  • 1. Data: 2005-10-02 10:39:38
    Temat: Podatek od papierow zagranicznych
    Od: "John" <j...@c...net>

    Nie wiem czy to pytanie na ta grupe. Mam zakupione zagraniczne papiery
    wartosciowe w Anglii. Mimo, ze sa ulokowane na 5 lat co roku do mojego
    rachunku w banku w Polsce sa dopisywane odsetki w dolarach amerykanskich. Od
    tych odsetek nie jest automatycznie pobierany podatek 19%. Poniewaz chce byc
    w zgodzie z polskim fiskusem jaki PIT i w jakim terminie od wplyniecia
    odsetek kapitalowych powinienem zlozyc? Jak tez mam wyliczyc podatek skoro
    odsetki sa dopisywane w dolarach? Czy mam sam przeliczyc to po srednim
    kursie bankowym z dnia wplyniecia odsetek? Bardzo prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2005-10-02 13:19:13
    Temat: Re: Podatek od papierow zagranicznych
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    John wrote:
> [...]
    > dolarach? Czy mam sam przeliczyc to po srednim kursie bankowym z dnia
    > wplyniecia odsetek? Bardzo prosze o pomoc.

    AFAIK powinieneś to ująć w rocznym zeznaniu jako inne dochody. Jeżeli
    zamieniasz dolary na złote to przeliczasz po kursie wymiany. Nie jestem
    pewien jaki kurs stosować jeżeli zostają w dolarach.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2005-10-02 15:18:56
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    John wrote:

    > Nie jestem wlasnie tego pewny....Bo ktos mi wspominal, ze takie
    > rzeczy sie placi do konca miesiaca nastepujacego po wyplacie zysku
    > (odsetek)......

    A powiedział dlaczego tak sądzi?
    Jeżeli jesteś osobą fizyczną i nie prowadzisz działalności gospodarczej to
    taki dochód IMHO jest opodatkowany PIT.

  • 4. Data: 2005-10-02 17:48:31
    Od: "John" <j...@c...net>

  • 5. Data: 2005-10-02 19:28:06
    Od: "John" <j...@c...net>

    > A powiedział dlaczego tak sądzi?
    > Jeżeli jesteś osobą fizyczną i nie prowadzisz działalności gospodarczej to
    > taki dochód IMHO jest opodatkowany PIT.

    Nie prowadze dzialalnosci. I wogole nie osiagam w Polsce zadnych innych
    dochodow.....