  • 11. Data: 2002-03-26 16:01:47
    Temat: Re: doladowanie konta POP karta platnicza
    Od: <w...@p...onet.pl>

    > Ciekaw byłem, czy rozpoznasz :)

    No a jakże. Tyle lat na gsm-l. :)

    > A. O tym nie wiedziałem. Odnosząc się do dalszej części Twojego postu,
    > netk@rtą na pewno da się to zrobić, ale musisz... wcześniej ją
    > załadować pieniędzmi. Ot i cała filozofia :)

    Czyli na wirtualną Visę można wypełnić pisemne pozwolenie do obciążania jej? I
    będzie funkcjonerować? ;)

    Na VE intleigo tak samo?

    Chyba, że ktoś - za słowami Wojtka - wpisuje to do POSa...

    Wojtek

  • 12. Data: 2002-03-26 16:57:11
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 26, 2002 at 04:54:10PM +0100, w...@p...onet.pl wrote:

    > Nie, Wojtku. Nie mówię o doładowaniu POPa.
    >
    > Mówię o doładowaniu POPa razem z aktywacją usługi całą dobę przez telefon. W
    > takim wypadku dane karty wędrują do Centertela, który na żądanie abonenta
    > obciąża daną kartę kwotą doładowania.

    Kurde, przeciez aktywacja uslugi to jest tylko extension do
    doladowania popa ;-)

    > Bankomat to alternatywa pisemnego upoważnienia. Tam to wszystko łądnie jest
    > opisane.

    Patrz, a ja mam w reku instrukcje jak to dziala od strony bankomatu ;-)

    > Ale co z tym cholernym inteligo.
    >
    > Nawet inteligo się broni, że nie. Ale już wysłałem im w tej sprawie maila...
    > Pewnie znowu bedzie precedens. :)
    >
    > A dostępne jest to w Euronecie, BZWBK i byłym PBK, w BPH jeszcze nie.

    Ja rozumiem ze mi nei wierzysz, tez sobie nie wierze, ale odpowiesz mi
    na moje pytania? ;-)

    --

    --w

  • 13. Data: 2002-03-26 17:02:43
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 26, 2002 at 05:01:47PM +0100, w...@p...onet.pl wrote:

    > Chyba, że ktoś - za słowami Wojtka - wpisuje to do POSa...

    Moge powiedziec ze jesli stosowane jest to samo rozwiazanie co
    pomiedzy bankomatami pbk a centertelem to na pewno nie jest nic
    wpalcowywane i na 99% powinna dzialac ve inteligo.

    --

    --w

  • 14. Data: 2002-03-26 18:59:32
    Od: "minik" <m...@m...net>

    To nie jest odpowiedz ale powinni wprowadzic mozliwosc uzupelniania
    prepaidow przez www placac systemem porfela elektronicznego czy karty.

  • 15. Data: 2002-03-26 19:32:01
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 26, 2002 at 07:59:32PM +0100, minik wrote:

    > To nie jest odpowiedz ale powinni wprowadzic mozliwosc uzupelniania
    > prepaidow przez www placac systemem porfela elektronicznego czy karty.

    Troche z boku, ale generalnie mnie dziwi ze tak malo jest serwisow
    ktore chca sprzedawac uslugi z wykorzystaniem IO, w koncu mozna sie
    doskonale zabezpieczyc na wypadek cofniecia kasy.

    Nie sadze aby tutaj portfel sie do tego nadawal (po co ladowac portfel
    elektroniczny aby zaladowac pop-a), niemniej jednak karta to dobry wybor.

    --

    --w

  • 16. Data: 2002-03-26 21:16:45
    Od: <w...@p...onet.pl>

    > Kurde, przeciez aktywacja uslugi to jest tylko extension do
    > doladowania popa ;-)

    Right. Doladowujesz konto POP, a oprocz tego aktywujesz sobie usluge
    doladowania konta przez telefon.
    W tym momencie pojawia Ci sie dodatkowe menu w IVR *111.

