  • 21. Data: 2002-09-14 19:59:46
    Temat: Re: czek potwierdzony - najlepszy sposób kupna działki bud.
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "TU" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:am03om$8dc$1@flis.man.torun.pl...

    > W sumie zamiast dywagowac na ten temat poszukam wzoru takiej umowy.

    http://prawo.hoga.pl/wzory_umow/umowa_sprzedazy_nier
    uchomosci.asp

    Maciej

  • 22. Data: 2002-09-14 20:01:32
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "TU" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W umowie sprzedazy chyba musi byc jakis zapis ze sprzedajacy otrzymal
    > pieniadze.

    Zapis bedzie taki jak sie umowia strony. Mozesz przeciez zaplacic po
    zawarciu umowy.
    Po podpisaniu aktu nieruchomosc jest juz Twoja.
    Sprzedajacy bedzie mial roszczenie w stosunku do Ciebie jak mu nie zaplacisz
    w terminie.
    Dlatego stosuje sie dobrowolne poddanie sie egzekucji (rygor egzekucji -
    art. 777 §1 pkt. 4 k.p.c.)

    > W sumie zamiast dywagowac na ten temat poszukam wzoru takiej umowy.

    Mozesz szukac. Ale po co zastepowac notariusza przy tej robocie.

    Karol

  • 23. Data: 2002-09-14 23:58:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Canapca" <m...@U...pl> writes:

    > mozna tak (ja tak kupowalem)
    > 1. idzie sie do notariusza
    > 2. sporzadza umowe
    > 3. obie strony podpisuja sie na wyzej wymienionej

    I w tym momencie oswiadczenia woli obu stron sa wazne. Nabywca juz jest
    wlascicielem, i tak naprawde moze byc trudno udowodnic, ze zostalo sie
    oszukanym. Zapis o uprzednim dokonaniu zaplaty moze byc duzo bardziej
    niebezpieczny dla sprzedajacego niz zapis o tym, ze naleznosc zostanie
    zaplacona np. przelewem.

    > 4. idzie sie do banku i wykonuje przelew
    > 5. notariusz wdaje odpis aktu dopiero gdy strony potwierdza przekazanie
    > pieniedzy (i tak kwestia wpisu do ksiegi wiczystej trwa baaaardzo dlugo i to
    > notariusz zalatwia)

    Odpis aktu jest zbedny, a notariusz ma obowiazek jego wydania bez wzgledu
    na to, czy po powrocie z banku obie strony transakcji mialy dobre humory,
    czy np. tylko jedna.

    Co by wedlug Ciebie mial zrobic notariusz, gdyby po powrocie z banku
    sprzedajacy oswiadczyl, ze naleznosci nie otrzymal, a kupujacy twierdzil,
    ze ja przekazal?

    > aha - i nie nalezy zapominac ze notariusz _jest_ osoba zaufania publicznego,
    > wiec o mozliwosci przekretu w tym wypadku sa _bardzo_ utrudnione

    Te dwie rzeczy nie sa ze soba zwiazane, zadaniem notariusza jest
    potwierdzanie oswiadczen woli a nie przeprowadzanie rozliczen.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 24. Data: 2002-09-15 00:52:29
    Od: "tp" <t...@d...net>

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> wrote in message

    > Jak się nie da? Nie da się napisać?

    Napisac da sie wszystko, ale umowa przeniesienia wlasnosci
    nieruchomosci:
    - musi byc sporzadzona w formie aktu notarialnego
    - nie moze zawierac w sobie zastrzezenia warunku ani terminu
    gdyz przy niespelnieniu ktoregos z powyzszych warunkow
    umowa taka z mocy prawa (KC) jest niewazna.
    Kazdy notariusz o tym wie, i zaden nieprawidlowej umowy
    nie potwierdzi.

    Co do meritum, czyli sposobu zaplaty za nieruchomosc
    - IMHO dopoki notariusze w Polsce nie zaczna prowadzic
    rachunkow powierniczych (a moze juz zaczeli ?), to najlepszym
    sposobem jest czek potwierdzony. Jak by nie patrzec, jest
    to ni mniej, ni wiecej, tylko bezwarunkowe polecenie
    wyplaty gotowki przez bank, przy czym z faktu potwierdzenia
    czeku przez bank wynika, ze srodki na koncie sa i ze ich stosowna
    ilosc zostala zablokowana na pokrycie tego wlasnie czeku.

    Jedyna rzecz, co do ktorej kupujacy musi sie upewnic, to
    czy czek nie zostal sfalszowany - ale o tym przekonac go moze
    wizyta w banku lub ewentualnie telefon do banku
    - przed podpisaniem umowy.

