  • 1. Data: 2016-07-25 12:12:26
    Temat: Pęknę ze śmiechu - Alior
    Od: Aha <a...@p...pl>

    Właśnie robisz przelew do ...., wstrzymaj się chwilę z jego realizacją i skorzystaj z

    przygotowanej dla Ciebie dedykowanej oferty depozytowej.
    Proponujemy Ci lokatę z oprocentowaniem aż 1.5% na okres 3 miesięcy.

    aż, aż, aż, aż ....

    --
    aha

  • 2. Data: 2016-07-25 13:08:02
    Temat: Re: Pęknę ze śmiechu - Alior
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aha" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >depozytowej.
    >Proponujemy Ci lokatę z oprocentowaniem aż 1.5% na okres 3 miesięcy.

    W odroznieniu od mbanku - tym razem to niewiele kosztuje.
    Podoba mi sie taki marketing bezposredni :-)

    Czy przelew byl na duza kwote ?
    Czy teraz bedzie wyskakiwac nawet przy 20 zl ?

    J.

  • 3. Data: 2016-07-25 13:23:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-25 o 13:08, J.F. pisze:
> [...]
    > Podoba mi sie taki marketing bezposredni :-)
    >
    > Czy przelew byl na duza kwote ?
    > Czy teraz bedzie wyskakiwac nawet przy 20 zl ?

    Pamiętam takie reklamy przy przelewach z Idei/Getinbanku parę lat temu.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-07-25 14:29:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-07-16 o 13:08, J.F. pisze:
> [...]
    > Podoba mi sie taki marketing bezposredni :-)
    >
    > Czy przelew byl na duza kwote ?
    > Czy teraz bedzie wyskakiwac nawet przy 20 zl ?

    Oni to bez zgody marketingowej robią?

  • 5. Data: 2016-07-25 15:20:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 25-07-16 o 13:08, J.F. pisze:

    >Oni to bez zgody marketingowej robią?

    A musza ?
    Nie jest to przetwarzanie danych osobowych, ani wykorzystanie srodkow
    lacznosci elektronicznej :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-07-25 22:49:08
    Od: Aha <a...@p...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Aha" napisał w wiadomości grup
    >
    > Czy przelew byl na duza kwote ?
    > Czy teraz bedzie wyskakiwac nawet przy 20 zl ?

    Ano był to duży depozyt przechowywany na "chwilę' w Aliorze.
    Śmieszy mnie że proponują aż 1.5%. Czy ktoś może nabrać się na taką propozycję?.

    Od jakiej kwoty te 'propozycje' padają - nie wiem

    --
    aha

  • 7. Data: 2016-07-26 09:47:55
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A musza ?
    > Nie jest to przetwarzanie danych osobowych, ani wykorzystanie srodkow
    > lacznosci elektronicznej :-)

    Jak to nie jest przetwarzanie danych osobowych? A jak klikniesz, że się
    zgadzasz, to któremu klientowi bank uruchomi lokatę? Losowemu?

    --
    Wysłane z pola.

  • 8. Data: 2016-07-26 10:35:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >Jak to nie jest przetwarzanie danych osobowych? A jak klikniesz, że
    >się
    >zgadzasz, to któremu klientowi bank uruchomi lokatę? Losowemu?

    Jak klikniesz, to juz bedzie na twoje zyczenie.
    A wczesniej ... cecha interfejsu taka, nie majaca nic wspolnego z
    danymi osobowymi ...

    J.

  • 9. Data: 2016-07-27 00:45:11
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    J.F. wrote:

    > Jak klikniesz, to juz bedzie na twoje zyczenie.
    > A wczesniej ... cecha interfejsu taka, nie majaca nic wspolnego z
    > danymi osobowymi ...

    No chyba jednak nie. Przede wszystkim bank wprost potwierdza przetwarzanie
    danych osobowych: "[...] przygotowanej dla Ciebie dedykowanej oferty [...]".

    Niezależnie od tego, dane osobowe są przekazywane w zleceniu założenia tej
    lokaty, nawet jeżeli następuje to w tej samej sesji w bankowości
    elektronicznej. Przecież bank musi wiedzieć komu zakłada lokatę. W zasadzie
    sam fakt wyświetlenia takiego komunikatu już wskazuje, że bank wie, komu ten
    komunikat wyświetlił (powiązanie z zalogowaną sesją użytkownika, chociażby w
    logach biznesowych aplikacji bankowości elektronicznej).

    Przetwarzanie danych osobowych nie oznacza, że dane (np. imię, nazwisko,
    adres zamieszkania) muszą się gdziekolwiek pojawić wizualnie jako efekt
    przetwarzania. Przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych polega
    na tym, że bank sięgnął do zbioru danych osobowych po to, żeby wykonać
    działanie marketingowe.

    Czy tylko ja tak uważam?

    --
    Wysłane z pola.

  • 10. Data: 2016-07-27 14:11:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

> [...]

    >lokaty, nawet jeżeli następuje to w tej samej sesji w bankowości
    >elektronicznej. Przecież bank musi wiedzieć komu zakłada lokatę. W

    Ale to dopiero jak klikniesz "zaloz lokate".

> [...]
    >chociażby w
    >logach biznesowych aplikacji bankowości elektronicznej).

    A czego sie spodziewasz po interfejsie bankowym ?
    Nie chcesz chyba uslyszec "nie mozemy oddac pana pieniedzy, bez zgody
    marketingowej".

    Dodanie do interfejsu "jesli kwota_przelewu > 5000 to Otworz_okienko"
    nie wyglada mi na przetwarzanie danych osobowych.

> [...]
    >polega
    >na tym, że bank sięgnął do zbioru danych osobowych po to, żeby

    Dobrze uwazasz, ale technicznie rzecz biorac - nie siegnal :-)
    Jakby kartki z zyczeniami wyslal - to siega.
    Jakby faktycznie przeszukal baze obrotow/stanow na kontach, wychwycil
    kto tam ma duzo pieniedzy, i e-maila wyslal z imieniem i nazwiskiem -
    to przetwarza.
    Bo bez imienia i nazwiska, to bardziej skomplikowane - sam e-mail to
    niekoniecznie dana osobowa, choc w czasach facebooka moze i tak.

    A tu bank przetwarza jedynie biezaca kwote przelewu :-)

    J.