    > Patrz, a ja mam w reku instrukcje jak to dziala od strony bankomatu ;-)

    A czy coś, co napisałem jest nieprawdą? Po prostu mówię, że dwie drogi

    pierwsza droga ->
    -doładowanie POP w bankomacie
    -aktywacja usługi "cała dobę przez telefon" wysyłając faksem formularz do
    Centertela ze zgodą na obciążanie karty

    druga droga ->
    -doładowanie konta POP w bankomacie od razu z aktywacją ładowania przez IVR
    *111 cuzamen do kupy

    wychodzi na to samo.
    Nie mam racji?

    Przecież czy aktywuję sobie to w bankomacie, czy poprzez formularz, to chyba
    znaczenia nie ma, bo i tak Centertel ma te dane. W końcu Centertelowi składam
    dspozycję obciążenia mojej karty i Centertel tego dokonuje?

    Sugerujesz, że aktywując te usługi przez bankomaty róznych sieci/formularzem
    ma to różny efekt końcowy? Znaczy kto inny ściąga należność z karty?

    Bo tak wyczytałem między wierszami...

    > Ja rozumiem ze mi nei wierzysz, tez sobie nie wierze, ale odpowiesz mi
    > na moje pytania? ;-)

    Zadaj ponownie je wszystkie :)
    Ja pamiętam tylko pytanie o konkretny bankomat - OK, to był BZWBK.

    I ta cholera zaakceptowała mi Maestro! A chciała też Electrony inteligo i
    Lukasa, ale odrzuciła tylko ze względu na brak środków...

    Dodam, że kiedyś sprawdzałem to z euronetem - próbowałem Electronem Millennium
    doładować konto i aktywować całą dobę przez telefon. Bankomat odrzucił próbę
    twierdząc, że z taką kartą to ja se mogę... A teraz?

    Zdzwoniłem do CK BZWBK, oni wielce zdziwieni, mam dzwonić jutro. ;)

    Wojtek
    501950782

  • 17. Data: 2002-03-26 21:24:08
    Od: <w...@p...onet.pl>

    > Moge powiedziec ze jesli stosowane jest to samo rozwiazanie co
    > pomiedzy bankomatami pbk a centertelem to na pewno nie jest nic
    > wpalcowywane i na 99% powinna dzialac ve inteligo.

    Uściślijmy jedno. Doładować konto POP w bankomacie to byle czym można. To
    jasne.

    Jednak co z doładowaniem za pomocą karty, ale już zdalnie, przez IVR *111.

    Dlaczego mówisz tutaj o PBK. Przecież jeśli ja aktywuję sobie tęcholerną
    usługę, która ma dość długą nazwę i nie chce mi się już jej wpisywać, w
    dowolnym bankomacie, czyli czy to Euronet, czy PBK, czy BZWBK, to chyba nie ma
    znaczenia dla efektu końcowego?

    I jeszcze coś - dlaczego w byłym BPH nie można doładować POPa, w PBK tak?

    Wojtek

  • 18. Data: 2002-03-26 21:27:25
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 26, 2002 at 10:16:45PM +0100, w...@p...onet.pl wrote:

    > A czy coś, co napisałem jest nieprawdą? Po prostu mówię, że dwie drogi

    A mi sie nie chce uczyc procedury centertela - wybacz szczerosc.

    > wychodzi na to samo.
    > Nie mam racji?

    Nie wiem. Bym wiedzial jak bym pracowal w idei/centertelu czy to sie
    zbiega do tego samego.

    > Przecież czy aktywuję sobie to w bankomacie, czy poprzez formularz, to chyba
    > znaczenia nie ma, bo i tak Centertel ma te dane. W końcu Centertelowi składam
    > dspozycję obciążenia mojej karty i Centertel tego dokonuje?

    Tak, ale jeszcze raz - ja wiem jak to dziala od strony bankomatu pbk

    > Sugerujesz, że aktywując te usługi przez bankomaty róznych sieci/formularzem
    > ma to różny efekt końcowy? Znaczy kto inny ściąga należność z karty?
    >
    > Bo tak wyczytałem między wierszami...

    Sugeruje ze moge odpowiedziec czy bedzie to dzialac w bankomacie pbk,
    bo te droge znam. Jesli uwazasz ze to tajne, to ja juz nie moge pomoc ;-)

    > Zadaj ponownie je wszystkie :)
    > Ja pamiętam tylko pytanie o konkretny bankomat - OK, to był BZWBK.

    A, no wlasnie.

