  • 101. Data: 2018-12-17 09:47:31
    Temat: Re: frankowicze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 23:42:14 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Tyle że żaden doradca nie proponował klientowi to co dla klienta lepsze tylko to z
    czego był zadaniowany, z czego miał lepszą prowizję.
    > A wtedy były to kredyty walutowe.

    Ale klient tez moze spytac.
    I co - ma powiedziec "nie ma" ?

    A ze nie chce mu sie tracic czasu na przedstawienie oferty, ktorej
    klient i tak nie wybierze, to sie nie ma co dziwic :-)

    J.

  • 102. Data: 2018-12-17 09:51:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Dec 2018 08:40:20 +0100, RobertS napisał(a):
> [...]
    norma. Dlatego taki byl 2008r u nich a nie inny.
    autem czy nieruchomoscia? To do tej wartosci ci klient odpowiada.
    zalozyc ze problemu frankowego by nie bylo.

    > NIE byłoby, miałbyś sprawy które trafiły do TV, obrońcy uciśnionych
    > itp...że komornik wyrzuca matkę z dzieckiem na bruk

    Zawsze mozna splacac. Albo negocjowac z bankiem - skoro mozna im
    oddac.

    Czesci problemow bysmy unikneli, pytanie czy nie byloby by innych -
    bankrutujace banki. W USA przeciez zbanktutowaly i pociagnely caly
    swiat.

    J.

  • 103. Data: 2018-12-17 09:54:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-16 o 23:15, Poldek pisze:
    > Tak samo, jak celowym działaniem było branie przez klienta zamiast
    > kredytu w zł, w którym otrzymuje pensję, to we walucie, bo chciał być
    > cwańszy.

    To może być nierozważne działanie czy nawet głupie.

    Ale proponowanie tego przez specjalistę któremu się płaci aby się na
    tych sprawach znał to przynajmniej niedopełnienie obowiązków.
    Ale wszyscy wiemy że to było z premedytacją czyli spełnia znamiona OSZUSTWA.

  • 104. Data: 2018-12-17 09:58:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Dec 2018 08:38:10 +0100, RobertS napisał(a):

    > nie był badany wskaznik DTI i stąd takie przypadki
    > po co kupić mieszkanie 2 pokojowe (na które mnie stać) skoro mogę się
    > zadłużyć na max i kupić większe?

    Ale po co kupic jakas mala klitke i sie gniezdzic przez 20 lat skoro
    na rate od wiekszego mieszkania cie stac ?
    Bo byla roznica miedzy tym co mogles placic, a tym ile bank uwazal, ze
    mozesz ..

    > kredyt w chf (lub innej walucie), LTV 130% bo nie było nawet na rejenta
    > i tacy teraz krzyczą najgłośniej, że zostali przez banksterów oszukani!

    Ale wiadomo, ze nowe mieszkanie to zaraz wydatki, wiec 130% jest jak
    najbardziej zasadne :-)

    > a proponowanie klientowi kredytu w pln to od razu proszenie się o
    > kłopoty, że się wciska to co drogie, że naciąga, że oni wiedzą lepiej,
    > jak pan mi nie pomoże to przecież dostanę wszędzie...

    No i tu by trzeba klientow przepytac jak to bylo ...

    J.

  • 105. Data: 2018-12-17 09:59:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-16 o 20:06, Shrek pisze:

    > Średnio, banki na tym jednak persado zarobiły. A nawet jakby straciły,
    > to nie pierwszy raz. Jakiś winnych kryzysu przed dekady posadzili? Ponoć
    > coś w Irlandii, albo jakoś tak... A ty tu o jakiś kilku marnych
    > kredytach. Zresztą nie bój nic - pinokio nie da im krzywdy zrobić, bo
    > sam poszedłby siedzieć. Głupio by wyszło - co?

    Ale rozumiesz że ryzyko posadzenia istnieje?
    Wkalkulowali to ryzyko w umowy?
    NIE?
    Znaczy źle kalkulowali... Taka fajna karuzela się robi :-)

  • 106. Data: 2018-12-17 10:11:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Dec 2018 05:59:57 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...
    >
    > Dokładnie.
    > Moj kumpel, kierowca tira poszedł do banku i mowi do nich.
    > Słuchajta! Chce kupic mieszkanie i potrzebuje kredytu. Ale chetnie
    > kupiłbym troche wieksze wiec moze zrobmy tak. Wezmę kredyt oparty o kurs
    > franka, dzieki temu bedzie nizsza rata, dzieki temu bede mogł wziac
    > wiekszą kwote, co prawda rozumiem, ze to niebezpieczne ale wicie
    > rozumicie - chce zaryzykować bo chce wieksze mieszkanie...
    > Ach ci kreatywni kierowcy tirów...

