    Subject: Re: e-paragony ?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Luke <l...@l...net>
    Date: Tue, 26 Jul 2016 11:49:01 +0200

    > Zaraz - wy sie nabijacie, czy po prostu nie slyszeliscie, o takim juz
    > nie calkiem nowym pomysle rzadu, zeby paragony fiskalne zastapic
    > elektronicznymi, trzymanymi w banku ...

    Bo to jest matrix i będzie już w ogóle wiadomo gdzie, kiedy i za ile
    kupujesz chleb, a gdzie piwo. Do tej pory wiadomo było tylko, ile i
    gdzie wydałeś.

    Kupuję 2 dni temu jakąś pierdołę w MM, a tam przy kasie - proszę
    wprowadzić numer telefonu. Ja: a po co? Kasjerka: a bo to elektroniczny
    paragon na wszelki wypadek jakby ktoś zgubił papierowy.

    Nie byłem nigdy zwolennikiem teorii spiskowej, ale to to już jest do
    jasnej anielki naprawdę zamach na prywatność.

    Ktoś robi wielką aferę z konieczności rejestracji głupiej karty SIM
    (która i tak do czasu wprowadzenia telefonów na kartę była obowiązkowa i
    nikt nie płakał), a nie dostrzega takich zagrożeń.

    Proponuję jeszcze każdą fakturę VAT uplowadować z danymi osobowymi do
    jakiejś mega chmury. Za klapę do sedesu, sadzonki do ogródka, grill w
    promocji, paczkę ciastek, paliwo... No tylko amiszem zostać...

    L.