wiadomość od św. Mikołaja

  • 1. Data: 2018-10-09 18:14:35
    Temat: Czy banki moga dac kurs kantorowy?
    Od: k...@g...com

    Czy przy wiekszej ilosci banki moga dac kurs kantorowy, zeby u nich sprzedac niz
    biegac z wieksza gotowka do kantorow?

    Przy jakiej kwocie zwykle banki negocjuja stawki? Kantory internetowe troche ryzyko
    przy wiekszej kwocie.

  • 2. Data: 2018-10-09 21:33:55
    Temat: Re: Czy banki moga dac kurs kantorowy?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-09 o 18:14, k...@g...com pisze:
> [...]
    biegac z wieksza gotowka do kantorow?

    > Przy jakiej kwocie zwykle banki negocjuja stawki? Kantory internetowe troche ryzyko

    tak, mogą

    miałem klienta, który wymieniał 50k euro i dostał specjalny kurs, w
    oddziale zamówili mu rozmowę z kimś z dealing room'u i mógł negocjować kurs

    RobertS

  • 3. Data: 2018-10-10 10:42:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 9 października 2018 18:14:37 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    biegac z wieksza gotowka do kantorow?

    > Przy jakiej kwocie zwykle banki negocjuja stawki? Kantory internetowe troche ryzyko

    Niekoniecznie musisz musi być większa kwota, by dostać kurs kantorowy, a nawet
    lepszy.
    Kantory mają m.in.:
    - alior - https://kantor.aliorbank.pl - czyli zakładasz w kantorze osobne konto, nie
    jest potrzebne konto w "dużym" aliorze,
    - wbk/santander - w ramach ST, czyli trzeba mieć też "zwykłe" konto
    - mBank - w ramach ST, j.w.

    Wg mnie najlepszy jest kantor aliora, konta złotówkowe i walutowe prowadzone za
    darmo, bardzo dobre kursy, darmowe przelewy waluty, którą u nich kupiłeś, darmowe
    karty walutowe, darmowa wypłata w kasie (choć ostatnio bardzo zmniejszyli liczbę
    oddziałów z kasami). A jak napiszesz wiadomość w ST, że chcesz wymienić większą
    kwotę, to jeszcze zmniejszą spread o 20%. Można założyć przez przelew.
    Santander - jak ostatnio sprawdzałem (teraz nie mam konta) to kursy porównywalne z
    kantorem aliora, konta też chyba za darmo.
    mBąk - kursy gorsze (i do tego indywidualne, ja mam nie tak bardzo złe, ale inni
    podobno miewali zbliżone do "normalnych" kursów banku), konta za darmo.

  • 4. Data: 2018-10-10 16:53:37
    Od: k...@g...com

    Gotowki raczej nie bede mial w domu, ale na koncie i przelewy w walucie sa bardzo
    drobie i prowizja % by zabila sens takiej transakcji.

    Citi daje lepsze stawki? Na wiadomosci w citi online nie odpowiadaja tygodniami, a
    Citi Phone nie mam aktywnego, bo nie bede placil za cos, o nigdy nie uzywalem przez
    20 lat.

  • 5. Data: 2018-10-10 18:49:14
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-10 o 16:53, k...@g...com pisze:
    > Gotowki raczej nie bede mial w domu, ale na koncie i przelewy w walucie sa bardzo
    drobie i prowizja % by zabila sens takiej transakcji.

    Niekoniecznie. Przelewy w Aliorze są darmowe. W PLN to standard, w
    walucie - jeśli była wymieniana w kantorze Aliora - także za darmo.

    --
    Pozdrawiam