  • 1. Data: 2004-12-01 22:18:23
    Temat: czy ktoś słyszał o XELION ?
    Od: janusz1 <j...@s...com.pl>

    Witam wszystkich.
    Zależy mi na opinii na temat firmy XELION - doradcy finansowi.

    Może ktoś miał z tą firmą jakieś kontakty i potrafi ocenić czy warto ???

    --
    http://pi.skynet.com.pl

    -> inwestycje jak nadłoni.

  • 2. Data: 2004-12-01 23:13:02
    Temat: Re: czy ktoś słyszał o XELION ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "janusz1" <j...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    Moje zdanie oparte li tylko na podstawie lektury ich portalu dostępnego pod
    adresem:

    http://www.xelion.pl/

    Kolejny pośrednik, który za darmo swoich usług świadczył nie będzie.
    Pośredniczy pomiędzy PeKaO SA a klientem. Na ile profesjonalny, to trudno
    powiedzieć. W każdym razie pomocny, jak ktoś nie ma dostępu do usług PeKaO
    SA, a ma do nich. Tylko, czy są takie osoby? No i argumenty przemawiające
    przeciwko skorzystaniu z ich usług:

    1) nie podali ceny swojej usługi, wiec pewnie tak wysoka, że się wstydzą;
    2) nie bardzo wiadomo po co są, bo tak analizując, to chyba po prostu
    dysponują ofertą banku;
    3) nie bardzo wiadomo na jakiej platformie prawnej sie obracają, bo bankiem
    nie są (chodzi mi o aspekty standardów bezpieczeństwa danych, dostępu do
    danych itp.)

  • 3. Data: 2004-12-01 23:57:03
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    janusz1 <j...@s...com.pl> wrote:
    > Może ktoś miał z tą firmą jakieś kontakty i potrafi ocenić czy warto
    > ???

    Co warto? Pracowac?
    Czy skorzystac z uslug? Bo jesli to drugie - to to jest w tej chwili
    dokladnie to samo co w Pekao SA, tylko niby z jakimstam doradztwem

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2004-12-02 00:09:17
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > 1) nie podali ceny swojej usługi, wiec pewnie tak wysoka, że się
    > wstydzą;

    konto 4 zl, reszta take same ceny jak w banku

    2) nie bardzo wiadomo po co są, bo tak analizując, to chyba
    > po prostu dysponują ofertą banku;

    no wlasnie - lepsza dystrybucja dla penego segmentu rynku

    > 3) nie bardzo wiadomo na jakiej platformie prawnej sie obracają, bo
    > bankiem nie są (chodzi mi o aspekty standardów bezpieczeństwa danych,
    > dostępu do danych itp.)

    spoka z o.o. - pol ma Pekao, pol Unikredito

    Nie ma az co tak na nich najezdzac ;) ale chwalic tez nie. Maja nowego
    prezesa, moze cos wymysli. W tej chwili planuja wejsc w segment bogatycvh
    klientow. Ciekawe jak im wyjdzie

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2004-12-02 00:41:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:colmh6$d2m$1@news.onet.pl...

    > konto 4 zl, reszta take same ceny jak w banku

    Skąd to wyczytałeś? W portalu nie znalazłem TOiP. Choć przyznam, że szukałem
    pobieżnie. No ale to powinno się jakoś rzucać w oczy, bo rodzi różne
    podejrzenia o nieuczciwość. Zwłaszcza, jak ktoś ma zboczenie zawodowe :-))

    > 2) nie bardzo wiadomo po co są, bo tak analizując, to chyba
    > no wlasnie - lepsza dystrybucja dla penego segmentu rynku

    Wiesz, lepsza dystrybucja, to nie sprawa klienta, tylko oferenta. Czemu ja
    mam za to płacić? I nie pisz, ze zapłaci Bank, bo ja troszkę się na
    rachunkach znam i w cuda nie wierzę.

    > spoka z o.o. - pol ma Pekao, pol Unikredito

    Nie o to mi chodziło. To, to akurat tam wyczytałem, ale struktura własności
    udziałów to ma raczej małe przełożenie na aspekt o którym piszę. Dla banku
    stosuje się Prawo bankowe, a więc również i tajemnicę bankową. A do tego
    "dziwoląga", to nie wiadomo co stosować? Pewnie też prawo bankowe, choć nie
    do końca jestem przekonany. Po za tym, to w sumie zwiększa się możliwość
    wycieków danych. Bo i bank i ta firma. Być może moje obawy są niesłuszne,
    ale jednak. Generalnie moim zdaniem nieuzasadnione wymiernymi korzyściami
    skomplikowanie stosunków prawnych. Jakiś dziwny pośrednik, co do końca nie
    wiadomo do czego ma służyć.

    No i przyznam, że po początkowej pobieżnej analizie strony już się
    "wystraszyłem", że to jakiś parabankowy wynalazek. Bo tu spółka z oo., a tu
    konta ludziom zakłada. Po prostu moim zdaniem na tym portalu brakuje
    wyraźnego dania do zrozumienia, że są pośrednikiem usług bankowych. To można
    wyczytać, ale trzeba się starać. Teraz ludzie są zrażeni do różnych
    "argentyn" i innych podobnych wynalazków. W mojej ocenie ciężko im się
    będzie wbić w rynek.

    > Nie ma az co tak na nich najezdzac ;) ale chwalic tez nie. Maja nowego
    > prezesa, moze cos wymysli. W tej chwili planuja wejsc w segment bogatycvh
    > klientow. Ciekawe jak im wyjdzie

    Ja na nich nie najeżdżam. W życiu nie korzystałem z ich usług, więc nawet
    nie mam podstaw. Całą wiedzę opieram na tym jednym portalu, który też raczej
    obiektywny przecież nie jest. Nie wykluczam, że mogą być superprofesjonalną
    firmą. Tylko po prostu nie bardzo rozumiem po co są. A jak czegoś nie
    rozumiem, to zaczyna mi się taka czerwona dioda włączać i migać :-)) Cóż,
    zboczenie zawodowe.

  • 6. Data: 2004-12-02 06:23:24
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Czy skorzystac z uslug? Bo jesli to drugie - to to jest w tej chwili
    > dokladnie to samo co w Pekao SA, tylko niby z jakimstam doradztwem

    Jak "dokładnie to samo" jak nie "dokładnie to samo" ;))
    Dla mnie gorzej. Niby konto tylko 4PLN miast 11,50, ale brak zleceń stałych,
    bo nie ma kto wklepywać ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 7. Data: 2004-12-02 09:08:54
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    [...]

    http://www.xelion.pl/p_bankowe01.html

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 8. Data: 2004-12-02 13:34:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.xelion.pl/p_bankowe01.html

    Faktycznie. Czyli za te 4 zł miesiecznei żyją? :-))

  • 9. Data: 2004-12-02 22:53:28
    Od: "dzieciaki" <d...@w...pl>

> [...]
    > Banki, karty, konta oraz public relations.
    > Zadbaj o swoje pieniądze!

    > Raczej mu nie wychodzi, bo mają 15.5 mln straty - ciekawe na czym
    umoczyli.
    kids

  • 10. Data: 2004-12-02 23:49:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dzieciaki" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > umoczyli.

    Skąd ta informacja? Spółka cywilna z reguły nie ma zbyt pokaźnego kapitału.
    przy takich stratach, to już raczej postępowanie upadłościowe, a nie
    zdobywanie rynków. Na ile pewna jest ta informacja?