  • 51. Data: 2018-10-19 01:33:55
    Temat: Re: czy macie ubezpieczenie OC?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" pq2m04$sie$...@s...man.poznan.pl

    > ale nie samochodowe (obowiązkowe), mam na myśli takie w życiu prywatnym

    Zanim (chyba zanim) rozwaliłem ucho Monsterem jesienią 2013 r., mBank
    zaproponował mi wypłacenie odszkodowania za niefortunne ;) zdarzenie,
    jakim byłoby upuszczenie Monstera z wysokiego (najwyższego w Polsce)
    mostu w Stańczykach... (oczywiście mBankowi było obojętne, z jakiego
    mostu spadłby smartfon) Ofertę odrzuciłem, Monstera zatrzymałem...

    Warunki ubezpieczenia były tak ułożone, iż można było najpierw
    grzmotnąć telefonem, a dopiero później zawrzeć umowę. :)

    [być może siła nieczysta zaklęta w Pentagramie (nazwie producenta)
    i Bestii (nazwie modelu telefonu) próbowała mnie jakoś uchronić
    przed skutkami urazu akustycznego?... dziś nie mam pewności co do
    tego, czy mBank proponował mi ubezpieczenie przed rozwaleniem ucha,
    czy po rozwaleniu, ale raczej przed rozwaleniem, gdyż po rozwaleniu
    ucha raczej ;) byłem niezbyt rozmowny]

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 52. Data: 2018-10-19 08:22:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał(a) :

    > Wystarczy kupić OC, które rażące niedbalstwo obejmuje (linkowane przeze
    > mnie wcześniej PZU to ryzyko ma).
    >
    > Pomijając już fakt, że nie jest to rażące niedbalstwo. Rażącym
    > niedbalstwem jest bowiem (jak to definiowali to już chyba Rzymianie)
    > "nierozumienie tego, co wszyscy rozumieją", czyli prawnicza definicja
    > głupoty. Nie wydaje mi się, aby wiedza o wymianie i o badaniu stanu
    > wężyków miałaby być powszechna. Tu trzeba szukać bardziej oczywistych
    > szkód - np. wyrzucenie żarzących się węglów do siana i dziwienie się, że
    > się zapaliło.

    Bo dojdziemy do absurdów typu okresowy przegląd wężyka przez
    autoryzowaną firmę. Skąd ktoś ma wiedzieć, że skoro jeden wężyk jest
    przez 20 lat i nic się nie działo, to wymieniony na nowy,
    wyglądający identycznie, może pęknąć po 7 latach? Ale też może nic
    się nie stać i przez 20 lat.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 53. Data: 2018-10-20 18:36:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Oct 2018 08:22:49 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):
> [...]

    No przeciez wiadomo, ze wezyk wieczny nie bedzie i kiedys peknie :-)

> [...]
    > przez 20 lat i nic się nie działo, to wymieniony na nowy,
    > wyglądający identycznie, może pęknąć po 7 latach? Ale też może nic

    Tak czy inaczej - kiedys peknie.
    I sie OC przestanie oplacac, bo skoro kazdy predzej czy pozniej
    sasiada zaleje, to bedzie to wliczone w skladke :-)
    No chyba, ze wiele wytrzymuje 20 lat, a ludzie co 15 robia remont ...

    J.

  • 54. Data: 2018-10-21 09:02:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 18:36, J.F. pisze:

    > Tak czy inaczej - kiedys peknie.
    > I sie OC przestanie oplacac, bo skoro kazdy predzej czy pozniej
    > sasiada zaleje, to bedzie to wliczone w skladke :-)

    To przy założeniu, że ludzie żyją wiecznie. Zakładając, że żyją 60 lat,
    będzie mnóstwo ludzi, którzy przeżyją życie, a to "kiedyś" nigdy nie
    nastąpi.

    > No chyba, ze wiele wytrzymuje 20 lat, a ludzie co 15 robia remont ...

    Choćby z tego powodu. Albo z tego, że to, że wężyk pęknie nie jest czymś
    normalnym nawet po 40 latach, wydaje mi się, że jest to element losowy,
    który może się zdarzyć na każdym etapie jego życia.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2018-10-21 09:26:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2018 09:02:02 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > To przy założeniu, że ludzie żyją wiecznie. Zakładając, że żyją 60 lat,
    > będzie mnóstwo ludzi, którzy przeżyją życie, a to "kiedyś" nigdy nie
    > nastąpi.

    Myslisz, ze te wezyki sa tak trwale ?

    To tylko guma/plastik, na 20 lat bym nie liczyl ...

    > Choćby z tego powodu. Albo z tego, że to, że wężyk pęknie nie jest czymś
    > normalnym nawet po 40 latach, wydaje mi się, że jest to element losowy,
    > który może się zdarzyć na każdym etapie jego życia.

    40 lat temu takich wezykow nie uzywalo sie, przynajmniej nie tak
    masowo, wiec nie masz doswiadczenia.

    Ja zaliczylem dwa - jeden u siebie, drugi u sasiadki.
    Wyjezdzajac na urlop trzeba jednak zakrecic doplyw wody.

    Ale wychodzac do pracy ? Zawory maja ograniczona trwalosc ...
    Nawet mi zaczal chodzi po glowie automatyczny zawor odcinajacy ... ale
    moze taniej sie ubezpieczyc :-)

    J.

  • 56. Data: 2018-10-21 10:53:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :

> [...]
    >
    > Ja zaliczylem dwa - jeden u siebie, drugi u sasiadki.
    > Wyjezdzajac na urlop trzeba jednak zakrecic doplyw wody.

    Jak ktoś ma wężyki to warto zakręcać. Jak nie pralka, to piecyk,
    spłuczka, itp. Mój wężyk też pękł. Na szczęście był nad wanną. I u
    znajomej pękł. Ale była w domu, więc strat raczej nie było. Jakby
    tak popytać ludzi, to może każdy zna kogoś komu pękł.

    Zalany sąsiad, hmmm... zdarza się nie tylko od wężyka ;-)
    Np od odkręconego kranu gdy nie było wody. A potem woda była, ale
    nie nadążyła spływać :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 57. Data: 2018-10-21 11:03:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2018 10:53:02 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Jak ktoś ma wężyki to warto zakręcać. Jak nie pralka, to piecyk,

    A rura to peknac nie moze ? Bateria przerdzewiec itp.

    > spłuczka, itp. Mój wężyk też pękł. Na szczęście był nad wanną. I u
    > znajomej pękł. Ale była w domu, więc strat raczej nie było. Jakby
    > tak popytać ludzi, to może każdy zna kogoś komu pękł.

    Wchodze kiedys do toalety i slysze syk. Slucham, patrze ... z wezyka
    tryska. A przeciez moglem nie wyjsc jeszcze przez godzine.

    Sasiadce wezyk od pralki nie pekl, ale nakretka przestala trzymac.
    Waz odpadl, woda sie wylewala strumieniem.
    A ze byla noc - cale mieszkanie zalane.
    Tylko ona na parterze mieszka :-)

    > Zalany sąsiad, hmmm... zdarza się nie tylko od wężyka ;-)
    > Np od odkręconego kranu gdy nie było wody. A potem woda była, ale
    > nie nadążyła spływać :-)

    Otoz to, ale za drugim razem czlowiek nie popelnia takiego bledu :-)

    J.