  • 1. Data: 2004-11-27 18:41:18
    Temat: czas realizacji przelewu miedzy bankami - SWIFT pl->de
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    witam,
    czy ktos moglby mnie uprzejmie oswiecic ile dni moze srednio trwac
    operacja az srodki zostana zaksiegowane na koncie beneficjenta?
    dowiedzialem sie ze podobniez w przelewach w tej relacji potrafia
    sie zdarzac problemy/opoznienia a 'wspolpraca' nie wyglada
    jakos zachecajaco. przynajmniej takie hece z winy banku beneficjenta
    potrafia miec miejsce podczas przelewow z Citibanku, jak dowiedzialem
    sie pewnej pracujacej tam osoby. wiec.. jaka jest ta najprawdziwsza
    prawda? ;)

    --

    New World Folder.

  • 2. Data: 2004-11-27 18:45:07
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    .. i jeszcze pytanie pomocnicze - moze ktos mi podsunie ewentualne
    alternatywne rozwiazanie szybszego przekazania srodkow w EUR na
    rachunek bankowy w Niemczech tak aby bylo ono pewne no i oczywiscie
    rozsadne kosztowo.

    --

    New World Folder.

  • 3. Data: 2004-11-27 19:55:51
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Najbardziej rozsadne kosztowo moze byc wyslanie gotówki listem wartosciowym, ale nie
    piszesz, o jaki rzad wielkosci chodzi.
    JaC

  • 4. Data: 2004-11-27 20:31:46
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    666 wrote:

    > Najbardziej rozsadne kosztowo moze byc wyslanie gotówki listem
    > wartosciowym, ale nie piszesz, o jaki rzad wielkosci chodzi.
    > JaC

    ~300EUR. obawiam sie ze beneficjent w tym przypadku moze akceptowac
    wylacznie formy platnosci bezposrednio skutkujace pojawieniem sie
    srodkow na jego koncie. jakby to powiedziec, "hmm".

    --

    New World Folder.

  • 5. Data: 2004-11-27 21:12:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...pl>

    Użytkownik elmer radi radisson napisał:

    > ~300EUR. obawiam sie ze beneficjent w tym przypadku moze akceptowac
    > wylacznie formy platnosci bezposrednio skutkujace pojawieniem sie
    > srodkow na jego koncie. jakby to powiedziec, "hmm".

    Obawiam się, że przy takich kwotach najkorzystniejsza jest płatność
    kartą, nawet gdybys to Ty musiał za taką operacje zapłacić prowizję...

    M.

  • 6. Data: 2004-11-27 21:17:45
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Obawiam się, że przy takich kwotach najkorzystniejsza jest płatność
    > kartą, nawet gdybys to Ty musiał za taką operacje zapłacić prowizję...

    ba, chcialbym zeby platnosc karta byla dostepna ale w tym przypadku
    z 'elektronicznych' platnosci w gre wchodza wlasnie tylko skutkujace
    'tradycyjnym' przelewem.

    --

    New World Folder.

  • 7. Data: 2004-11-27 22:50:16
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <coai6o$m4i$2@nemesis.news.tpi.pl>, radi@spam-spam-spam-eggs-
    bacon-and-spam.wireland.org says...
> [...]
    > alternatywne rozwiazanie szybszego przekazania srodkow w EUR na
    > rachunek bankowy w Niemczech tak aby bylo ono pewne no i oczywiscie

    Do momentu uruchomienia EuroElixiru i przystapienie Polski do STEP2 z
    czasem realizacji SWIFT moze byc roznie od 1ego dnia do kilku dni.
    Po przystapieniu (produkcyjne uruchomienie przewidziane jest na 8 marca)
    do STEP2 przelew w strefie Euro bedzie CHYBA trwac ok jednego dnia.

    AP

  • 8. Data: 2004-11-27 22:54:02
    Od: "Kamil Gawrylak" <k...@k...bez.syfu.chip.pl>

    > ba, chcialbym zeby platnosc karta byla dostepna ale w tym przypadku
    > z 'elektronicznych' platnosci w gre wchodza wlasnie tylko skutkujace
    > 'tradycyjnym' przelewem.

    Teoretyczny czas wymiany kasy SWIFT ustala sie jako 2 dni robocze. Inaczej
    mowiac data waluty w takich przekazach ustawiana jest jako d+2. Wysylasz w
    poniedzialek, komunikat trafia do banku korespondenta tego samego dnia, w
    srode bank beneficjent ma ksiegowane srodki w swoich ksiegach (w polsce
    zapis srodkow na rachunku klienta nastepuje w dniu waluty lub dzien pozniej
    z data waluty)
    pzdr

  • 9. Data: 2004-11-28 08:05:27
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Są osoby mające konto w niemieckim banku świadczące usługi podobnej płatności za
    niewielką prowizję, jakby co (nie ja, jakby co ;-))
    JaC

  • 10. Data: 2004-11-28 12:13:10
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    666 wrote:

    > Są osoby mające konto w niemieckim banku świadczące usługi podobnej
    > płatności za niewielką prowizję, jakby co (nie ja, jakby co ;-))
    > JaC

    i pewnie robia to po dokonaniu przelewu na ich rachunek? ;)

    --

    New World Folder.