  • 11. Data: 2003-11-07 10:39:28
    Temat: Re: dodatkowa marza przy placeniu karta - czy jest legalna?
    Od: s...@n...lubie.com.pl (Goodman)

    >A teraz pytanie - ile kosztuje obsługa gotówki?

    Wiadomo, ze kosztuje, ale trzeba by calkiem zrezygnowac z przyjmowania
    gotowki, zeby obnizyc koszty. Jezeli 50% klientow placi gotowka (moze
    byc 30-70%) to obsluga gotowki kosztuje prawie tyle samo, co w
    przypadku 100% klientow, szczegolnie gdy obroty nie sa duze.

    A ja mam inne pytanie:
    "Tata, a Marcin powiedzial, ze jego tata powiedzial, ze ........
    powiedzial, ze" w Europie, a szczegolnie w Stanach, procedura
    obciazania klienta marza w przypadku platnosci karta jest czesta, zeby
    nie powiedziec, powszechna.
    Ja (AK) za granica place gotowka (wychodzi taniej :)) to nie potrafie
    tego twierdzenia zweryfikowac, ale moze ktos mial takie doswiadczenia?

    I jeszcze jedno:
    Bardzo mi zalezy, zebym mogl przczytac przepis mowiacy wprost, ze jest
    to w Polsce praktyka nielegalna (a moze jest legalna - jestem spoza
    branzy, nie wiem). Moze nieszczesliwie sformuowalem temat posta, nie
    chodzi o marze tylko o podniesienie automatycznie ceny za produkt czy
    usluge w przypadku gdy klient wyciaga karte ("Przykro nam bardzo, ale
    wie Pan, bank narzuca taka marze na nas, przy platnosci karta cena za
    <whatever> o X zl wyzsza")

    pozdrawiam,

    Adam Kozlowski
    a...@p...onet.pl

  • 12. Data: 2003-11-07 11:09:56
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    "Goodman" <s...@n...lubie.com.pl> wrote in message

    > "Tata, a Marcin powiedzial, ze jego tata powiedzial, ze ........
    > powiedzial, ze" w Europie, a szczegolnie w Stanach,

    W Stanach Zjednoczonych Europy Północnej, oczywiście?

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 13. Data: 2003-11-07 12:23:04
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@N...gazeta.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> napisał(a):

    > Nie chodzi o wyższą cenę - chodzi o to, żebyś dostała osobną pozycję
    > p.t. usługa i osobną z pozycją 'zapłata kartą'.

    > Spróbuj poprosić o taki rachunek jak powyżej, do zobaczysz (nie, nie
    > wolno im).

    Wolno- był taki watek na tej grupie. Polcard czy firma rozliczajaca
    transakcje nie ma nato wpływu. Jest to polityka agenta( czyli podmiotu
    wykorzystujacego czytniki)i po prostu dla Klientow płacacych karta jest drozej

  • 14. Data: 2003-11-07 12:32:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Fri, 07 Nov 2003 10:39:28 GMT, s...@n...lubie.com.pl (Goodman)
    wrote:

> [...]
    >usluge w przypadku gdy klient wyciaga karte ("Przykro nam bardzo, ale
    >wie Pan, bank narzuca taka marze na nas, przy platnosci karta cena za

    Kodeks cywilny, dział p.t. umowy. Sprzedający podał ofertę, przy czym
    umieszczając znaczki kart z skład tej oferty wchodzi płatność kartą.
    Klient oferte przyjął, a to znaczy, że umowa została zawarta.

    Natomiast zakaz różnocowania cen jest w umowie sprzedawcy z C.A.

    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2003-11-07 13:02:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Fri, 7 Nov 2003 12:23:04 +0000 (UTC), "Agnieszka Nawiązka"
    <o...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Wolno- był taki watek na tej grupie. Polcard czy firma rozliczajaca
    >transakcje nie ma nato wpływu. Jest to polityka agenta( czyli podmiotu
    >wykorzystujacego czytniki)i po prostu dla Klientow płacacych karta jest drozej

    Nie wolno. Poczytaj ten wątek uważniej. Wolno im ograniczyć minimalna
    kwotę transakcji, ale róznicowanie jest zabronione kodeksem cywilnym i
    handlowym.

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2003-11-07 18:01:25
    Od: kam <X...@X...plX>

    Adam Płaszczyca wrote:
    > Nie wolno. Poczytaj ten wątek uważniej. Wolno im ograniczyć minimalna
    > kwotę transakcji, ale róznicowanie jest zabronione kodeksem cywilnym i
    > handlowym.

    kodeksem handlowym???

    KG

  • 17. Data: 2003-11-07 20:12:30
    Od: "krzys" <p...@l...localdomain>

    > A teraz pytanie - ile kosztuje obsługa gotówki? I jeszcze jedno -
    > dlaczego SM jednak jak jeden mąż karty mają?
    Nie korzystałem nigdy z usług SadoMacho wiec nie wiedziałem że mają oni
    karty i mnie to poważnie zastanowiło....
    ał WSZYSCY? Jak jeden mąż? Moze obsługa karty ma w sobie coś i
    sadystycznego i masochistycznego??

    PS CO to jest SM?