  • 1. Data: 2003-11-06 11:22:10
    Temat: dodatkowa marza przy placeniu karta - czy jest legalna?
    Od: s...@n...lubie.com.pl (Goodman)

    witam
    Sytuacja: biuro podrozy przy placeniu karta platnicza domaga sie od
    klienta dodatkowej marzy w stosunku do kilentow placacych gotowka badz
    przelewem (tzn. chce przerzucic prowizje banku na klienta).

    Moje pytanie: czy jest to legalne, a jezeli nie, to chcialbym
    dowiedziec sie, gdzie, w jakim kodeksie, regulaminie, ustawie itp.
    moge to wprost przeczytac (najmilej widziane odpowiednie linki).

    Z gory dziekuje za pomoc

    Adam Kozlowski
    a...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-11-06 18:17:35
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    "Goodman" <s...@n...lubie.com.pl> wrote in message
> [...]
    > klienta dodatkowej marzy w stosunku do kilentow placacych gotowka badz
    > przelewem (tzn. chce przerzucic prowizje banku na klienta).

    Wydaje mi się, że specjalnie legalne to nie jest,
    ale gdyby zostało to sformułowane tak: "cena wynosi XX,
    dla klientów płacących gotówką zniżka", to wtedy
    wychodziłoby na to samo, a chyba już by było legalne.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 3. Data: 2003-11-06 19:03:10
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

> [...]

    > dowiedziec sie, gdzie, w jakim kodeksie, regulaminie, ustawie itp.
    > moge to wprost przeczytac (najmilej widziane odpowiednie linki).

    Poproś o rachunek na którym ta marża będzie uwzględniona :)

    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2003-11-06 21:03:36
    Od: s...@n...lubie.com.pl (Gonia)

    >Poproś o rachunek na którym ta marża będzie uwzględniona :)

    nie ma sprawy, dostane rachunek z wyzsza cena
    a chodzi mi o to, zebym zaplacil karta tyle samo, co klient placacy
    gotowka
    Czy maja prawo narzucic mi wyzsza cene z tytulu tego, ze place karta?

    Adam Kozlowski
    a...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2003-11-06 21:25:50
    Od: n...@p...onet.pl

    > nie ma sprawy, dostane rachunek z wyzsza cena

    Źle zrozumiałeś,
    chodzi o rachunek na którym marża będzie wyszczególniona

  • 6. Data: 2003-11-06 21:51:21
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Gonia <s...@n...lubie.com.pl> wrote:

    > nie ma sprawy, dostane rachunek z wyzsza cena

    Nie chodzi o wyższą cenę - chodzi o to, żebyś dostała osobną pozycję
    p.t. usługa i osobną z pozycją 'zapłata kartą'.

    > Czy maja prawo narzucic mi wyzsza cene z tytulu tego, ze place karta?

    Spróbuj poprosić o taki rachunek jak powyżej, do zobaczysz (nie, nie
    wolno im).
    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2003-11-06 22:43:48
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Thu, 06 Nov 2003 21:51:21 +0000, Adam Płaszczyca napisal/a:

    >j poprosić o taki rachunek jak powyżej, do zobaczysz (nie, nie
    > wolno im).

    w każdym razie bardzo mogę chciec tak robić bo jesli dobrze rozumuję to
    gdy płące kartą musza cześc zysku( 1,6 do 2 %????) oddac firmie
    pośredniczącej np Polcard, BZWBK itp????
    Stąd np w Makro "wypieli" się na karty i trzeba płącić gotówką.
    KrzysiekL

  • 8. Data: 2003-11-07 06:54:16
    Od: s...@n...lubie.com.pl (Goodman)

    >Spróbuj poprosić o taki rachunek jak powyżej, do zobaczysz (nie, nie
    >wolno im).
    >--

    I co mi z rachunku, na ktorym bedzie napisane, ze wycieczka kosztuje
    4100zl, (gdy zaplace gotowka - rachunek na 4000zl).
    Dlaczego NIE WOLNO domagac sie wyzszej ceny za towar lub usluge w
    przypadku placenia karta? Przeciez rownie dobrze moga mi powiedziec,
    ze wycieczka kosztuje 4100zl i ja sie zgadzam na cene albo nie (i
    szukam wycieczki w innym biurze).
    Czy jest na to jakis akapit, paragraf, punkt, ustep w Kodeksie,
    Prawie, Regulaminie ....

    (ceny podane przeze mnie to tylko przyklad...)

    Adam Kozlowski
    a...@p...onet.pl

  • 9. Data: 2003-11-07 07:03:08
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    3...@n...tpi.pl,
    Goodman <s...@n...lubie.com.pl>:

    > I co mi z rachunku, na ktorym bedzie napisane, ze wycieczka kosztuje
    > 4100zl, (gdy zaplace gotowka - rachunek na 4000zl).

    Za duzo wyciales zanim zdazyles przeczytac ...

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-11-07 09:54:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 06 Nov 2003 23:43:48 +0100, "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>
    wrote:

> [...]
    >pośredniczącej np Polcard, BZWBK itp????
    >Stąd np w Makro "wypieli" się na karty i trzeba płącić gotówką.

    A teraz pytanie - ile kosztuje obsługa gotówki? I jeszcze jedno -
    dlaczego SM jednak jak jeden mąż karty mają?
    --