    Pozdrowionka
    Tadeusz

  • 25. Data: 2002-09-15 22:10:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> writes:

    > Dlatego stosuje sie dobrowolne poddanie sie egzekucji (rygor egzekucji -
    > art. 777 §1 pkt. 4 k.p.c.)

    To znow jest niekorzystne dla kupujacego. Bo zaplaci, bedzie mial dowod
    wplaty itd, i co z tego?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 26. Data: 2002-09-16 07:13:53
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości

    > To znow jest niekorzystne dla kupujacego. Bo zaplaci, bedzie mial dowod
    > wplaty itd, i co z tego?

    A co ma byc?
    Sprzedawca dostal pieniadze, to o co ma wystepowac?

    Karol

  • 27. Data: 2002-09-16 16:20:39
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Od kiedy to notariusz kontroluje platnosci?

    nie kontroluje platnosci.
    ale akt sie podpisuje, kiedy strony oswiadcza, ze zapisane w nim fakty
    (przekazanie kluczy, pieniedzy) nastapily.
    Ja nie potwierdzilbym otrzymania pieniedzy, gdybym ich faktycznie
    nie otrzymal. Bo akt notarialny jest DOWODEM pobrania pieniedzy.
    Nie wplacilbym tez nikomu obcemu na konto pieniedzy ,,zawczasu'',
    bo zawsze moze sie zdarzyc nieszczescvie - zemrze sie mu w drastycznym
    przypadku, a spadkobiercy powiedza, ze nie bylo zadnej umowy sprzedazy,
    nie wiedza za co to pieniadze wiec ani nieruchomosci ani kasy nie oddadza...

    Dlatego norma jest przekazywanie gotowki w biurze notariusza.
    Notariusz do pieniedzy sie nie dotyka, on przeczekuje ten moment trzymajac
    w garsci akty i jak storny sobie zaplaca to wrecza akt notarialny.

    Chyba nigdy nic powaznego u notariusza nie zalatwiales?

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 28. Data: 2002-09-16 16:34:54
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Odrobina zaufania jest niezbędna. Każdą operację można "zaskarżyć".
    > Dobry jest przelew bankowy z potwierdzeniem.
    > Są ślady transakcji. procedura i tak trwa długo. Mieszkanie ani notariusz
    > ani bank się nie ulotnią

    Kupujesz:
    Przelewasz, nie dostajesz aktu, przelewobiorca wyciaga kase z konta i wyjezdza
    w sina dal. Potem nasyla na ciebie policje zeby wylala Cie z jego domu
    (o ile wogule tam sie dostaniesz).
    Ile lat bedzie trwalo odkrecenie tego?

    Sprzedajesz:
    Dajesz akt, czekasz na przelew. Przelew nie nadchodzi,
    przychodzi policja i wywala Cie z CUDZEGO domu, bo w akcie jest zapisane
    przewlaszczenie.
    Ile czasu bedziesz to odkrecal? Gdzie bedziesz mieszkal?
    Masz na drugie mieszkanie oszczednosci?

    Zaufanie to mozna miec kupujac za kilka tysiecy PLN komputer wysylkowo
    ale nie jak wywalasz oszczednosci zycia na mieszkanie czy dom...
    A jesli jeszcze bierzesz kredyt?
    Do notariusza chodzi sie czesto z CAKOWICIE obcymi ludzmi w calkowicie
    obcym miejscu...

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 29. Data: 2002-09-16 16:36:49
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Wystarczy zastrzec w umowie, że brak wpłaty w określonym terminie strony
    > będa uznawać za odstąpienie od umowy.
    > Wtedy sytuacja jest prosta - nie przelejesz - nie kupiłeś.

    tylko czy notariusz poswiadczy umowe warunkowa?
    nie wiem, ale watie.
    u notariusza nastepuje przewlaszczenie - koniec i kropka...

    pozdrawiam

    romekk

  • 30. Data: 2002-09-16 16:42:01
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Roman Kubik wrote:

    > Chyba nigdy nic powaznego u notariusza nie zalatwiales?

    Jak ja kupowałem mieszkanie, to u notariusza nie było żadnych pieniędzy.
    Zadatek (znaczny) był już na koncie sprzedającego, a w akcie notarialnym
    był zapis, że pozostała część ceny ma się do dnia.... znaleźć na
    należącym do sprzedającego rachunku bankowym nr..... Jak nie to
    egzekucja.
    Koniec kropka. Pani notariusz wprawdzie kwękała, że jak to tak (bo
    musiała pewnie szablon umowy zmienić) ale ją spacyfikowałem.

    pzdr

    Tomek