  • 1. Data: 2004-02-15 11:43:46
    Temat: czy tylko bank może udzielić kredytu?
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    sprzedaje towar przez różne systemy ratalne ale czasami klient jest
    niewiarygodny dla firm udzielających kredyty, czy jesli bym chciał to sam
    moge umozliwić klientowi spłate w ratach z pominieciem banku?

  • 2. Data: 2004-02-15 17:11:10
    Temat: Re: czy tylko bank może udzielić kredytu?
    Od: woy <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    Dnia 2004-02-15 12:43, niejaki(a) NN naskrobał(a): :

    > sprzedaje towar przez różne systemy ratalne ale czasami klient jest
    > niewiarygodny dla firm udzielających kredyty, czy jesli bym chciał to sam
    > moge umozliwić klientowi spłate w ratach z pominieciem banku?

    Pewnie, sprzedaż na raty wcale nie musi nazywać się kredytem.

    --
    woy

    'Jeżeli chcesz fabuły, to przed zamordowaniem
    jakiejś postaci zawsze możesz z nią porozmawiać'
    [Feanor, prgkr]

  • 3. Data: 2004-02-15 19:25:38
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "NN" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > sprzedaje towar przez różne systemy ratalne ale czasami klient jest
    > niewiarygodny dla firm udzielających kredyty, czy jesli bym chciał to sam
    > moge umozliwić klientowi spłate w ratach z pominieciem banku?

    Zawsze możesz udzielić mu pożyczki, ale uważaj na podatek od czynności
    cywilnoprawnych.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-02-15 21:16:47
    Od: woy <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    Dnia 2004-02-15 20:25, niejaki(a) Tomasz Waszczynski naskrobał(a): :

    > Użytkownik "NN" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Zawsze możesz udzielić mu pożyczki, ale uważaj na podatek od czynności
    > cywilnoprawnych.

    Nie potrzeba nawet tego, wystarczy umowa sprzedaży, albo nawet faktura z
    zaznaczeniem, że platność w x ratach i z załączonym harmonogramem płatności.

  • 5. Data: 2004-02-15 21:25:02
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    > Zawsze możesz udzielić mu pożyczki, ale uważaj na podatek od czynności
    > cywilnoprawnych.
    czy można to załatwić zupełnie legalnie bez podatku od czynności
    cywilnoprawnych?

  • 6. Data: 2004-02-15 21:33:44
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    NN wrote:
    > czy można to załatwić zupełnie legalnie bez podatku od czynności
    > cywilnoprawnych?

    wyznaczyć odpowiednie terminy płatności?
    tylko uważaj na wymogi wynikające z ustawy o kredycie konsumenckim

    KG

  • 7. Data: 2004-02-16 12:27:11
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Użytkownik NN napisał:

    > sprzedaje towar przez różne systemy ratalne ale czasami klient jest
    > niewiarygodny dla firm udzielających kredyty, czy jesli bym chciał to sam
    > moge umozliwić klientowi spłate w ratach z pominieciem banku?

    możesz, ale lepiej się w to nie pchaj.
    Jak klient weźmie towar i ci nie zapłaci (a to bardzo prawdopodobne
    jeśli mu bank pożyczki nie chce dać) to będziesz go musiał ścigać - sam
    albo przez egzekutorów. To długo trwa, kosztuje, zajmuje czas, wynik
    ścigania jest mocno niepewny, nie masz w tym doświadczenia, w efekcie
    możesz stracić część lub całe pieniądze za towar + jeszcze dopłacić do
    interesu.

  • 8. Data: 2004-02-17 19:52:25
    Od: "NN" <n...@p...na.ten.mail>

> [...]
    > ścigania jest mocno niepewny, nie masz w tym doświadczenia, w efekcie
    > możesz stracić część lub całe pieniądze za towar + jeszcze dopłacić do
    wiem, dzieki, chciałem tylko poznać jakie mam możliwości i czy wszystko jest
    OK gdy np osobie znajomej rozkładam płatność na X rat

  • 9. Data: 2004-02-17 20:45:19
    Od: "pawel" <m...@p...onet.pl>

    > czy można to załatwić zupełnie legalnie bez podatku od czynności
    > cywilnoprawnych?
    >
    > nie. podatek wynosi 2% pozyczonej kwoty. raczej odpusc sobie taki interes,
    poszukaj banku dlA ktorego klient niewiarygodny jest wiarygodny:-)) w dobie
    konkurencji niektore banki sa bardziej banki.

  • 10. Data: 2004-02-18 23:35:56
    Od: "NN" <n...@p...na.ten.mail>

    jestem też ciekaw czy jeśli np. Media Markt udziela rat 0% to robi to przez
    bank, a jeśli tak to jaki?