  • 1. Data: 2006-07-17 11:11:10
    Temat: kredyt hipoteczny w MultiBanku
    Od: "g-line" <g...@g...pl>

    Witam wszystkich i mam następujące pytanie:
    czy ktoś wie w jaki sposób multibank wyznacza oprocentowanie dla kredytów
    hipotecznych w CHF. Obecne oprocentowanie jest w okolicah 2,9%. Jakie jest
    ryzyko, że za np. 2 miesiące oprocentowanie nie wzrośnie do np 6% :-).
    Jeżeli ktoś z Was spłaca tam kredyt to prosiłbym o opinie jak zmieniało się
    dotychczas oprocentowanie kredytów.

    g-line

  • 2. Data: 2006-07-17 11:27:49
    Temat: Re: kredyt hipoteczny w MultiBanku
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 17 Jul 2006 13:11:10 +0200, w <e9frcm$60u$1@nemesis.news.tpi.pl>, "g-line"
    <g...@g...pl> napisał(-a):

    > czy ktoś wie w jaki sposób multibank wyznacza oprocentowanie dla kredytów
    > hipotecznych w CHF. Obecne oprocentowanie jest w okolicah 2,9%.

    Tak jak mBank -- szklana kula prezesa i analityków :).

    > Jakie jest
    > ryzyko, że za np. 2 miesiące oprocentowanie nie wzrośnie do np 6% :-).

    To jest dobre pytanie :).

    > Jeżeli ktoś z Was spłaca tam kredyt to prosiłbym o opinie jak zmieniało się
    > dotychczas oprocentowanie kredytów.

    Zapytaj tych co mają długoterminowe lokaty antybelkowe ;))).

  • 3. Data: 2006-07-17 11:40:19
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "g-line" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > hipotecznych w CHF. Obecne oprocentowanie jest w okolicah 2,9%.
    > Jakie jest ryzyko, że za np. 2 miesiące oprocentowanie nie
    > wzrośnie do np 6% :-).

    Praktycznie zerowe :-). Nie przesadzajmy. Choc absolutnej
    gwarancji to nie masz.

    > Jeżeli ktoś z Was spłaca tam kredyt to prosiłbym o opinie jak
    > zmieniało się dotychczas oprocentowanie kredytów.

    Prawie kazda oferta kredytowa tego banku, z czasem staje sie zla
    dla starych klientow. Przy ewentualnych podwyzkach oprocentowania
    nie zapomna o Tobie. Obnizki natomiast beda tylko dla nowych
    klientow (na samym poczatku tak nie bylo, ale od okolo 2 latek tak
    jest). W ten sposob dowolna oferta, z czasem stanie sie
    nieatrakcyjna o ile tylko beda jakiekolwiek ruchy na wskaznikach
    typu libor.

    Z calego serca odradzam, bo waluta kredytu sugeruje, ze chcesz to
    traktowac jako typowy kredyt mieszkaniowy, a nie jako linie.

    marekz

  • 4. Data: 2006-07-17 11:51:03
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    generalnie zaciagajac jakikolwiek kredyt (zwlaszcza dlugoterminowy) nalezy
    decydowac sie na takie kredytu, w ktorych oprocentowanie (jego zmiany) sa
    jasno okreslone np:

    LIBOR 6M + 1% marzy
    lub
    WIBOR 6M + 2% marzy banku

    nominalne oprocentowanie kredytu bedzie sie zmienialo z kazda rata (LIBOR
    lub WIBOR nieustannie sie zmienia), natomiast marza banku nie
    (no chyba, ze w dol)

    unikaj ofert banku, w ktorym oprocentowanie jest zmienne, ustalane przez na
    podstawie "jakis tam waznych czynnikow na rynku miedzybankowym"...
    to co dla banku bedzie istotne dla Ciebie moze byc zupelnie niewazne; zwykle
    zdarza sie, ze jak nastepuje zmiana (w gore) stop procentowaych
    to taki bank natychmiast informuje klienta o podniesieniu oprocentowania
    kredytu, a w odwrotnej sytuacji albo obnizka jest znacznie oddalona w
    czasie, albo nie ma jej wcale...

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2006-07-17 14:14:26
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    > To jest dobre pytanie :).

    No ja wiem, ze wzrosnie troche ;)

  • 6. Data: 2006-07-17 16:26:33
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "RobertS" <r...@x...pl> wrote in message
> [...]
    > kredytu, a w odwrotnej sytuacji albo obnizka jest znacznie oddalona w czasie,

    Dobrze pisze, dajcie mu wódki :-)
    Dokładnie z tych samych przyczyn o których pisze Robert nie zdecydowałem się na
    kredyt hipoteczny w Multi czy mBanku.

    Przy okazji - aż boję się napisać :-)
    No bo jestem (póki co) pod wrażniem poziomu obsługi kredytów hipotecznych w PKO
    BP.
    Jak na razie pełen profesjonalizm, może miałem szczęście do osoby, zobaczymy co
    będzie dalej...

