  • 1. Data: 2016-01-18 15:44:12
    Temat: czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??
    Od: "marcin_" <m...@i...pl>

    chcę zrobić wałek polegający na tym że w pit36 z działalności pokażę dochód
    90 tys zł, pit będzie ze stępelkiem US. Dzięki temu będe miał kondycje
    finansową i wezme sobie kredyt. A do US złoże korektę z dochodem faktycznym,
    około 40 tys zł. Wpadkę moge tylko zaliczyc wtedy jesli bank każe mi pokazać
    potwierdzenie zapłaty podatku do US i tu moje pytanie czy banki żądaja
    takich rzeczy ??

  • 2. Data: 2016-01-18 16:02:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marcin_" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >wtedy jesli bank każe mi pokazać potwierdzenie zapłaty podatku do US
    >i tu moje pytanie czy banki żądaja takich rzeczy ??

    Po pierwsze - grozi odsiadka. Wyludzenie kredytu itp.
    Po drugie - zbyt wielka zmiana, to US cos zacznie podejrzewac.
    Chyba, ze pierwsza cyfre niewyraznie napiszesz, 9 do 4 podobne :-)

    Po trzecie ... stempelka z US dawno nie widzialem, teraz wypisuja
    potwierdzenie przyjecia.
    Ale moze pit 36 stempluja jeszcze.
    Tylko nie ciesz sie - patrz po pierwsze :-)

    Po czwarte - bank ma wglad w operacje, chyba, ze firme obslugujesz z
    innego konta.

    J.

  • 3. Data: 2016-01-18 16:18:54
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 18 Jan 2016 15:44:12 +0100, marcin_ napisał(a):

> [...]
    > potwierdzenie zapłaty podatku do US i tu moje pytanie czy banki żądaja

    Oprócz PIT będziesz musiał też dostarczyć KPiR. Tu już tak łatwo nie
    zakombinujesz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2016-01-18 16:21:27
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "marcin_" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    > każe mi pokazać potwierdzenie zapłaty podatku do US i tu moje pytanie czy

    Banki nie żądają potwierdzeń wpłat podatku. Nie mogą. Jedyne czego mogą
    zażądać to "zaświadczenie o niezaleganiu" a tam nie ma żadnych kwot. Ale
    wątpliwe aby zażądali także i takiego zaświadczenia.

    Dopóki kredyt będzie obsługiwany - nic się nie wydarzy.

    Gdyby przestał być obsługiwany i egzekucja toczyłaby się nie na podstawie
    BTE lub ewentualnie dłużnik chciałby upaść, faktycznie może z tego wyniknąć
    problem.

  • 5. Data: 2016-01-18 16:24:03
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    et...

    > Oprócz PIT będziesz musiał też dostarczyć KPiR. Tu już tak łatwo nie
    > zakombinujesz.

    Ale jeśli będzie gotowy poświęcić na to kilka godzin i wygenerować
    alternatywną KPiR zakombinuje, czyż nie? :)

    Serio banki chcą jakichś "kopii KPiR"? Co za dziecinada.

  • 6. Data: 2016-01-18 16:51:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" n7ivto$7sr$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Dopóki kredyt będzie obsługiwany - nic się nie wydarzy.

    Nie będzie! Duda-franek spłaci -- sprawiedliwie kursując. ;)

    > Gdyby przestał być obsługiwany i egzekucja toczyłaby się nie na podstawie BTE lub
    ewentualnie dłużnik chciałby upaść, faktycznie
    > może z tego wyniknąć problem.

    -=-

    Jak to jest?

    () Gdy KODujący manifestują -- to znak, że KODujący mają rację!
    () Ale gdy frankowicze manifestują -- to znak, że frankowicze
    są nieodpowiedzialni!

    -=-

    Aby było jasne -- ani nie KODuję po ulicach, ani nie mam franków czy ostróg. :)

    [mam obecnie nadmiary pieniędzy i nie mam zdrowia; bez cudu
    za jakiś czas umrę z głodu...

    -- Z dehydratacji powstają wypukliny,
    z wypuklin -- przepukliny,
    a z przepuklin -- paraliż... Chyba że...
    -- Chyba, że?...
    -- Chyba, że wcześniej nastąpi śmierć.

    Więc jest nadzieja -- zanim umrę z głodu, mogę umrzeć z innego powodu;
    kardiolog mówi, że warto nie przejmować się i żyć spokojnie, odkładając
    szarpanie się z życiem na nigdy]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 7. Data: 2016-01-18 16:59:43
    Od: "marcin_" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości

    > Banki nie żądają potwierdzeń wpłat podatku. Nie mogą. Jedyne czego mogą
    > zażądać to "zaświadczenie o niezaleganiu" a tam nie ma żadnych kwot. Ale
    > wątpliwe aby zażądali także i takiego zaświadczenia.

    Bardzo Ci dziekuje za pomoc.

  • 8. Data: 2016-01-18 17:29:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 18 Jan 2016 16:24:03 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Ale jeśli będzie gotowy poświęcić na to kilka godzin i wygenerować
    > alternatywną KPiR zakombinuje, czyż nie? :)

    Wiadomo, tylko to więcej kombinacji wymaga. I nie da się wtedy powiedzieć
    "oj pomyliłem się, miało być 45 nie 95".

    > Serio banki chcą jakichś "kopii KPiR"? Co za dziecinada.

    Jeśli idziesz do nich jako przedsiębiorca, to to dopiero początek...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2016-01-18 17:32:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 16:21:29 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:

    > Banki nie żądają potwierdzeń wpłat podatku.
    Żądają często.
    >Nie mogą.
    Niby dlaczego?
    >Jedyne czego mogą
    > zażądać to "zaświadczenie o niezaleganiu" a tam nie ma żadnych kwot. Ale
    > wątpliwe aby zażądali także i takiego zaświadczenia.
    Czasami żądają zaświadczenia o wysokości zapłaconego podatku

    > Gdyby przestał być obsługiwany i egzekucja toczyłaby się nie na podstawie
    > BTE lub ewentualnie dłużnik chciałby upaść, faktycznie może z tego wyniknąć
    > problem.
    Przy egzekucji nikt już w papiery dochodowe składane przy wniosku nie patrzy.

  • 10. Data: 2016-01-18 17:58:47
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "marcin_" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Bardzo Ci dziekuje za pomoc.

    Użytkownik Kris napisał, że banki jednak żądają takich zaświadczeń. Ja się z
    tym nigdy nie spotkałem w przypadku 1-osobowej dg (co innego w przypadku
    kredytów dla osób prawnych) ale nie chciałbym wprowadzić Cię w błąd, tak że
    poczekaj na opinie innych.