  • 1. Data: 2018-10-09 18:14:35
    Temat: Czy banki moga dac kurs kantorowy?
    Od: k...@g...com

    Czy przy wiekszej ilosci banki moga dac kurs kantorowy, zeby u nich sprzedac niz
    biegac z wieksza gotowka do kantorow?

    Przy jakiej kwocie zwykle banki negocjuja stawki? Kantory internetowe troche ryzyko
    przy wiekszej kwocie.

  • 2. Data: 2018-10-09 21:33:55
    Temat: Re: Czy banki moga dac kurs kantorowy?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-09 o 18:14, k...@g...com pisze:
> [...]
    biegac z wieksza gotowka do kantorow?

    > Przy jakiej kwocie zwykle banki negocjuja stawki? Kantory internetowe troche ryzyko

    tak, mogą

    miałem klienta, który wymieniał 50k euro i dostał specjalny kurs, w
    oddziale zamówili mu rozmowę z kimś z dealing room'u i mógł negocjować kurs

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2018-10-10 10:42:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 9 października 2018 18:14:37 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    biegac z wieksza gotowka do kantorow?

    > Przy jakiej kwocie zwykle banki negocjuja stawki? Kantory internetowe troche ryzyko

    Niekoniecznie musisz musi być większa kwota, by dostać kurs kantorowy, a nawet
    lepszy.
    Kantory mają m.in.:
    - alior - https://kantor.aliorbank.pl - czyli zakładasz w kantorze osobne konto, nie
    jest potrzebne konto w "dużym" aliorze,
    - wbk/santander - w ramach ST, czyli trzeba mieć też "zwykłe" konto
    - mBank - w ramach ST, j.w.

    Wg mnie najlepszy jest kantor aliora, konta złotówkowe i walutowe prowadzone za
    darmo, bardzo dobre kursy, darmowe przelewy waluty, którą u nich kupiłeś, darmowe
    karty walutowe, darmowa wypłata w kasie (choć ostatnio bardzo zmniejszyli liczbę
    oddziałów z kasami). A jak napiszesz wiadomość w ST, że chcesz wymienić większą
    kwotę, to jeszcze zmniejszą spread o 20%. Można założyć przez przelew.
    Santander - jak ostatnio sprawdzałem (teraz nie mam konta) to kursy porównywalne z
    kantorem aliora, konta też chyba za darmo.
    mBąk - kursy gorsze (i do tego indywidualne, ja mam nie tak bardzo złe, ale inni
    podobno miewali zbliżone do "normalnych" kursów banku), konta za darmo.

  • 4. Data: 2018-10-10 16:53:37
    Od: k...@g...com

    Gotowki raczej nie bede mial w domu, ale na koncie i przelewy w walucie sa bardzo
    drobie i prowizja % by zabila sens takiej transakcji.

    Citi daje lepsze stawki? Na wiadomosci w citi online nie odpowiadaja tygodniami, a
    Citi Phone nie mam aktywnego, bo nie bede placil za cos, o nigdy nie uzywalem przez
    20 lat.

  • 5. Data: 2018-10-10 18:49:14
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-10 o 16:53, k...@g...com pisze:
    > Gotowki raczej nie bede mial w domu, ale na koncie i przelewy w walucie sa bardzo
    drobie i prowizja % by zabila sens takiej transakcji.

    Niekoniecznie. Przelewy w Aliorze są darmowe. W PLN to standard, w
    walucie - jeśli była wymieniana w kantorze Aliora - także za darmo.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-12-29 18:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Gotowki raczej nie bede mial w domu, ale na koncie i przelewy w
    > walucie sa bardzo drobie i prowizja % by zabila sens takiej
    > transakcji.

    A post Dawida przeczytałes w całosci ze zrozumieniem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 7. Data: 2019-01-01 00:48:31
    Od: k...@g...com

    Zalozmy, ze masz 500tys $ / euro/ funty w CITI (zaden internetowy kantor nie
    obsluguje citi), to niby jak je przelejesz za darmo?? mozna wyjac gotowke i do
    aliora, a tam by przyjeli taka gotowke???

  • 8. Data: 2019-01-01 09:38:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Osobiście widziałem gościa, który przyniósł do kasy 80k euro. I nawet nie musiał stać
    w kolejce,był umówiony i otworzyli specjalnie dla niego drugie stanowisko kasowe.
    Więc jak się nawet nie da na raz, to przez tydzień. Chyba że nadziejesz się na limit
    wypłat w citku.
    Ale jak masz 500k$ w citku, to możesz być klientem "gold", a wtedy dają duuuużo
    lepsze kursy. Nie chce mi się sprawdzać, czy takie jak w IKA, ale na pewno zbliżone.
    No i na koniec fakt, że przelew SWIFT ma maksymalną cenę na poziomie ok. 200zł, co
    przy tej sumie przelewu jest znikome (i o to chodzi, SWIFT płaci się za tankowce, a
    nie za waciki).
    I jeszcze na sam koniec - przelew w euro max. 5zł (no, są banki, co chcą 10zł).

  • 9. Data: 2019-01-01 10:24:56
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 00:48, k...@g...com pisze:
    > Zalozmy, ze masz 500tys $ / euro/ funty w CITI (zaden internetowy kantor nie
    obsluguje citi), to niby jak je przelejesz za darmo?? mozna wyjac gotowke i do
    aliora, a tam by przyjeli taka gotowke???

    Tak, przyjęliby. Natomiast gdybym ja miał taki problem - zrobiłbym
    zwykły przelew. Nie wiem ile kosztuje w Citi, ale Cinkciarz.pl oferuje
    takowy za max 200 PLN. Zazwyczaj w bankach jest to określony procent,
    jednak też ograniczony (zazwyczaj min. i max). Tak sobie myślę, że 200
    zł. dla kwoty 2,150 mln (0,5 mln EUR) to nie jest jakieś "dużo". Koszty
    przelewów są znaczne, ale przy mniejszych kwotach.

  • 10. Data: 2019-01-02 11:01:25
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.01.2019 o 09:38, Dawid Rutkowski pisze:
    > Osobiście widziałem gościa, który przyniósł do kasy 80k euro. I nawet
    > nie musiał stać w kolejce,był umówiony i otworzyli specjalnie dla
    > niego drugie stanowisko kasowe.

    Tego?

    http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-11-07/bank-p
    rzyjal-83-tys-900-euro-teraz-twierdzi-ze-banknoty-by
    ly-falszywe/

    MJ