  • 1. Data: 2005-10-02 15:46:22
    Temat: elixir
    Od: UE feat. Polska & GW (+Białoruś) <N...@g...pl>

    taka nazwa, aż dziw, że nie ma przekretów podczas transferu...
    ale nie o tym.

    chciałem zapytać jak działa elixir - czy wszystkie banki wysyłają
    do NBP, a później coś tam odbierają? czy może między sobą?

    czy nie ma żadnych realnych możliwości, żeby to działało
    normalnie? to znaczy w czasie rzeczywistym? dlaczego nie jeśli
    nie?

  • 2. Data: 2005-10-02 15:54:53
    Temat: Re: elixir
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    http://www.kir.pl/produkty_i_uslugi/index.html

    uzyj czasem google zamiast gazety

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-10-02 16:12:02
    Od: UE feat. Polska & GW (+Białoruś) <N...@g...pl>

    > http://www.kir.pl/produkty_i_uslugi/index.html

    jako, że nic to nie wnosi do wątku, dodam jeszcze jedno pytanko,
    jaki związek ma KIR z NBP? i w ogóle jaką rolę w dzisiejszym
    systemie bankowym pełni NBP.

  • 4. Data: 2005-10-02 16:31:11
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    http://www.kir.pl/o_kir/index.html

    >i w ogóle jaką rolę w dzisiejszym
    > systemie bankowym pełni NBP.

    http://www.nbp.pl/Home.aspx?f=onbp/informacje/dziala
    lnosc_nbp.html

  • 5. Data: 2005-10-02 16:49:04
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <dhp0so$8f1$1@atlantis.news.tpi.pl>, N...@g...pl
    says...

    > jako, że nic to nie wnosi do wątku, dodam jeszcze jedno pytanko,
    > jaki związek ma KIR z NBP? i w ogóle jaką rolę w dzisiejszym
    > systemie bankowym pełni NBP.

    W przypadku dokonania kiedy bank otrzymuje zlecenie przelania srodkow
    pieniznych z jednego do drugiego banku wystepuje takze zobowiazanie
    przekazania pieniedzy z banku A do banku B.
    Banki "placa" pomiedzy soba przez rachunki bankowe, ktore posiadaja w
    NBP. Poniewaz powiedzmy w ciagu godziny moga powstac zarowna
    zobiwiazania jak i naleznosci pomiedzy tymi samymi bankami powstala izba
    rozliczeniowa (KIR), ktora pozwala na zgrupowanie wszystkich naleznosci
    i zobowiazan i rozliczenie sie bankow "netto". Moze teoretycznei sie
    zdarzyc tak ze sesja miedzy dwoma bankami wyjdzie na zero.

    AP

  • 6. Data: 2005-10-02 19:45:55
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik UE feat. Polska & GW (+Białoruś) napisal dnia 2005-10-02 18:12:

    > i w ogóle jaką rolę w dzisiejszym systemie
    > bankowym pełni NBP.

    [ironia on] A nie chcesz może zapytać co to jest bank? [ironia off] :)

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 7. Data: 2005-10-03 14:04:00
    Od: UE feat. Polska & GW (+Białoruś) <N...@g...pl>

    no! bo zaraz przeszukam internet w poszukiwaniu Twoich postów...

  • 8. Data: 2005-10-03 14:41:29
    Od: "Wujek Staszek Mistrz Ciętej Riposty" <r...@s...org>

    >no! bo zaraz przeszukam internet w poszukiwaniu Twoich postów...

    Tylko uważaj, żebyś się nie przemęczył, bo ci żyłka pęknie...
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl