  • 1. Data: 2005-07-03 11:30:32
    Temat: długotrwałe zwolnienie chorobowe a uzyskanie kredytu
    Od: "Łukasz" <b...@g...pl>

    Witam,

    czy może ktoś z Was próbował uzyskać w banku kredyt będąc na zwolnieniu
    chorobowym? Ja sam od pół roku przebywam na zwolnieniu i będę przebywał
    jeszcze co najmniej drugie tyle. Jestem oczywiście cały czas zatrudniony u
    swojego pracodawcy i nie mam podstaw sądzić, że mogę zostać zwolniony. Moim
    obecnym źródłem dochodów są świadczenia wypłacane przez ZUS. Kredyt miałby
    posłużyć na zakup miejsca garażowego.

    Jeśli ktoś posiada własne doścwiadczenia lub jakąś wiedzę dotyczącą
    traktowania przez banki takich specyficznych klientów, proszę o odpowiedz.

    pozdrawiam,
    Łukasz

  • 2. Data: 2005-07-03 13:32:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:da8i8o$qqe$1@inews.gazeta.pl> autorstwa
    niejakiego Łukasz wyjaśniam co następuje:

    > od pół roku przebywam na zwolnieniu i będę przebywał
    > jeszcze co najmniej drugie tyle.

    Lekki OT ale nie będziesz, maks. 183 dni i art. 53 par. 1 pkt 1 lit. b)
    kp...

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 3. Data: 2005-07-03 13:50:41
    Od: "Łukasz Cieśliński" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Lekki OT ale nie będziesz, maks. 183 dni i art. 53 par. 1 pkt 1 lit. b)
    > kp...

    niekoniecznie - w kodeksie jest napisane, że pracodawca może a nie musi
    takiego pracownika zwolnić

  • 4. Data: 2005-07-03 13:52:48
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:da8qfh$p8g$1@inews.gazeta.pl> autorstwa
    niejakiego Łukasz Cieśliński wyjaśniam co następuje:

    > niekoniecznie - w kodeksie jest napisane, że pracodawca może a nie musi
    > takiego pracownika zwolnić

    A to się wie. Tyle, że po 183 dniu też troszkę inaczej wygląda kwestia
    dochodów...

  • 5. Data: 2005-07-03 14:14:42
    Od: "Łukasz" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A to się wie. Tyle, że po 183 dniu też troszkę inaczej wygląda kwestia
    > dochodów...

    tutaj też jestem zabezpieczony na kolejne pół roku poprzez tzw. świadczenie
    rehabilitacyjne, które, o ile dobrze rozumiem ustawę o świadczeniach
    pieniężnych z ubezpoieczenia społecznego, pod względem dochodu nie różni się
    zbytnio od zasiłku chorobowego

  • 6. Data: 2005-07-03 19:30:55
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Łukasz" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > czy może ktoś z Was próbował uzyskać w banku kredyt będąc na zwolnieniu
    > chorobowym? Ja sam od pół roku przebywam na zwolnieniu i będę przebywał

    bank nie wymaga zaswiadczenia, ze klient nie przebywa na l4, wymaga
    zaswiadczenia o zarobkach za jakis tam okres wstecz
    pracodawca w zasadzie powinien wystawic Ci zaswiadczenie, ze za ostatnie 6
    m-cy zarabiasz 0 zl, na takiej podstawie - chyba oczywiste, ze zdolnosc jest
    ujemna
    ale
    jesli niezgodnie ze stanem faktycznym wystawi Ci takowe zaswiadczenie, to
    zapewne bank dowolny w dobrej wierze udzieli Ci żadanego kredytu

  • 7. Data: 2005-07-03 20:11:33
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Krab napisał(a):
    > jesli niezgodnie ze stanem faktycznym wystawi Ci takowe zaswiadczenie, to
    > zapewne bank dowolny w dobrej wierze udzieli Ci żadanego kredytu

    Albo można spróbować zaświadczenie o dochodach z ZUS + zaświadczenie o
    zatrudnieniu od pracodawcy.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2005-07-03 22:04:14
    Od: "Łukasz" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Albo można spróbować zaświadczenie o dochodach z ZUS + zaświadczenie o
    > zatrudnieniu od pracodawcy.

    nie traktuj mojej odpowiedzi jako złośliwej ale to co napisałeś zbytnio
    odkrywcze nie jest. Moje pytanie brzmiało czy ktoś był kiedyś w podobnej
    sytuacji i jak został potraktowany przez bank.

    pozdrawiam,
    Łukasz

  • 9. Data: 2005-07-03 22:08:36
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Łukasz napisał(a):
    > nie traktuj mojej odpowiedzi jako złośliwej ale to co napisałeś zbytnio
    > odkrywcze nie jest. Moje pytanie brzmiało czy ktoś był kiedyś w podobnej
    > sytuacji i jak został potraktowany przez bank.

    Weź oba papierki i idź do oddziałów, ewentualnie wcześniej podzwoń po
    infoliniach. Tu nie chodzi o odkrywczość :)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 10. Data: 2005-07-03 23:27:18
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    Bank wymaga zaswiadczenia o zatrudnieniu - a skoro jestes zatrudniony to
    pracodawca powinien takie zaswiadczenie wystawic. Jako ze pracodawca nie
    moze wpisac dochodu za ostatni okres - bo go nie wyplaca - dolaczasz
    zaswiadczenie i deklaracje zus.

    > Weź oba papierki i idź do oddziałów, ewentualnie wcześniej podzwoń po
    > infoliniach. Tu nie chodzi o odkrywczość :)

    Infolinie raczej nic nie wyjasni - sa srednio kompetentne. Lepiej sie samemu
    wybrac do banku (najlepiej tam gdzie ma sie konto) i sprawe zalatwic
    osobiscie - przy odrobinie dobrej woli pracownika dzialu kredytow nie
    powinno byc zadnego problemu.

    Jednak posiadanie konta w "zwyklym" banku ma plusy w roznych dziwnych
    przypadkach - czasami najproszej sprawy nie da sie zalatwic przez
    infolinie...

    Pozdr.,
    Piotr