  • 21. Data: 2018-10-16 15:29:57
    Temat: Re: czy macie ubezpieczenie OC?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:pq4hvj$r1b$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-10-16 o 13:21, J.F. pisze:

    >https://www.pzu.pl/_fileserver/item/1508288

    No, ciekawe ... jak wężyk peknie i zaleje sasiada, to wyplacą, czy
    sila wyzsza ?
    par 6.2.

    Jak dzieci duzo, to moze byc cenne.

    J.

  • 22. Data: 2018-10-16 15:43:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-16 o 14:08, Liwiusz pisze:
    > To już dywagacje dla sądu. Pamiętam sprawę, gdzie sąd dywagował, czy
    > basen jest przedsiębiorstwem napędzanym siłami przyrody, i orzekł, że
    > tak, bo na basenie korzysta się z prądu do jego działania.

    Z tego co napisałeś zrozumiałem, że prąd (elektryczny) jest siłą przyrody.
    Gdyby wiatr, słońce, prąd (rzeki) to by nie budziło moich wątpliwości.
    Grawitacja jest też (po mojemu) siłą przyrody.
    Jakby jej nie było to basen nie mógłby działać więc jest napędzany (może
    raczej do działania potrzebuje) siłą przyrody :)
    P.G.

  • 23. Data: 2018-10-16 16:01:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-16 o 15:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > No, ciekawe ... jak wężyk peknie i zaleje sasiada, to wyplacą, czy sila
    > wyzsza ?
    > par 6.2.

    Siła wyższa to nie jest, ale nie wiadomo, czy wężyk pękł z winy
    ubezpieczonego - czyli czy w ogóle odpowiada on przed sąsiadem.
    Niektóre zakłady ubezpieczeń wprowadziły w warunkach specjalne klauzule
    "wężyk", aby wypłacać odszkodowanie nawet bez winy ubezpieczonego (w
    celu zachowania dobrosąsiedzkich stosunków między ludźmi :) Ale tak z
    prawnego punktu widzenia - skoro za pęknięty wężyk odpowiedzialności nie
    ponosisz, to możesz z czystym sumieniem odmówić zapłaty sąsiadowi -
    niech naprawia ze swojego ubezpieczenia. W końcu jakby rura pękła w
    ścianie, to też by nic nie dostał. A tym samym nie ma potrzeby szukania
    ubezpieczenia od ryzyka, którego się nie ponosi.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2018-10-16 16:02:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-16 o 15:43, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Jakby jej nie było to basen nie mógłby działać więc jest napędzany (może
    > raczej do działania potrzebuje) siłą przyrody :)

    Dla mnie też to jest naciąganie, bo z tego wynika, że praktycznie nie ma
    przedsiębiorstw nie napędzanych siłami przyrody. Niemniej jednak wyrok
    taki był, jaki był.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2018-10-16 16:04:58
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > "Zalanie laptopa" to ogólnie chyba pod OC nie podlega (chyba, że to cudzy
    > laptop).

    OC jak wyrządzi się szkodę komuś innemu, nie sobie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 26. Data: 2018-10-16 16:07:30
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-16 o 13:21, J.F. pisze:

    > Ale daj link do OWU tego ubezpieczenia za 60 zl rocznie - ciekawe co
    > obejmuje, a czego nie ...
    >
    > J.

    dzisiaj takie robiłem klientowi, 39 zł* składka na rok, suma
    ubezpieczenia 90kzł

    https://www.proama.pl/ubezpieczenie_domu/oc_w_zyciu_
    prywatnym/#

    * OC dołączone do ubezpieczenia mieszkania z cesją na bank

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 27. Data: 2018-10-16 16:08:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-16 o 13:27, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Co ciekawe, obejmuje całą rodzinę w gospodarstwie domowym, więc czasem
    > na jednej składce może się ubezpieczyć całkiem pokaźne grono osób.

    dokładnie tak jak piszesz, OC obejmuje wszystkich mieszkających w danej
    lokalizacji

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 28. Data: 2018-10-16 16:12:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-16 o 13:55, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Ja mam. Więcej, specjalnie pod tym kątem pakiet ubezpieczenia
    > mieszkania dobierałem :-)

    nawet można mieć OC na mieszkanie, które jest wynajmowane i to bez
    zwyżki za najem (zwykle jest drożej jeżeli lokal jest wynajmowany)

    jak ktoś wcześniej zauważył: miliony nie mają i żyją, ale jak coś się
    stanie to życie nieco trudniejsze

    "kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej
    naprawienia" art. 415 KC
    po co samemu płacić skoro można wykupić polisę OC za "grosze", bo te
    40-60 zł rocznie (nawet na całą rodzinę) to chyba nie jest wygórowana cena?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 29. Data: 2018-10-16 17:42:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >po co samemu płacić skoro można wykupić polisę OC za "grosze", bo te
    >40-60 zł rocznie (nawet na całą rodzinę) to chyba nie jest wygórowana

    Piszesz jak agent ubezpieczen :-)

    Na ubezpieczeniach jak wiadomo zarabia ubezpieczyciel, a klient
    traci - usredniajac.

    Wychodze wiec z zalozenia, ze
    -na zdarzenia częste - nie warto,
    -na zdarzenia z małą kwota ... raczej nie warto,
    -na zdarzenia z duza kwota - raczej warto.

    Czyli OC na samochod koniecznie, AC na samochod ... raczej jak drogi.
    Na dom ... warto.
    Ubezpieczenie szkolne z kwota 5 tys - raczej nie warto.
    NNW w samochodzie w kwota 10k ... raczej nie warto, chyba, ze sie duzo
    dzieci ma.

    Ale takie OC jak piszesz ... kwota duza, skladka mala ... raczej
    warto.
    Ale niekoniecznie z powodu zalania za 5 tys ...
    Tylko ze w wyniku zalania szkody moga byc wieksze ... ale czy aby na
    pewno ubezpieczyciel zaplaci, jak sie okaze, ze sasiadowi telewizor i
    komputery wysiadly, a meble splesnialy ...

    J.

  • 30. Data: 2018-10-16 20:57:11
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-10-16 o 16:07, RobertS pisze:

> [...]
    prywatnym/#

    > * OC dołączone do ubezpieczenia mieszkania z cesją na bank

    Jaką kwotę ogólnie za te polisę zapłacił klient. Za mam za 150 zł całą
    polisę łączne z murami i jakby co to g-wniane pieniądze bym dostała,

    --
    animka