  • 1. Data: 2004-11-27 08:34:29
    Temat: Transakcje kartą VISA lub MC
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Tak próbowaliśmy liczyć jak banki rozliczą transakcję zagraniczną.
    Klient jest w strefie Euro np. Niemcy, Holandia i dokonuje zakupu płacąc
    kartą.
    Wyszło, po przeliczeniu, że płacąc kartą VISA zapłaci więcej o 4-5% niż
    płaciłby MasterCardem

    Jak banki liczą takie transakcje ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 2. Data: 2004-11-27 09:14:10
    Temat: Re: Transakcje kartą VISA lub MC
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...pl>

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:

    > Wyszło, po przeliczeniu, że płacąc kartą VISA zapłaci więcej o 4-5% niż
    > płaciłby MasterCardem

    Nwet, gdy obie karty są wydane przez ten sam bank?

    M.

  • 3. Data: 2004-11-27 09:37:49
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...pl> napisał w
    wiadomości news:co9go6$39j$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nwet, gdy obie karty są wydane przez ten sam bank?

    Tak, wychodząc z założenia, że płacąc cenę EUR kartą VISA bank zamienia EUR
    na USD po niekorzystnym kursie i z konta schodzą PLN wg kursu USD

  • 4. Data: 2004-11-27 09:55:41
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

    Do tej pory w przypadku kart Visa było tak, że jeśli płaciłeś coś w EUR to
    Visa przeliczała EUR->USD, a bank przeliczał USD->PLN. Traciłeś na podwójnym
    przewalutowaniu, ale obecnie coraz więcej banków w Polsce przechodzi na
    rozliczanie kart Visa przez Euro, odchodząc od dolarów, więc płacąc taką
    kartą w EUR masz tylko przeliczenie EUR->PLN dokonywane w banku.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 5. Data: 2004-11-27 10:35:49
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:p_Wpd.48184$ha.17321@news.chello.at...
    > Tak próbowaliśmy liczyć jak banki rozliczą transakcję zagraniczną.

    śmy czyli kto i na jakich materialach wyjsciowych?

    > Klient jest w strefie Euro np. Niemcy, Holandia i dokonuje zakupu płacąc
    > kartą.
    > Wyszło, po przeliczeniu, że płacąc kartą VISA zapłaci więcej o 4-5% niż
    > płaciłby MasterCardem

    jak karta, jaki bank?

    > Jak banki liczą takie transakcje ?

    Kazdy po swojemu.
    Szukasz prawdy uniwerslanej?
    To raczej na gruncie filozofi, nie bankowosci...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2004-11-27 10:51:47
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > jak karta, jaki bank?

    tak teoretyczne rozważania tylko,
    po prostu pytanie brzmi, czy trzeba zwracać uwagę na to jaką kartą się płaci
    jeśli ma się wybór... kilka kart w portfelu

  • 7. Data: 2004-11-27 11:22:15
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:7%Ypd.48400$ha.37759@news.chello.at...

    > Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > tak teoretyczne rozważania tylko,

    aaa, czyli zwykle bicie piany...;-)

    > po prostu pytanie brzmi, czy trzeba zwracać uwagę na to jaką kartą się
    płaci
    > jeśli ma się wybór... kilka kart w portfelu

    Tego wyboru to IMHO nalezy dokonywac przed umieszczeniem karty w portfelu.
    Po prostu trzeba wiedziec dla danej karty:
    - w jakiej walucie sa rozliczane transakcje zagraniczne (tu nie jest podzial
    Visa vs MC, tylko USD vs EUR vs PLN, tak tak PLN tez byc moze)
    - jaka jest stosowana prowizja przy przeliczeniu z waluty transakcji na
    walute karty (moze by 1% a moze tez byc 3%)
    - jakie kursy stosuje bank do rozliczen

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2004-11-27 11:31:00
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...pl>

    > tak teoretyczne rozważania tylko,
    > po prostu pytanie brzmi, czy trzeba zwracać uwagę na to jaką kartą się płaci
    > jeśli ma się wybór... kilka kart w portfelu

    No to te teoretyczne rozwazania mozesz sobie.....

    Myslalem, ze konkretnie piszesz. A konkretnie istotna jest waluta
    transakcji i waluta przeliczeniowa karty oraz kurs danego banku.

    M.

  • 9. Data: 2004-11-27 23:43:00
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    > aaa, czyli zwykle bicie piany...;-)

    Przepraszam za zaśmiecanie grupy, ale po rozważaniach teoretycznych łatwiej
    dokonac wyboru.
    Osobiście od chyba 1995 roku mam konto w BPH (kiedyś PBK) i tak jeszcze
    momentami miałem konta w Handlobanku (po przejściu na Citi - zrezygnowałem),
    miałem w Integrum, miałem w Multibanku...

    mam w mBanku dla wyzszego oprocentowania a-vista i gratisowego prowadzenia
    konta

    teraz testuję BOŚ - bo mam ochotę na kartę MC nie-kredytową