  • 31. Data: 2004-07-13 09:30:20
    Temat: Re: ekarta
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Co nie działa? Można coś kupić na niezaładowaną eKartę ???

    No przecież przedpiszca dokładnie wyjaśnił o co pyta. Przeczytaj jeszcze
    raz.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 32. Data: 2004-07-13 11:53:15
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 12 Jul 2004 11:28:54 +0200, w <cctlvt$1k3$1@atlantis.news.tpi.pl>, "krab"
    <k...@k...pl> napisał(-a):

    > tak się zastanawiałem - a nie mam doświadczenia - może ktoś oświeci, czy np
    > w inteligo - likwidacja środków na karcie - spowoduje odrzucenie
    > tranzakcji - czy tez nie daj boże - własnie jak w mbanku - spowodowanie

    Odrzucenie.

  • 33. Data: 2004-07-13 12:55:33
    Od: "hidie" <h...@o...pl>

    > A dlatego, że wbrew temu co piszą na stronach mbanku o "bezpieczeństwie"
    > ekarty obciążenia są dokonywane bezpośrednio z ekonta bez zwracania uwagi,
    > czy w danym momencie ekarta jest załadowana.
    <ciach>

    nigdzie na stronach nie piszą o obciążeniach tylko o autoryzacji (to primo)
    po drugie rozładowanie chroni przed pozytywna autoryzacją (to secundo)

    i znana z precyzji Glenn nie powinno aż tak niejasno się wypowiadać

    i wreszcie (tertio) bezpieczeństwo kartowych transakcji internetowych zależy
    głównie od tego, w jakim trybie bank uznaje (lub robi kłopoty z uznaniem)
    reklamacje Klientow w tym zakresie

    pozdr
    hidie

  • 34. Data: 2004-07-13 15:47:03
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Jul 2004 11:30:20 +0200, "Glenn" <g...@b...pl> wklepał(-a):

    >No przecież przedpiszca dokładnie wyjaśnił o co pyta. Przeczytaj jeszcze
    >raz.

    Dokładnie wyjaśniam: czy da się wykonać *nową* transakcję, gdy ekarta jest
    pusta? Nie chodzi mi o nieuczciwych sprzedawców, tylko o potencjalną utratę
    karty.

  • 35. Data: 2004-07-13 15:48:22
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Dokładnie wyjaśniam: czy da się wykonać *nową* transakcję, gdy ekarta jest
    > pusta?

    I Ty też ;-)))? No przecież napisałam, że NIE.

  • 36. Data: 2004-07-13 16:45:37
    Od: "krab" <k...@k...pl>

    <k...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > w inteligo - likwidacja środków na karcie - spowoduje odrzucenie
    > tranzakcji - czy tez nie daj boże - własnie jak w mbanku - spowodowanie

    wg mnie własnie tak byc powinno
    Jesli tak jest faktycznie - to w pelni popierm stanowisko glenn, ze ekarta
    mbanku jest po prostu do bani
    :-)
    i na dodatek 2 x drozsza od konkurencji
    Nie moge pojac obroncow mbankowej ekarty - ktorzy akceptuja mechanizm
    sciagania srodkow z ekonta, jesli aktualnie nie ma srodkow na ekoncie - bez
    wzgled na powod takiego obciazenia ekonta
    jesli zasilam konto ekarty kwota x - to znaczy ze wydaję dyzpozycję tylko na
    tę kwote x a nie x+y , każde inne działanie - to - wg mnie - działaniem
    wbrew woli klienta.

    Do znawcow ekarty moge mieć tylko pytanie, czy zakładając ekartę mbankową -
    wyrażali zgodę na takie działanie mbanku ? bo tylko taka zgoda tłumaczyła by
    całośc - choć stanowiła by jednak bezsens całkowity i pseudo bezpieczeństwo.

  • 37. Data: 2004-07-14 00:22:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > "Podstawowym" celem korzystania z ekarty miało być (according to mbank)
    > niemożnośc zrealizowania transakcji, gdy karta jest rozładowana i tym samym
    > ochrona ekonta. Niestety to nie jest do końca prawda, czym oczywiście mbank
    > się nie chwali (bo i nie ma czym).

    A co na to mBank moze poradzic? Kazda karta tak dziala, VE rowniez.
    Jedyne co mBank moze zrobic to odrzucic taka transakcje (chargeback).
    Ale nie za bardzo widze powody by mial to zrobic, jesli nie jest to
    fraud.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2004-07-14 07:13:11
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Tue, 13 Jul 2004 17:48:22 +0200, "Glenn" <g...@b...pl> wrote:

    >I Ty też ;-)))? No przecież napisałam, że NIE.

    Widocznie niejasno napisałaś :)
    To brzmiało tak:

    - Ktoś chce zrobić transakcję na pustą eKartę, nie udaje mu się. Działa to czy
    nie?
    - Glenn: nie działa.

    Czyli napisałaś, że _nie_działa_ to, że _nie_można_ kupić na pustą eKartę. Czyli
    że _można_ kupić na pustą eKartę.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 39. Data: 2004-07-14 09:10:22
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > czy w danym momencie ekarta jest załadowana. Więc rozładowanie ekarty nie
    > chroni przed ściągnięciem pieniędzy z konta.

    Mylisz autoryzacje z rozliczeniem transakcji. Jesli rozladujesz ekarte,
    autoryzacja bedzie odmowna. Rozliczenie transakcji nastepuje z blokady
    powstalej po autoryzacji. Czy moze sie zdarzyc obciazenie rachunku bez
    autoryzacji? Tak, ale jest to niezgodne z przepisami i latwo reklamowac.

    Co do CVV2, to spokojnie można
    > płacić podając błędny, bądź wcale nie podając tego kodu. Autoryzacja i tak
    > będzie. Więc nie chroni on przed niczym.

    Nieprawda, CVV2 jesli je podasz, jest sprawdzane. Jesli bedzie bledne,
    dostaniesz odmowe. Sprobuj!

  • 40. Data: 2004-07-14 09:19:50
    Od: a...@p...onet.pl

    > Nie tylko. Ekarta działa tak: ładujesz-autoryzacja-blokada-rozliczenie
    > transakcji. Z tym, że rozładowanie karty nie chroni przed obciążeniem konta
    > nawet gdybyś anulował  transakcję. Sklep sobie spokojnie dostanie pieniądze,
    > które mbank ściągnie z Twojego ekonta, nie zwracając uwagi na stan
    > załadowania karty. Przy fraudzie jesteś bezbronny.

    Bank nie patrzy ci na rece jak placisz. Po prostu nie wie, czy to jest twoja
    transakcja czy nie. A tak sie sklada, ze nie wszystkie sklepy przestrzegaja
    przepisow. Placac nie wiesz dokladnie, jak twoja transakcja jest przetworzona.
    Bank zaklada, ze to jest twoja transakcja i obciaza twoj rachunek dajac ci
    prawo do reklamacji.
    Taka mozliwosc obciazenai istnieje na kazdej karcie, plaskiej, wypuklej,
    debetowej, kredytowej, wirtualnej. Kazdej. Przy ekarcie ryzyko jest mniejsze,
    bo numer karty znasz tylko Ty. Jesli placisz w sklepach z autoryzacja on line,
    nie znaja go nawet pracownicy sklepow. A numer zwyklej karty zostawiasz w
    sklepie za kazdym razem jak placisz.