundusz długoterminowy, ale jak w najbliższym
    > czasie będzie spadać w takim tempie, to nie zostanie mi nic z czego

    Proponuję tak:
    - zobacz na wykres WIG czy WIG20 od np. 1994 roku
    - zerknij potem na wykresy wartości j.u. funduszy akcji w podobnym horyzoncie
    czasowym i zobacz po jakim czasie zakup j.u. na szczytach hossy odrobił startę z
    takiego zakupu
    Dla mnie 'długoterminowość' funduszy akcji to 3-5 lat, zgodnie z tym co dzieje
    się na giełdzie, zupełnie niezgodnie z bełkotem marketingu TFI.
    Konsekwentny, stopniowy cykl konwersji FI: akcje-pieniężne/lokaty-obligacje
    pozwala osiagnąć lepsze rezultaty.

    Natomiast czy szybko zrealizować (uciąć) startę czy liczyć na możliwość jej
    wyrównania w najbliższych tygodniach (albo też jej powiększenia?) sam miałbym
    wątpliwości.
    Osobiście z całą pewnością w tej chwili nie zainwestowałbym w fundusze akcyjne.

    TomekD

  • 6. Data: 2006-07-17 19:28:27
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    zrob konwersje na obligacyjne i czekaj chwilke, ja zainwestowalem w
    marcu, w maju/czerwcu bylem w plecy gruba kase :( nastepnie w lipcu
    troche sie odrobilo strat, ale juz teraz wiem ze spokojnie mozna robic
    konwersje wew. TFI.
    Wiem ze dlugoterminowo sie inwestuje, ale przeciez przez takie
    poprawne konwersje to sie zyska jeszcze wiecej...

  • 7. Data: 2006-07-18 06:07:45
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    sunwick napisał(a):
> [...]
    > Wiem ze dlugoterminowo sie inwestuje, ale przeciez przez takie
    > poprawne konwersje to sie zyska jeszcze wiecej...

    Pozostaje tylko jeden problem - jakie to konkretnie są te "poprawne"....

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-07-18 06:44:22
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "Tomek" <t...@w...pl> wrote in message

    > Pozostaje tylko jeden problem - jakie to konkretnie są te
    > "poprawne"....

    Nie wiesz ? Te na których się zarabia, to takie proste ;)

    MichalL

  • 9. Data: 2006-07-18 07:20:45
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Pozostaje tylko jeden problem - jakie to konkretnie są te "poprawne"....
    >
    > Pozdrawiam

    na takich kolesi mowi sie "chirurdzy" = zawsze chca zainwestowac w akcje w
    dolku
    i wyjsc na gorce....czasem sie udaje, ale zwykle traca swoja kase

    dokonujac konwersji teraz koles zaakceptuje strate, jezeli nie potrzebuje
    tych pieniedzy to
    sugeruje, aby NIC NIE ROBIC

    nie wazne kiedy otworzysz pozycje - wazne kiedy ja zamkniesz ;-)

    pozdr
    RobertS

  • 10. Data: 2006-07-18 09:04:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    sunwick wrote:

    > zrob konwersje na obligacyjne i czekaj chwilke,

    Z tym się akurat nie zgodzę. Uważam za bardzo prawdopodobne, że
    kierunek zmian kursu akcji i obligacji w najbliższym czasie będzie ten
    sam. To znaczy jeśli akcje będą rosły to obligacje też, akcje maleją
    obligacje tak samo. Więc jeśli konwersja w celu "przeczekania, to już
    raczej na pieniężny, lub wprost na gotówkę i do banku.