    TomekD

  • 7. Data: 2006-07-18 05:12:05
    Od: "Przemek" <p...@N...gazeta.pl>

    TomekD <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    PKO

    > BP.
    > Jak na razie pełen profesjonalizm, może miałem szczęście do osoby,

    Witam

    Ja jestem w odwrotnej sytuacji mam kredyt w pko bp od 3 lat - 3 lata temu
    warunki byly takie ze marza wynosila 2%. W ciagu tych 3 lat zmienily sie
    troche warunki udzielania kredytow i banki zeszly z marza - pismo do pko bp z
    prosba o renegocjacje marzy zaowocowalo oferta - marza 1,7% + 0,5% prowizji
    od reszty kredytu bo jest prowizja. Do tego oczywiscie WIBOR 3M bo kredyt w
    PLN. W pko bp wprowadzono od 1 stycznia malo interesujaca tabele oplat i
    prowizji a teraz od 15.lipca jest jeszcze ciekawsza dlatego uciekam z
    kredytem z pko bp. Moj typ padl wlasnie na mbank i ich oferte - kredyt
    refinansowy na uproszczonych zasadach(minimum formalnosci, 0 prowizji za
    udzielenie, 0 ubezpieczen przejsciowych, 0 za wpisy hipoteki w sadzie) 1rok
    4,8% potem 5,8% i przez pierwsze 3 lata prowizja za wyjscie 2% od 4 roku bez
    prowizji, moje koszty to tylko koszt weksla i wykreslenie starego banku z KW.
    Zaleta jest to ze skracam okres kredytowania z 17 do 12 lat. Tak sobie mowie
    ze zawsze po 3 latach bede mogl spokojnie przeniesc kredyt do innego banku w
    razie czego.
    Macie moze jakies inne propozycje dla kogos kto przenosi kredyt?

    pozdrawiam
    Przemek

  • 8. Data: 2006-07-18 20:15:43
    Od: "XYZ" <x...@x...wp.pl>

> [...]
    | ryzyko, że za np. 2 miesiące oprocentowanie nie wzrośnie do np 6% :-).
    | Jeżeli ktoś z Was spłaca tam kredyt to prosiłbym o opinie jak zmieniało

    Witam,

    No ja jestem tym ktory wziol kredyt w mBnaku i jest zadowolony.
    Popatrz na to z innej strony.
    Ludzie biora kredyty na okreslone procenty ( dla nich korzystne ).
    Nie sa to ludzie glupi bo pewnie studiowali inne kredyty itp.
    Co robisz jak bank cie robi w konia. Zaczynasz szukac innych opcji.
    Zaufaj mi ze tak mBank jak i klienci wiedza ze jest to uklad pomiedzy dwoma
    osobami.
    Teraz popularne jest przenoszenie kredyow do innych bankow i ludzie zaczna
    przenosic kredyty z mBanku jezeli jego oferta bedzie inna od konkurencji (
    czytaj mniej korzystna).
    Na zachodzie ( a dokladniej w Anglii ) kredyt hipoteczny przenosi sie
    srednio 4-5 razy z banku do banku.

    Ja tam jestem dobrej mysli ze jezeli wypne sie na mBank to inny bank ABC
    mnie przygarnie na dogodnych warunkach.

    XYZ

  • 9. Data: 2006-07-18 20:26:38
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "XYZ" <x...@x...wp.pl> wrote in message

    > Ja tam jestem dobrej mysli ze jezeli wypne sie na mBank to inny bank ABC
    > mnie przygarnie na dogodnych warunkach.

    Moim zdaniem błąd w rozumowaniu.
    Na ile brałeś kredyt hipoteczny na 3 lata czy 30 lat?

    Dzisiaj bez problemu znajdziesz bank do którego przeniesiesz kredyt na lepszych
    warunkach - popyt na kredyty hipoteczne jest ogromny.
    Taka sytuacja nie będzie trwała wiecznie i wtedy żniwa będą miały banki.
    Ja jednak wolę obiektywne wskaźniki rynkowe niż fusy w kawie prezesa BRE przez
    nakbliższe 30 lat :-)

    TomekD

  • 10. Data: 2006-07-19 04:57:37
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 22:26:38 +0200,
    osoba podpisana: TomekD <t...@p...onet.pl>
    napisała:
    [...]
    > Dzisiaj bez problemu znajdziesz bank do którego przeniesiesz kredyt na lepszych
    > warunkach - popyt na kredyty hipoteczne jest ogromny.
    > Taka sytuacja nie będzie trwała wiecznie i wtedy żniwa będą miały banki.

    E ? Jeśli popyt na KH się zmniejszy, to tym bardziej bankom będzie chyba
    zależeć, na przejęciu klientów innych banków, nie tak ?

    > Ja jednak wolę obiektywne wskaźniki rynkowe niż fusy w kawie prezesa BRE przez>
    nakbliższe 30 lat :-)
    No, to fakt,
    KJ

    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler