  • 1. Data: 2003-07-30 06:20:57
    Temat: faktyczne powody wywalania Polakow z PayPala...
    Od: Jepik <j...@g...pl>

    wiele osob probuje, garstce sie udaje, calej reszcie blokowane jest
    konto

    przy probie rejestracji poniewaz nie ma na liscie tak egzotycznego
    kraju jakim jest Polska, wybiera sie inne zamieszkanie np. Niemcy,
    karty podaje sie rozne np. Visa Electron z Inteligo, jednak coraz
    czesciej slyszy sie o niespodziewanym zablokowaniu konta.

    jakie sa tego powody - w czym jest problem ?
    - dlatego ze karta Visa Elektron a nie np. Visa Classic ?
    - dlatego, ze w numerze karty zawarty jest kod banku, z ktorym PayPal
    nie ma umowy ?
    - dlatego, ze sa rozbieznosci miedzy adresem np. niemieckim podanym
    przy rejestracji w PayPalu a adresem polskim, ktorym dysponuje bank
    skad masz karte ? (czy porownywany jest adres zameldowania czy moze do
    korespondencji, a moze nie jest to wcale sprawdzane ?)
    - dlatego ze IP z ktorego sie logujesz na swoje konto w PayPalu jest
    polskie, a nie np. niemieckie ?

    a moze jest jeszcze jakis inny powod, ktory nawet nie przychodzi mi do
    glowy ?
    czy ktos tak na 100% wie dlaczego po jakims czasie blokowane jest
    konto ?
    czy zarejestrowal sie ktos na PayPalu przy uzyciu polskiej karty i
    jego konto funkcjonuje bez zawieszenia powiedzmy 3 miesiace ?

    dodatkowe 2 pytania, moze ktos zna odpowiedz:
    1. jakie informacje niesie w sobie numer karty ?
    2. na czym dokladnie polega weryfikacja karty - co jest kontrolowane ?

    Jepik

  • 2. Data: 2003-07-30 08:23:49
    Temat: Re: faktyczne powody wywalania Polakow z PayPala...
    Od: "GAB" <o...@a...com>

    "Jepik" <j...@g...pl> wrote in message

    > dodatkowe 2 pytania, moze ktos zna odpowiedz:
    > 1. jakie informacje niesie w sobie numer karty ?
    > 2. na czym dokladnie polega weryfikacja karty - co jest kontrolowane ?
    >
    > Jepik

    Rejestracja w PayPal jest wybitnie prosta ale nie dla ludzi z Polski. Ja np.
    zalozylem tam konto podajac karte z banku TCF, nastepnie oni sciagneli mi z
    karty za moim pozwoleniem jakas tam drobna sume i ta sume zwrocili wplacajac
    na przyporzadkowany przeze mnie do konta Pay pal rachunek checkowy.
    Weryfikacja polegala na tym abym im podal jakie to byly dokladnie dwie
    wplaty. Ot i tyle.

    Karta ma w sobie infirmacje, ze jest z PL i to juz wystarcza do blokady
    konta, bo Polska nie jest na liscie krajow, uzytkownikow tego systemu. Poza
    tym adres musi sie dokladnie zgadzac z danymi billingowymi. To jest chyba
    normalne dla bezpieczenstwa.

  • 3. Data: 2003-07-30 08:55:38
    Od: "Mongeo" <m...@g...pl>

    On 30-Jul-2003, "GAB" <o...@a...com> wrote:

> [...]
    > Poza
    > tym adres musi sie dokladnie zgadzac z danymi billingowymi. To jest chyba

    ja mam karte wirtualna mbanku i z nia rejestrowalam sie w eBay, a kiedys jak
    jeszcze dzialal w BillPoincie
    co jakis czas eBay obciaza moj rachunek Ekonto (ekarta musi byc zaladowana):
    w danych transakcji nie ma danych odbiorcy (ktore w innych przelewach
    wychodzacych i przychodzacych sa)
    przyklad takiej transakcji podaje nizej...
    czy wiec w przypadku PayPal-a ktory nalezy teraz do eBay na pewno
    kontrolowany jest adres ?

    no i jeszcze jedno co mi sie nasuwa:
    w mbanku dane przy transakcjach dotycza adresu zameldowania, a w serwisach
    np. amazon podaje adres zamieszkania, ktory jest zupelnie rozny od
    zameldowania (jedynie kraj sie zgadza). oczywiscie swoj adres zamieszkania
    podalam mbankowi jako adres do korespondencji, ale on nie figuruje na
    zadnych z/do przelewach ... jakos do tej pory nie bylo problemu z ta
    rozbieznoscia
    wiec moim zdaniem przy placeniu karta wcale to nie jest sprawdzane

    Mongeo

    Data transakcji 13-06-2003
    Data księgowania 17-06-2003
    Numer operacji 274
    Rodzaj transakcji ZAKUP PRZY UŻYCIU KARTY
    Numer użytej karty KARTA ................
    Miejsce transakcji WWW.EBAY.COM/CC/
    888-749-3229, US
    Kwota oryginalna -3,20 USD
    Kwota w walucie rozliczeniowej -3,20 USD
    Kwota obciążenia 12,00 PLN
    Saldo po operacji ........... PLN

  • 4. Data: 2003-07-30 09:05:56
    Od: "S...@p...onet.pl" <k...@W...onet.pl>

    To jest tak, ze przy wpisywaniu nr karty i reszty danych trzeba wpisac adres, w
    ktorym odrazu pisze kraj: usa, a do karty mamy wpisany kraj Poland. W niewielu
    bankach sie da zmienic adres korespondencyjny inny niz Polska. Citibank tak
    umozliwia i radze sprobowac. Powinno przejsc. Blokuja konta jak sie laczysz z
    innego ip rowniez.Gdy zablokuja konto, to trzeb im wyslac fax z jakims id
    potwierdzajacym adres, ale to to juz bajecznie latwo zrobic sobie przy uzyciu
    skanera, photoshopa ;)

  • 6. Data: 2003-07-30 09:18:02
    Od: "GAB" <o...@a...com>

    "Mongeo" <m...@g...pl> wrote in message

    > ja mam karte wirtualna mbanku i z nia rejestrowalam sie w eBay, a kiedys
    jak
    > jeszcze dzialal w BillPoincie
    > co jakis czas eBay obciaza moj rachunek Ekonto

    Jakim cudem eBay co jakis czas obciaza Twoj rachunek? Przeciez bycie tam
    zarejstrowanym jest calkowicie bezplatne

> [...]
    > wychodzacych i przychodzacych sa)
    > przyklad takiej transakcji podaje nizej...
    > czy wiec w przypadku PayPal-a ktory nalezy teraz do eBay na pewno

    W 100% adres musi sie zgadzac z karta i nie moze byc w pay pal z PL

> [...]
    > rozbieznoscia
    > wiec moim zdaniem przy placeniu karta wcale to nie jest sprawdzane

    No chyba zartujesz i nie wiesz jak dziala weryfikacja kart....

  • 7. Data: 2003-07-30 09:20:59
    Od: "GAB" <o...@a...com>

    "S...@p...onet.pl" <k...@W...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > innego ip rowniez.Gdy zablokuja konto, to trzeb im wyslac fax z jakims id
    > potwierdzajacym adres, ale to to juz bajecznie latwo zrobic sobie przy

    A ja mam karte z USA adres z USA i lacze sie bedac w Polsce z IP z Polski i
    mnie jakos nie blokuja. Bo to nie o to chodzi, a musi byc pelna weryfikacja,
    wowczas nie ma mowy o zadnej blokadzie. A jak bedziecie kombinowac ze
    zmianami adresow itd to i tak nic nie da, bo aby miec pelna weryfikacje to
    trzeba miec przyporzadkowane konto checkowe w jednym z listy bankow, gdzie
    Pay Pal ma podpisana z nimi usluge, w przeciwnym razie nie ma co sie dziwic,
    ze nagle zablokuja.

  • 8. Data: 2003-07-30 11:13:17
    Od: rufi2 <r...@g...pl>

    A tak swoja droga dlaczego Pay Pal nie jest dostepny dla Polakow ?
    Czy to jest kwestia dogadania sie z bankami ?
    Podobno kiedys byl dostepny dla Polaków.

    Pozdrawiam
    rufi2

  • 9. Data: 2003-07-30 11:36:01
    Od: "GAB" <o...@a...com>

    "rufi2" <r...@g...pl> wrote in message

    > A tak swoja droga dlaczego Pay Pal nie jest dostepny dla Polakow ?
    > Czy to jest kwestia dogadania sie z bankami ?
    > Podobno kiedys byl dostepny dla Polaków.

    Polska jest na liscie krajow niebezpiecznych pod wzgledem przekretow na
    kartach kredytowych obok takich 'poteg' jak Ukraina, Bialorus czy Rosja w
    tym regionie Europy. Na pewno jest to przesadzone i to mocno aby Polska byla
    w tak 'zacnym' koszyku, ale Ci z Pay Pal widocznie wola dmuchac na zimno. Do
    tego dochodza problemy z weryfikacja oraz reklamacja transakcji z kart z
    Europy Wschodniej. No coz Polska dla wielu to ciagle niepewna prowincja,
    wiec moze za rok....

  • 10. Data: 2003-07-30 11:38:00
    Od: "Mongeo" <m...@g...pl>

    On 30-Jul-2003, "GAB" <o...@a...com> wrote:

    > Jakim cudem eBay co jakis czas obciaza Twoj rachunek? Przeciez bycie tam
    > zarejstrowanym jest calkowicie bezplatne

    zdarza mi sie co jakis czas sprzedawac a od tego sa prowizje, rejestrujac
    sie kiedys w BillPoincie podalam numer karty wirtualnej
    wszystko dziala bez zarzutu

    > No chyba zartujesz i nie wiesz jak dziala weryfikacja kart....

    zgadza sie kraj to na pewno, ale adres wysylki pokrywa sie w calosci tylko z
    adresem do korespondencji

    Mongeo