  • 1. Data: 2002-01-31 19:07:34
    Temat: czy to jest zgodne z prawem???
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    w zeszlym roku realizowalam w mbanku p/p oplacajac w ten sposob naleznosc
    dla aster citi. niedawno zamknelam r-k w mbanku i teraz okazalo sie, ze
    potrzebuje miec potwierdzenie zrealizowanego p/p.

    mbank odmawia mi wydania potwierdzenia p/p, bo zliwkidowalam u nich r-k. czy
    to jest zgodne z prawem? mi sie wydaje, ze moge prosic o takie
    potwierdzenie, a bank ma obowiazek przechowywac takie dane przez kilka lat i
    nie powinien robic mi problemu....

    rena

  • 2. Data: 2002-01-31 19:19:10
    Temat: Re: czy to jest zgodne z prawem???
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to jest zgodne z prawem? mi sie wydaje, ze moge prosic o takie
    > potwierdzenie, a bank ma obowiazek przechowywac takie dane przez kilka lat

    Jezeli potrzebujesz potwierdzenie przelewu dla wierzyciela to zakladam, ze
    dostalas jakies upomienie. Po prostu zrob jego ksero, napisz reklamacje
    [przelew wg. wierzyciela nie doszedl] i razem wyslij to do mBanku. Beda
    musieli odpisac.

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 3. Data: 2002-01-31 19:30:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > nie - potrzebuje to potwierdzenie, zeby rozliczyc sie z urzedem skarbowym.
    > ale mniejsza o to. mbank wykonal na moje zlecenie usluge i nie musze sie
    im
    > tlumaczyc na co potrzebuje to potwierdzenie.

    AFAIK prawo bankowe nie reguluje tego typu spraw, wiec pewnie trzeba szukac
    podstaw w KC. A swoja droga to bardzo nieladne ze strony mBanku :(.

    Maciej

  • 4. Data: 2002-01-31 19:34:19
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

  • 5. Data: 2002-01-31 19:40:39
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > AFAIK prawo bankowe nie reguluje tego typu spraw, wiec pewnie trzeba
    szukac
    > podstaw w KC. A swoja droga to bardzo nieladne ze strony mBanku :(.

    nie dosc, ze nialadnie, to jeszcze wydaje mi sie, ze niezgodne z prawem...

  • 6. Data: 2002-01-31 19:56:26
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia czw, 31 sty 2002 at 19:40 GMT,
    Rena <r...@p...pl> napisał(a):
    > nie dosc, ze nialadnie, to jeszcze wydaje mi sie, ze niezgodne z prawem...

    proszę puść po wszytskim info czy i jak udało się to załatwić
    myślę że wszystkich będzie to interesować bo taka sytuacja może się
    zdarzyć każdemu.

    Jurek

  • 7. Data: 2002-01-31 21:14:03
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > proszę puść po wszytskim info czy i jak udało się to załatwić
    > myślę że wszystkich będzie to interesować bo taka sytuacja może się
    > zdarzyć każdemu.

    ok. najpierw mi powiedzieli, ze nie moge dostac, bo r-k jest juz zamkniety i
    juz. potem, ze prowizja jest pobierana automatycznie z rku, a r-k jest juz
    zamkniety. paranoja. przeciez moge wplacic pieniadze z innego banku
    bezposrednio na konto prowizji mbanku.

    tak to jest jak sie z mc donalda idzie do banku....ludzie nie maja pojecia o
    tym co robia...

  • 8. Data: 2002-01-31 23:19:09
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:a3cbrj$1agb$1@pingwin.acn.pl...
> [...]
    pieniadze z innego banku
    > bezposrednio na konto prowizji mbanku.
    >
    > tak to jest jak sie z mc donalda idzie do

    To naprawę ciekawe. Załóżmy że opłaciłaś telefon w
    tepsie z rachunku w mabnku ale cos się u tepsy
    pomieszało i nie mają tego odnotowane u siebie. W
    takiej sytuacji mogą zarządać od ciebie dowodu
    wpłaty (do 3 lat) i co, bank powie nie bo 2 lata
    temu zlikwidowałeś u nich konto ? a co będzie
    jeżeli bedzie problem z US bo np. nie wpłynął do
    nich przelew z rozliczenia rocznego PIT ?
    Trochę to paranoiczne i oderwane od życia.

    Sark

  • 9. Data: 2002-02-01 07:53:51
    Od: "ROBBO" <r...@s...ec.pl>

    Rena napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >bezposrednio na konto prowizji mbanku.
    >
    >tak to jest jak sie z mc donalda idzie do banku....ludzie nie maja pojecia

    Rena NIE MASZ racji. Jesli nie masz rachunku to nie mozesz sie domagac
    WYKONANIA
    uslugi przeznaczonej dla klientow prawda ?. Jedyna droga to reklamacja
    transakcji.
    czyli piszesz do nich a oni MUSZA ci udowodnic realizacje platnosci.

  • 10. Data: 2002-02-01 07:55:28
    Od: "ROBBO" <r...@s...ec.pl>

    Sark napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >jeżeli bedzie problem z US bo np. nie wpłynął do
    >nich przelew z rozliczenia rocznego PIT ?
    >Trochę to paranoiczne i oderwane od życia.

    Sark ale ona domaga sie USLUGI ktora jest TYLKO dla klienta banku.
    Ona nie jest juz klientem. jedynie MA PRAWO domagac sie potwierdzenia
    dokonanej transkaji
    w trybie reklamacji. Mbank nie moze przygotowac wyciagow klienta jesli nie
    ma juz tego klienta.