  • 11. Data: 2016-01-18 20:26:02
    Temat: Re: czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "marcin_" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:569cfa3f$0$645$65785112@news.neostrada.pl...
    > chcę zrobić wałek polegający na tym że w pit36 z działalności pokażę
    > dochód 90 tys zł, pit będzie ze stępelkiem US. Dzięki temu będe miał
    > kondycje finansową i wezme sobie kredyt. A do US złoże korektę z dochodem
    > faktycznym, około 40 tys zł. Wpadkę moge tylko zaliczyc wtedy jesli bank
    > każe mi pokazać potwierdzenie zapłaty podatku do US i tu moje pytanie czy
    > banki żądaja takich rzeczy ??
    Akurat przedwczoraj przeglądałem regulamin promocji:
    https://www.online.citibank.pl/documents/credit_card
    s/Regulamin_oferty_tablet_lenovo_january.pdf
    patrz ostatnia strona, a tu chodzi o osobę prywatną i może chodzić o kartę z
    limitem np 2000PLN.
    P.G.

  • 12. Data: 2016-01-18 21:03:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-01-18 o 15:44, marcin_ pisze:
> [...]
    > jesli bank każe mi pokazać potwierdzenie zapłaty podatku do US i tu moje
    > pytanie czy banki żądaja takich rzeczy ??

    może wyjaśnię, bo widzę że ludzie niezłe bzdury wypisują:
    1. wszystko jest możliwe do zrobienia, ale wiesz jakie są kary za próbę
    wyłudzenia kredytu, fałszowanie dokumentacji itp.? cokolwiek robisz to
    rób z głową!

    2. w banku musisz pokazać PIT-36/36L oraz PIT-B, do tego KPiR za
    określony okres (szczegółowo lub tylko narastająco)

    3. zaświadczenie z ZUS i US dot. niezalegania z podatkami

    4. potwierdzenie zapłaty podatku jeżeli z PIT wynika niedopłata

    generalnie jeżeli ktoś ogranicza koszty i ma wyższy dochód to jest ok,
    ale jeżeli komuś nagle przychody skaczą o 100% w górę to takie zdarzenia
    powodują wręcz niezdrowe zainteresowanie analityków i może tyle w tym
    temacie ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2016-01-18 22:07:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 17:58:49 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:
    > Użytkownik "marcin_" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Użytkownik Kris napisał, że bank jednak żądają takich zaświadczeń. Ja się z
    > tym nigdy nie spotkałem w przypadku 1-osobowej dg (co innego w przypadku
    > kredytów dla osób prawnych) ale nie chciałbym wprowadzić Cię w błąd, tak że
    > poczekaj na opinie innych.

    Jak wg Ciebie bank ma wyliczyć dochód za bieżący rok np w sierpniu?
    Chyba tylko po dowodach wpłat podatku dochodowego/ ryczałtu.
    W lutym mogą w oparciu o pit za rok ubiegły ale w sierpniu np to tylko kpirni dowody
    wpłat pdatku.

  • 14. Data: 2016-01-18 22:35:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-01-18 o 22:07, Kris pisze:

> [...]
    > Chyba tylko po dowodach wpłat podatku dochodowego/ ryczałtu.
    > W lutym mogą w oparciu o pit za rok ubiegły ale w sierpniu np to tylko kpirni

    KPiR tak, ale dowody wpłaty podatku już nie. Banki wymagają
    zaświadczenia o niezaleganiu.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2016-01-18 23:31:45
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > może wyjaśnię, bo widzę że ludzie niezłe bzdury wypisują:
    > 1. wszystko jest możliwe do zrobienia, ale wiesz jakie są kary za próbę
    > wyłudzenia kredytu, fałszowanie dokumentacji itp.?

    Chetnie sie dowiem, jaka jest kara za usilowanie wyludzenia kredytu
    (cokolwiek to jest).

  • 16. Data: 2016-01-19 04:05:36
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 1/18/2016 8:44 AM, marcin_ wrote:
> [...]
    > jesli bank każe mi pokazać potwierdzenie zapłaty podatku do US i tu moje
    > pytanie czy banki żądaja takich rzeczy ??

    Nie zdazylo mi sie.

    Ale w US juz sie na tym przejechal i raczej nie dostaniesz stempelka na
    twojej kopi a raczej papierek ze pit został przyjety.
    Owszem mozesz formalnie wystapic po zaswiadczenie z US i takowe
    dostaniesz a potem zlozyc korekte.

    Natomiast sadze, ze w umowie bankowej bedzie zapis, ze o kazdej zmianie
    sytuacji powiadamiasz bank.

    Jak cie przyłapia ze robiles to celowo to cie troche poprzeciagaja, a
    natychmiastowe wypowiedzenie umowy kredytu masz jak w banku.

    Szansa przylapania faktycznie niewielka.

  • 17. Data: 2016-01-19 08:00:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 22:35:07 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > KPiR tak, ale dowody wpłaty podatku już nie. Banki wymagają
    > zaświadczenia o niezaleganiu.
    Ryczałtowcą liczą dochód w oparciu o dowody wpłat podatku, tym na zasadach ogólnych
    podobnie- dowody wpłat podatku za wszystkie miesiące bieżącego roku+pit za rok
    ubiegły. A zaświadczeń o niezaleganiu czasami nie wymagają- wystarczy oświadczenie +
    potwierdzenia terminowej zapłaty ZUS i podatków właśnie

  • 18. Data: 2016-01-19 09:48:55
    Od: "marcin_" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości

    Ryczałtowcą liczą dochód w oparciu o dowody wpłat podatku, tym na zasadach
    ogólnych podobnie- dowody wpłat podatku za wszystkie miesiące bieżącego
    roku+pit za rok ubiegły.

    No to tu by powstał problem, jedyne co mnie blokuje to właśnie, czy bank
    zarząda zapłaty podatku. Tylko i wyłącznie wtedy leżę, ewentualnie
    zaświadczenia z US o wysokości zapłaconego podatku (jesli w ogóle takie
    zaświadczenia są) Kpir moge sobie zrobic jaka chce. Kredyt bedzie spłacany
    bez problemu, zaciągnięty ma być w luty/marzec 2016

  • 19. Data: 2016-01-19 10:27:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 09:49:01 UTC+1 użytkownik marcin_ napisał:
    > bez problemu, zaciągnięty ma być w luty/marzec 2016
    W marcu to może być że wystarczy im PIT za rok ubiegły, nie będą chcieli dowodów
    opłaty za trok bieżący.
    Zależy tez jaka kwota kredytu- inne dokumenty dla 10000 a inne dla 100000zl

  • 20. Data: 2016-01-19 11:17:06
    Od: "marcin_" <m...@i...pl>

[...]

    pit bedzie tylko za 2015, bieżący rok i opłaty za st/lu/mar juz będą ok.
    Kredyt 350 tys zł na budowę domu