    From: "TomekD" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: fundusz...
    Date: Mon, 17 Jul 2006 18:16:29 +0200

    "jimmij" <j...@j...jj> wrote in message news:rhwu05gcwtq.fsf@jj.jj...
    > Witam,
    > Tydzien temu zakupilem jednostki arki akcji i po tygodniu jestem 5%
    > do tylu. To co prawda fundusz długoterminowy, ale jak w najbliższym
    > czasie będzie spadać w takim tempie, to nie zostanie mi nic z czego
    > mógłbym odrobić straty.
    > Pytanie: czekać czy uciekać?

    Proponuję tak:
    - zobacz na wykres WIG czy WIG20 od np. 1994 roku
    - zerknij potem na wykresy wartości j.u. funduszy akcji w podobnym horyzoncie
    czasowym i zobacz po jakim czasie zakup j.u. na szczytach hossy odrobił startę z
    takiego zakupu
    Dla mnie 'długoterminowość' funduszy akcji to 3-5 lat, zgodnie z tym co dzieje
    się na giełdzie, zupełnie niezgodnie z bełkotem marketingu TFI.
    Konsekwentny, stopniowy cykl konwersji FI: akcje-pieniężne/lokaty-obligacje
    pozwala osiagnąć lepsze rezultaty.

    Natomiast czy szybko zrealizować (uciąć) startę czy liczyć na możliwość jej
    wyrównania w najbliższych tygodniach (albo też jej powiększenia?) sam miałbym
    wątpliwości.
    Osobiście z całą pewnością w tej chwili nie zainwestowałbym w fundusze akcyjne.

    TomekD