  • 11. Data: 2016-07-26 11:46:30
    Temat: Re: e-paragony ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-26 o 11:35, Marek pisze:

    > Ja na ten przykład brzydzę się parafianami i nigdy ich nie biorę. Prawie
    > zawsze reakcja kasjera jest wielkie zdziwienie, że mi niepotrzebny.
    > Serio ludzie tak się fascynują tymi parafianami a może mają jakąś
    > kolekcjonerska wartość?

    Boją się, żeś urzędowy konfident i zaraz wlepisz mandat za niedanie
    paragonu.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2016-07-26 11:49:01
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Zaraz - wy sie nabijacie, czy po prostu nie slyszeliscie, o takim juz
    > nie calkiem nowym pomysle rzadu, zeby paragony fiskalne zastapic
    > elektronicznymi, trzymanymi w banku ...

    Bo to jest matrix i będzie już w ogóle wiadomo gdzie, kiedy i za ile
    kupujesz chleb, a gdzie piwo. Do tej pory wiadomo było tylko, ile i
    gdzie wydałeś.

    Kupuję 2 dni temu jakąś pierdołę w MM, a tam przy kasie - proszę
    wprowadzić numer telefonu. Ja: a po co? Kasjerka: a bo to elektroniczny
    paragon na wszelki wypadek jakby ktoś zgubił papierowy.

    Nie byłem nigdy zwolennikiem teorii spiskowej, ale to to już jest do
    jasnej anielki naprawdę zamach na prywatność.

    Ktoś robi wielką aferę z konieczności rejestracji głupiej karty SIM
    (która i tak do czasu wprowadzenia telefonów na kartę była obowiązkowa i
    nikt nie płakał), a nie dostrzega takich zagrożeń.

    Proponuję jeszcze każdą fakturę VAT uplowadować z danymi osobowymi do
    jakiejś mega chmury. Za klapę do sedesu, sadzonki do ogródka, grill w
    promocji, paczkę ciastek, paliwo... No tylko amiszem zostać...

    L.

  • 13. Data: 2016-07-26 12:00:27
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Luke napisał(a) :
    > Ktoś robi wielką aferę z konieczności rejestracji głupiej karty SIM
    > (która i tak do czasu wprowadzenia telefonów na kartę była obowiązkowa i
    > nikt nie płakał)

    No była obowiązkowa. W sieci Play. Gdzieś po 2-3 tygodniach od
    aktywacji numeru, niezależnie od ilości posiadanych środków,
    przepadały one. Trzeba było przejść się do salonu i zarejestrować
    kartę na dowód osobisty. Wtedy środki wracały.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 14. Data: 2016-07-26 12:05:11
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-26, Luke <l...@l...net> wrote:

    [...]

    > Proponuję jeszcze każdą fakturę VAT uplowadować z danymi osobowymi do
    > jakiejś mega chmury.

    Ależ proszę :)
    http://ksiegowosc.infor.pl/wiadomosci/743089,Central
    ny-rejestr-faktur-powstanie-w-2017-roku.html

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2016-07-26 13:04:09
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.07.2016 12:05, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2016-07-26, Luke<l...@l...net> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ależ proszę :)
    > http://ksiegowosc.infor.pl/wiadomosci/743089,Central
    ny-rejestr-faktur-powstanie-w-2017-roku.html

    Ale to trochę co innego niż rejestr wszystkich paragonów. Imienne
    rejestrowanie każdego zakupu, jezusiemaryjo...

    MJ

  • 16. Data: 2016-07-26 13:27:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luke" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Nie byłem nigdy zwolennikiem teorii spiskowej, ale to to już jest do
    >jasnej anielki naprawdę zamach na prywatność.

    Mnie tylko interesuje, kto za tym stoi.

    Ze sklep chce miec telefony klientow, to powiedzmy moge zrozumiec.
    Ale to chyba troche malo.
    A po co rzadowi taka wiedza sklepu ?

    Reklamy, czy terrorystow chca scigac ?
    Rzad chce podatnikow kontrolowac ?
    Czy gotowke zlikwidowac, w celu lepszej kontroli ?

    >Ktoś robi wielką aferę z konieczności rejestracji głupiej karty SIM
    >(która i tak do czasu wprowadzenia telefonów na kartę była
    >obowiązkowa i
    >nikt nie płakał), a nie dostrzega takich zagrożeń.

    Jedno z drugim sie wiaze - anonimowy telefon chetniej bym podal.

    >Proponuję jeszcze każdą fakturę VAT uplowadować z danymi osobowymi do
    >jakiejś mega chmury. Za klapę do sedesu, sadzonki do ogródka, grill w
    >promocji, paczkę ciastek, paliwo... No tylko amiszem zostać...

    Juz jest - Jednolity Plik Kontrolny.
    Ale tego to sie dziwie, ze nie wprowadzili od poczatku.

    Akurat pozycji tam nie trzeba, wazne sumy i nipy.

    J.

  • 17. Data: 2016-07-26 13:47:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

> [...]
    > Prawie zawsze reakcja kasjera jest wielkie zdziwienie, że mi
    > niepotrzebny. Serio ludzie tak się fascynują tymi parafianami a może

    Musisz jakos dziwnie wygladac.
    Wielokrotnie prosze, zwłaszcza w sklepach spozywczych zeby paragon wyrzucic
    i nigdy nie spotkałem sie ze zdziwieniem.

  • 18. Data: 2016-07-26 13:48:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Michał Jankowski napisał(a) :
    > Ale to trochę co innego niż rejestr wszystkich paragonów. Imienne
    > rejestrowanie każdego zakupu, jezusiemaryjo...

    Mały pokoik, gdzieś w strzeżonym budynku. Lampa w oczy i krzyk:
    - Gadaj, dlaczego zacząłeś kupować 2 razy więcej chleba i kaszanki
    niż w zeszłym miesiącu?!!! Kto zaczął z Tobą mieszkać?!!!

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 19. Data: 2016-07-26 14:00:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-26 o 13:47, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Musisz jakos dziwnie wygladac.
    > Wielokrotnie prosze, zwłaszcza w sklepach spozywczych zeby paragon wyrzucic
    > i nigdy nie spotkałem sie ze zdziwieniem.

    Po co tak robić, kontrola z boku podejrzy, że sprzedawca nie daje
    paragonów i będą nieprzyjemności...

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2016-07-26 14:14:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 26 Jul 2016 11:47:26 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Musisz jakos dziwnie wygladac.
    > Wielokrotnie prosze, zwłaszcza w sklepach spozywczych zeby paragon
    wyrzucic
    > i nigdy nie spotkałem sie ze zdziwieniem.

    Ja nie wiem czy to nie jakiś element szkolenia wyrobił taki silny
    nawyk wciskania paragonów.
    Może też to zależy od sklepu. Mniej się dziwią w spożywczym ale już w
    Castoramie to oburzenie, że odchodzę od kasy nie czekając na
    wydruk...

    --
    Marek