  • 1. Data: 2018-10-14 11:50:55
    Temat: 4.56 za euro w mBank
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Dlaczego mBank zapierdala az 4,56zł za 1 Euro przy placeniu karta? Podaczas
    gdy kurs sredni euro to ok. 4.30? Jak oni sobie to licza?

    Przeciez to jest szczyt wszystkiego. W czasie gdy roczne oprocentowanie
    depozytow to1-2% jak mozna brac 6% haraczu od jednej transakcji?

    Pzdr

  • 2. Data: 2018-10-14 12:40:06
    Temat: Re: 4.56 za euro w mBank
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Oct 2018 11:50:55 +0200, miumiu napisał(a):
> [...]
    >
    > Przeciez to jest szczyt wszystkiego. W czasie gdy roczne oprocentowanie
    > depozytow to1-2% jak mozna brac 6% haraczu od jednej transakcji?

    Nie chcialo sie czytac zmian, a przeciez to wyraznie stoi w cenniku.
    Od dluzszego czasu.

    I nie tylko mbank, rzeklbym, ze to norma :-(
    Jakos tak ze 2 lata temu byla zmiana zasad rozliczania kart, i spadek
    prowizji od sklepow, to banki masowo wprowadzily 5-6% prowizji.
    No i przestalem uzywac karty za granica :-)

    Ostatni test w Czechach - MC z BZ, karta niby bez prowizji za
    przewalutowanie, tylko najpierw CZK przeliczyli na euro, potem euro na
    PLN po wlasnym kursie i wyszlo 4.5% ponad sredni NBP.

    No coz, kantory tez nie sa za darmo. Przy platnosci euro byloby ~3%
    drozej, co jest w miare dobrym rezultatem, ale wtedy i kantorow
    internetowych wiecej.

    Taka polityka bankow, moze by tak do swojego europosla napisac ?
    Hm, dobry pomysl.

    J.

  • 3. Data: 2018-10-14 17:18:14
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Dnia Sun, 14 Oct 2018 11:50:55 +0200, miumiu napisał(a):

    > Nie chcialo sie czytac zmian, a przeciez to wyraznie stoi w cenniku.
    > Od dluzszego czasu.

    Pewnie ze sie nie chcialo. Zeby byc na biezaco musialbym co miesiac czytac
    kilkadziesiat stron regulaminu napisanego makiem i studiowac kilkanascie
    tabel.

    Na szczescie byly to transakcje w ramach delegacji zagranicznej i to moj
    pracodawca wyskoczy z kasy ;)

    W skrocie placenie karta platnicza czy kredytowa za zakupy zagraniczne to
    jakas farsa.
    Z pewnoscia mokry sen bankow to likwidacja gotowki. Wtedy nie byloby juz
    granic pazernosci i oprocentowanie lokat mogloby byc np. ujemne.

    Pzdr

  • 4. Data: 2018-10-14 19:07:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 14 października 2018 17:19:16 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:

    > Na szczescie byly to transakcje w ramach delegacji zagranicznej i to moj
    > pracodawca wyskoczy z kasy ;)

    Oj, żebyś się nie zdziwił.
    Tz. przynajmniej ja dostawałem zwrot wg ceny w euro przeliczonej po kursie NBP.
    Więc może sporo Cię kosztować ta miłość (choć to raczej BDSM) do mBąka, bo ufasz mu
    bardziej niż dziewczynie ;P
    Są karty, które za granicą nie kosztują dodatkowo.

  • 5. Data: 2018-10-14 21:13:39
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Alior Kantor w EUR lub Revolut, płacenie pozostałymi (przynajmniej
    zdecydowaną większością) niestety bywa bolesne

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2018-10-14 22:21:05
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-14 o 21:13, RobertS pisze:

    > Alior Kantor w EUR lub Revolut, płacenie pozostałymi (przynajmniej
    > zdecydowaną większością) niestety bywa bolesne

    Ostatnio na jakiejś facebookowej stronie poświęconej zakupom w Chinach,
    zobaczyłem dyskusję o płatnościach, w której ktoś wykazywał, że płacenie
    kartą Revolut wychodzi porównywalnie (a nawet drożej!) od płacenia kartą
    Pekao SA. Że do podróży zagranicznych i zakupów, to tylko Pekao. :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 7. Data: 2018-10-15 10:40:50
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Akarm pisze:

> [...]
    > kartą Revolut wychodzi porównywalnie (a nawet drożej!) od płacenia kartą
    > Pekao SA. Że do podróży zagranicznych i zakupów, to tylko Pekao. :)

    tak, tak, karta "czterowalutowa", "inteligentna" - płacisz, a ona
    obciąża ci ten rachunek (jeden z czterech), który ci się najbardziej
    opłaca. Taki klon Aliora, tyle, że 4 w 1.

  • 8. Data: 2018-10-15 10:53:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

    >Pewnie ze sie nie chcialo. Zeby byc na biezaco musialbym co miesiac
    >czytac kilkadziesiat stron regulaminu napisanego makiem i studiowac
    >kilkanascie tabel.

    Nie chcialo sie czytac, trzeba placic :-)

    Trzeba sie nauczyc szybkiego czytania ... w ostatecznosc pozostaje
    skarga do odpowiedniego urzedu.

    Hm, tyle bankow ma ok 6% ... moze to jakas zmowa cenowa ? :-)

    >Na szczescie byly to transakcje w ramach delegacji zagranicznej i to
    >moj pracodawca wyskoczy z kasy ;)
    >W skrocie placenie karta platnicza czy kredytowa za zakupy
    >zagraniczne to jakas farsa.

    Jak masz czesciej takie potrzeby, to zakladasz karte USD lub EUR ...

    Jeszcze jedna sprawa - popatrzec czy nie oferuja DCC, ale ... w
    cenniku sie pojawily juz prowizje banku za taka platnosc.
    W skrocie: bank musi zerznac :-)

    >Z pewnoscia mokry sen bankow to likwidacja gotowki. Wtedy nie byloby
    >juz granic pazernosci i oprocentowanie lokat mogloby byc np. ujemne.

    Ale oprocentowanie to juz ujemne.

    Tzn zerowe, ale z oplatami juz ujemne, a z inflacja tym bardziej.

    No coz - bank to usluga, wiec placenie za usluge nie jest takie znow
    dziwne, ale ... kazdy uznaje inne granice takiej pazernosci.

    J.

  • 9. Data: 2018-10-15 11:02:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 14 Oct 2018 17:18:14 +0200, w <ppvmpi$3nq$1@node1.news.atman.pl>, "miumiu"
    <a...@b...pl> napisał(-a):

    > W skrocie placenie karta platnicza czy kredytowa za zakupy zagraniczne to
    > jakas farsa.

    Kartą mbanku na pewno farsa.
    Ja mam 0%.

  • 10. Data: 2018-10-15 11:04:08

    Sun, 14 Oct 2018 21:13:39 +0200, w <pq04h0$kd6$1@sunflower.man.poznan.pl>,
    RobertS <b...@x...pl> napisał(-a):

    > Alior Kantor w EUR lub Revolut, płacenie pozostałymi (przynajmniej
    > zdecydowaną większością) niestety bywa bolesne

    Getinbank - prowizja 0% od transakcji zagranicznych.
    Jeden myk - przy zwrocie przy transkacji np. w USD dostaję kilka % mniej. Nie
    analizowałem dlaczego, ale podejrzewam że Getin księguje transakcje zwrotu w
    taki dzień, aby wyszło im najtaniej, a ja był te grosze stratny.