  • 21. Data: 2004-07-12 13:48:35
    Temat: Re: ekarta
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > 15.3
    >
    > Poczekaj, aż sklep powtórzy próbę obciążenia ;-))) Może się zdziwić ;-)

    Raczej się nie zdziwi. IMO trochę się zagalopowałaś.
    Sprawdzone doświadczalnie: transakcja powyżej salda na ekarcie nie zostanie
    zautoryzowana. Inna sprawa to późniejsze obciążenie karty. Ono może się różnić
    od pierwotnej kwoty blokady, ale w innym wypadku dokonywanie transakcji
    zagranicznych byłoby problematyczne. I stąd te legendarne minusy na kontach.

    > ze

    Mi tam chodzi z błednym, prawidłowym, albo bez :-)

    Jacek

  • 22. Data: 2004-07-12 14:12:40
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Sprawdzone doświadczalnie: transakcja powyżej salda na ekarcie nie
    zostanie
    > zautoryzowana.

    True.

    > Inna sprawa to późniejsze obciążenie karty.

    I tu jest właśnie piesek pogrzebany ;-)

    >Ono może się różnić
    > od pierwotnej kwoty blokady, ale w innym wypadku dokonywanie transakcji
    > zagranicznych byłoby problematyczne.

    Nie tylko. Ekarta działa tak: ładujesz-autoryzacja-blokada-rozliczenie
    transakcji. Z tym, że rozładowanie karty nie chroni przed obciążeniem konta
    nawet gdybyś anulował transakcję. Sklep sobie spokojnie dostanie pieniądze,
    które mbank ściągnie z Twojego ekonta, nie zwracając uwagi na stan
    załadowania karty. Przy fraudzie jesteś bezbronny.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 23. Data: 2004-07-12 14:29:47
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Przy fraudzie jesteś bezbronny.

    Nie bardziej niż przy użyciu innych kart wirtualnych, czy klasycznej KK.
    A z Twojego postu ja wywnioskowałem, że to jest jakaś specyfika ekarty mBanku.

    Jacek

  • 24. Data: 2004-07-12 17:32:16
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Jul 2004 16:12:40 +0200, "Glenn" <g...@b...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >które mbank ściągnie z Twojego ekonta, nie zwracając uwagi na stan
    >załadowania karty. Przy fraudzie jesteś bezbronny.

    Ale podstawowym celem korzystania z ekarty jest uniemożliwienie wykonania
    transakcji *bez mojej wiedzy*. Czyli nawet jak ktoś zdobędzie dane karty, to
    jeśli na karcie nic nie będzie, to nie wykona nowej transakcji.

  • 25. Data: 2004-07-12 17:36:48
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Ale podstawowym celem korzystania z ekarty jest uniemożliwienie wykonania
    > transakcji *bez mojej wiedzy*. Czyli nawet jak ktoś zdobędzie dane karty,
    > jeśli na karcie nic nie będzie, to nie wykona nowej transakcji.

    "Podstawowym" celem korzystania z ekarty miało być (according to mbank)
    niemożnośc zrealizowania transakcji, gdy karta jest rozładowana i tym samym
    ochrona ekonta. Niestety to nie jest do końca prawda, czym oczywiście mbank
    się nie chwali (bo i nie ma czym).

  • 26. Data: 2004-07-12 17:45:58
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Glenn wrote:
    > Co do CVV2, to spokojnie można płacić podając
    > błędny, bądź wcale nie podając tego kodu. Autoryzacja i tak będzie.
    > Więc nie chroni on przed niczym.

    Infornuję, że jeżeli chodzi o eCard to trzy tygodnie po tym jak Wojciech
    Nawara napisał, że można wpisać byle co, firma się sprężyła i od grudnia już
    byle co nie działa ;-)

  • 27. Data: 2004-07-12 17:47:21
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Glenn wrote:

    > A czy ja mówię o nowej ;-) ?

    Już autoryzowaną to zawsze mogą człowieka ogolić :-(.
    Ale jak mi się zdaje w wątku było o tym co będzie jak mi kartę ukradną.

  • 28. Data: 2004-07-12 18:24:36
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Jul 2004 19:36:48 +0200, "Glenn" <g...@b...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >ochrona ekonta. Niestety to nie jest do końca prawda, czym oczywiście mbank

    Ale uparta jesteś. Karta jest pusta, gubisz ją, ktoś chce coś nią kupić, nie
    udaje mu się. Działa to czy nie?

  • 29. Data: 2004-07-12 18:45:24
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Działa to czy nie?

    Nie działa. A skoro już mam łatkę "upartej" ;-)) to dodam, że jak Ci
    wyczyszczą konto, to pewnie będzie Ci wszystko jedno JAK to zrobili.

  • 30. Data: 2004-07-13 07:51:49
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Mon, 12 Jul 2004 20:45:24 +0200, "Glenn" <g...@b...pl> wrote:

    > Działa to czy nie?
    >
    >Nie działa.

    Co nie działa? Można coś kupić na niezaładowaną eKartę ???

    --
    - Maciej Kulawik ----------------