    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy ktoś słyszał o XELION ?
    Date: Thu, 2 Dec 2004 01:41:37 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@bqz216.neoplus.adsl.tpnet.pl

    napisał w wiadomości news:colmh6$d2m$1@news.onet.pl...

    > konto 4 zl, reszta take same ceny jak w banku

    Skąd to wyczytałeś? W portalu nie znalazłem TOiP. Choć przyznam, że szukałem
    pobieżnie. No ale to powinno się jakoś rzucać w oczy, bo rodzi różne
    podejrzenia o nieuczciwość. Zwłaszcza, jak ktoś ma zboczenie zawodowe :-))

    > 2) nie bardzo wiadomo po co są, bo tak analizując, to chyba
    > no wlasnie - lepsza dystrybucja dla penego segmentu rynku

    Wiesz, lepsza dystrybucja, to nie sprawa klienta, tylko oferenta. Czemu ja
    mam za to płacić? I nie pisz, ze zapłaci Bank, bo ja troszkę się na
    rachunkach znam i w cuda nie wierzę.

    > spoka z o.o. - pol ma Pekao, pol Unikredito

    Nie o to mi chodziło. To, to akurat tam wyczytałem, ale struktura własności
    udziałów to ma raczej małe przełożenie na aspekt o którym piszę. Dla banku
    stosuje się Prawo bankowe, a więc również i tajemnicę bankową. A do tego
    "dziwoląga", to nie wiadomo co stosować? Pewnie też prawo bankowe, choć nie
    do końca jestem przekonany. Po za tym, to w sumie zwiększa się możliwość
    wycieków danych. Bo i bank i ta firma. Być może moje obawy są niesłuszne,
    ale jednak. Generalnie moim zdaniem nieuzasadnione wymiernymi korzyściami
    skomplikowanie stosunków prawnych. Jakiś dziwny pośrednik, co do końca nie
    wiadomo do czego ma służyć.

    No i przyznam, że po początkowej pobieżnej analizie strony już się
    "wystraszyłem", że to jakiś parabankowy wynalazek. Bo tu spółka z oo., a tu
    konta ludziom zakłada. Po prostu moim zdaniem na tym portalu brakuje
    wyraźnego dania do zrozumienia, że są pośrednikiem usług bankowych. To można
    wyczytać, ale trzeba się starać. Teraz ludzie są zrażeni do różnych
    "argentyn" i innych podobnych wynalazków. W mojej ocenie ciężko im się
    będzie wbić w rynek.

    > Nie ma az co tak na nich najezdzac ;) ale chwalic tez nie. Maja nowego
    > prezesa, moze cos wymysli. W tej chwili planuja wejsc w segment bogatycvh
    > klientow. Ciekawe jak im wyjdzie

    Ja na nich nie najeżdżam. W życiu nie korzystałem z ich usług, więc nawet
    nie mam podstaw. Całą wiedzę opieram na tym jednym portalu, który też raczej
    obiektywny przecież nie jest. Nie wykluczam, że mogą być superprofesjonalną
    firmą. Tylko po prostu nie bardzo rozumiem po co są. A jak czegoś nie
    rozumiem, to zaczyna mi się taka czerwona dioda włączać i migać :-)) Cóż,
    zboczenie zawodowe.