    Akurat kierowca tira:
    -jak wyjdzie, to bedzie mial duze mieszkanie, jak nie wyjdzie - zona
    bedzie musiala nauczyc sie oszczedzac :-)

    -w zaleznosci od roku zaciagniecia kredytu - moze wyszlo, nawet mimo
    drobnej podwyzki,

    -diete ma w euro,

    -moze sie zatrudnic sie w niemieckiej firmie, za mierna, ale niemiecka
    pensje.

    J.

  • 107. Data: 2018-12-17 10:14:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Dec 2018 06:57:29 +0100, Shrek napisał(a):

    > To niech będzie 25 osób - po 10 miliardów;) Zresztą podałeś KK. To co ty
    > chcesz uzyskać to KC. I teraz albo są na UoP i wtedy 3 pensje, albo na
    > umowie cywilnoprawnej i wtedy okazuje się, ze nie odpowiadają finansowo
    > za nic. Do tego dochodzi ubezpieczenie - wtedy zrobiłoby się ciekawie.

    No wlasnie - ubezpieczenie czlonka zarzadu ... ale przeciez nie na
    takie kwoty.
    A zarzady wieksze, to moze sie uzbiera 250 osob :-)

    > Ale tak jak pisałem - raz że trzeba by mocno nagiąć prawo, dwa, że
    > p.o.remierem jest bankster, więc...

    ... wiec moze nie lubic innych banksterow.

    J.

  • 108. Data: 2018-12-17 10:16:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 23:15:18 +0100, Poldek napisał(a):

    > Eee...
    > Tak samo, jak celowym działaniem było branie przez klienta zamiast
    > kredytu w zł, w którym otrzymuje pensję, to we walucie, bo chciał być
    > cwańszy.

    Klient akurat mogl byc doswiadczony, i wiedziec ze zlotowka
    zdewaluowala tysiac razy, a on ciagle zarabial 20$/mc ...

    J.

  • 109. Data: 2018-12-17 10:40:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 20:55:43 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ktoś w banku opracował wzór umowy. Ktoś zatwierdził. Odpowiedzialność z
    > 296 ponoszą członkowie zarządu.

    IMO - musialbys mocno nagiac paragrafy, bo jakie naduzycie ?
    No dobra, wyjscie poza PB moze by sie dalo przypisac.

    Ale czy bank poniosl strate ?
    Na razie nie, wrecz poniosl zysk :-)

    No i czy nie musialbys wykazac jakiejs celowosci dzialania, czyli ze
    odpowiedzalny spodziewal sie ze ten kurs skoczy dwa razy, a
    przynajmniej powinien sie spodziewac i przeprowadzic symulacje co
    wtedy.
    Tylko wtedy to on powie, ze jak tak zlotowka spadla, to powinny
    podrozec nieruchomosci, i akurat w interesie banku jest, zeby mial
    wierzytelnosc w twardej walucie.

    Gorzej, jakby frank dalej spadal ... ale skoro banki nie bankrutowaly,
    to mysle, ze byly tu zabezpieczone ... i przy wzroscie kursu kto inny
    zarobil.

    J.

  • 110. Data: 2018-12-17 10:43:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 11:46:16 -0800 (PST), Kris napisał(a):
    > Ale jest takie powiedzenie że "ślepi w karty nie grają"
    > I mam podejrzenie które zaczyna graniczyć wg mnie z pewnościa że akurat w tej grze
    banki przegrają.
    > Bo przekombinowały swego czasu z umowami i teraz papugi strony rzecwnej to
    wykorzystują.

    Czas mija ... jest to jeszcze zaskarzalne czy sie przedawnilo ?
    Bo to juz bedzie ponad 10 lat od zawarcia umowy.

    Ewentualnie ... wszyscy czekaja az banki ustabilizuja pozycje i bedzie
    je mozna obciazyc.
    Tylko jak - ustawe sie wyda, interpretacje, czy PIS-SN zacznie wydawac
    stosowne wyroki ...

    J.