  • 1. Data: 2002-09-13 20:18:46
    Temat: Konto gospodarcze?
    Od: Mroczek <m...@t...pl>

    Czesc.
    Musialem zalozyc dzialalnosc gospodarcza (jednoosobowy podmiot). Zglosilem
    do skarbowki swoje stare konto, wspolne z zona, normalne rorowskie, a dzis
    odebralem wezwanie pt: zloz wyjasnienia w sprawie rachunku bankowego. Tak
    sobie teraz mysle czego oni chca. Czy jako osoba fizyczna prowadzaca
    dzialalnosc i wystawiajaca jedna fakture miesiecznie musze miec konto
    gospodarcze? Czy tez nie moze to byc konto wspolne?

    Pozdrawiam
    Mroczek

    p.s
    I czy juz zaplace 5000 czy dopiero za dwa tygodnie ;-))

  • 2. Data: 2002-09-13 20:32:16
    Temat: Re: Konto gospodarcze?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Mroczek" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odebralem wezwanie pt: zloz wyjasnienia w sprawie rachunku bankowego. Tak

    Moze chca zebys zapoznal sie w Polskim prawem ;)

    Ustawa Prawo Bankowe
    Art. 50
    [...]
    3. Rachunki oszczędnościowe nie mogą być wykorzystywane przez ich posiadaczy
    do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem działal-
    ności gospodarczej.

    Maciej

  • 3. Data: 2002-09-13 22:03:40
    Od: "Canapca" <m...@U...pl>

> [...]
    posiadaczy
    > do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem

    Nie nalezy zpaominac ze istnieja rachunki ktore zasadniczo nie sa rorami i
    moga sluzyc rownoczesnie do rozliczen w zwiazku z prowadzeniem dzialanosci
    gospodarczej i rozliczen domowych. (np. bph pbk ma cos takiego, ale nie
    tylko oni)

    maciek

  • 4. Data: 2002-09-14 08:31:24
    Od: Mroczek <m...@t...pl>

> [...]

    > rorami i moga sluzyc rownoczesnie do rozliczen w zwiazku z
    > prowadzeniem dzialanosci gospodarczej i rozliczen domowych. (np. bph

    To jest rachunek w bph-pbk. Kilku moich znajomych (dzialalnosc) ma
    eurokonto w pekao i tez all ok - nikt o nic nie pyta i niczego nie
    chce (a zus, podatek i VAT! zeby bylo smieszniej placa z konta firmy
    dla ktorej swiadcza uslugi - nie ze swojego). Dla ulatwienia dodam, ze
    jednorazowa wartosc naleznosci lub zobowiazan mojego "biznesu" nie
    przekracza 3000 euro, niestety ;-((

    Pozdrawiam
    Mroczek

  • 5. Data: 2002-09-14 10:55:25
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

> [...]
    > chce (a zus, podatek i VAT! zeby bylo smieszniej placa z konta firmy
    > dla ktorej swiadcza uslugi - nie ze swojego). Dla ulatwienia dodam, ze

    Do czasu....
    Chcesz mieć święty spokój? Załóż osobne konto do działalności gospodarczej.
    Element dodatkowy to koszty utrzymania konta, odsetki - to wliczasz w
    "biznes"

    Chcesz być "ponad" - używaj ROR do DG, ale aż trafisz na nadgorliwego
    urzędnika US.
    Odkręcanie kary z użyciem adwokatów może ci się bardzo nie opłacać.

  • 6. Data: 2002-09-14 10:59:17
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Canapca" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gospodarczej i rozliczen domowych. (np. bph pbk ma cos takiego, ale nie

    To chyba zasadniczo RORy sa takimi rachunkami :-) ktore moga sluzyc do
    rozliczen DG i domowych.
    Maciej zacytowal przepis mowiacy tylko o rachunkach "oszczednosciowych".
    Jakis czas temu w dodatku do Rzepy byl interesujacy felieton poruszajacy
    kwestie art. 50.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2002-09-14 11:10:12
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz być "ponad" - używaj ROR do DG, ale aż trafisz na nadgorliwego
    > urzędnika US.
    > Odkręcanie kary z użyciem adwokatów może ci się bardzo nie opłacać.

    Jeżeli z ROR reguluje tylko zobowiazania to moga mu skoczyc.

    Karol

  • 8. Data: 2002-09-14 11:24:20
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli z ROR reguluje tylko zobowiazania to moga mu skoczyc.

    A gdzie będą wpłacać mu za faktury ??? Do kieszeni?

  • 9. Data: 2002-09-14 11:35:57
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A gdzie będą wpłacać mu za faktury ??? Do kieszeni?

    Sam napisal, ze nie przekracza progu :-(

    Poza tym jestem zwolennikiem posiadania oddzielnego konta dla celow DG.
    Jest to praktyczne i wygodne.
    Ale poniewaz ludzie czesto licza kazdy grosz, wiec nalezy pokazywac, ze sa
    tez inne mozliwosci dozwolone prawem.
    ATSD musze poszukac ten tekst z Rzepy o RORach.
    Jakby nie patrzec to ten rachunek w Pekao (nie pamietam jego nazwy) jest
    chyba taka wlasnie konstrukcja polaczenia RORu z kontem DG. Dlatego coraz
    bardziej sie zastanawiam, czy ten art. 50 PB jest prawidłowo przez banki
    interpretowany.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 10. Data: 2002-09-14 11:47:24
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Znalazlem i przypominam. Poniewaz raz juz to bylo na grupie niedawno, to
    zrobie tylko skrot.
    Pozdrawiam,
    Karol

    Rzeczpospolita, 06.07.2002.
    Rachunek bankowy w związku z działalnością gospodarczą
    Czy zawsze potrzebny

    Kwestia posiadania rachunków bankowych przez przedsiębiorców nadal wywołuje
    konflikty, minister finansów powinien więc ostatecznie wyjaśnić ten problem.

    [..]

    Z przepisów prawa bankowego nie wynika jednak, by dla wykonania obowiązku
    zapłaty
    podatku w formie bezgotówkowej niezbędne było posiadanie odrębnego rachunku
    bankowego, związanego wyłącznie z prowadzoną działalnością gospodarczą.
    Wedle art. 50 ust. 3 prawa bankowego nie mogą być wykorzystywane do
    rozliczeń pieniężnych związanych z tą działalnością tylko rachunki
    oszczędnościowe - wkłady oszczędnościowe. Obowiązek bezgotówkowej zapłaty
    podatku może być - moim zdaniem - wykonywany za pośrednictwem rachunku
    oszczędnościowo-rozliczeniowego (ROR), jeśli nie wystawiono jako dowodu
    zawarcia takiego rachunku książeczki oszczędnościowej albo innego dokumentu.

    [...]

    Wanda Lewańska