    > I ta cholera zaakceptowała mi Maestro! A chciała też Electrony inteligo i
    > Lukasa, ale odrzuciła tylko ze względu na brak środków...

    No tak. Kurcze, powinny chodzic - jedyny pomysl to cos postronie wbk.

> [...]
    > twierdząc, że z taką kartą to ja se mogę... A teraz?
    >
    > Zdzwoniłem do CK BZWBK, oni wielce zdziwieni, mam dzwonić jutro. ;)

    Dzwon. Moim zdaniem wina lezy po ich (wbk/euronet) stronie. W maestra
    dzialaja. Mozesz jeszcze sprobowac to samo wykonac w bankomacie pbk?
    Najlepiej VE inteligo.

    --

    --w

  • 19. Data: 2002-03-26 21:32:42
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 26, 2002 at 10:24:08PM +0100, w...@p...onet.pl wrote:

    > Uściślijmy jedno. Doładować konto POP w bankomacie to byle czym można. To
    > jasne.

    Jako ciekawostke podam ze mozna to zrobic nawet bezpinowym hermesem ;-)

    > Jednak co z doładowaniem za pomocą karty, ale już zdalnie, przez IVR *111.

    I jedno (doladowanie) i drugie (doladowanie z aktywowaniem uslugi)
    idzie do centka. I oba powinny byc tak samo obsluzone. Amen.

> [...]
    > dowolnym bankomacie, czyli czy to Euronet, czy PBK, czy BZWBK, to chyba nie ma

    Dlatego ze siec bankomatow PBK jest dosc dobrze zintegrowana z
    polcardem a to on robi obsluge tej uslugi dla centka. I dlatego
    problemy jakie wystepuja na styku wbk<->polcard jak rowniez
    euronet<->polcard sa w 90% przyczyna problemow. A ze dla bankomatow
    pbk to dziala, to ...

    > I jeszcze coś - dlaczego w byłym BPH nie można doładować POPa, w PBK tak?

    BHP mial wlasny CK w Krakowie, a PBK wlasny w w-wie. PBK bylo pod reke
    z polcardem, po polaczeniu bhp przyjmuje do siebie bankomaty (siec)
    pbk, wiec korzystniej jest majac wlasne centrum obslugi nie placic
    firmie zew., nie?

    --

    --w

  • 20. Data: 2002-03-26 21:51:34
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > A mi sie nie chce uczyc procedury centertela - wybacz szczerosc.

    Wybaczam, ale tyle razy ją już powtarzałem, że powinieneś się naumieć jej i
    na spaniu wyrecytować. :)

    > Nie wiem. Bym wiedzial jak bym pracowal w idei/centertelu czy to sie
    > zbiega do tego samego.

    Coś nie w sosie jesteś. ;)

    > Tak, ale jeszcze raz - ja wiem jak to dziala od strony bankomatu pbk

    No to jak to działa? :)

    Chodzi mi o tą cholerną aktywację. Powinien zaakceptować electrony i
    maestra?

    Bo według mnie nie powinien.

    Zresztą, jak widać, BZWBK zaakceptował i teraz mam w systemie kartę Maestro,
    której tam być nie powinno. Podczas każdej próby dokonania obciążenia,
    transakcja nie jest autoryzowana przez ING. Ja uważam, że błąd leży w tym
    momencie w tym, że bankomat nie zatrzymał transakcji, jeżeli się
    zorientował, że jest to karta elektroniczna.

    > No tak. Kurcze, powinny chodzic - jedyny pomysl to cos postronie wbk.

    Sekundę, bo chyba coś nie tak. Uważasz, że bankomat słusznie postąpił
    aktywując usługę na karcie elektronicznej?

    Raczej nie powinien. Nawet instrukcja Centertrela mówi, że tylko wypukłe.

    > Dzwon. Moim zdaniem wina lezy po ich (wbk/euronet) stronie. W maestra
    > dzialaja. Mozesz jeszcze sprobowac to samo wykonac w bankomacie pbk?
    > Najlepiej VE inteligo.

    Sprawdzę, ale teraz od tych doładowań po 20 LN to mam kupę kasy na koncie
    POPa i będę musiał zacząć częściej dzwonić. ;)

    Wojtek