  • 1. Data: 2003-11-21 12:50:15
    Temat: co zrobić z pocztą !!!
    Od: "Sebastian Brzegowy" <v...@i...pl>

    Dlaczego Poczta Polska przetrzymuje przelewy i pieniądze na swoich
    rachunkach i nikt tego nie kontroluje.
    Żeby zlikwidować m.in możliwość zaistnienia tzw. oscylatorów powołano KIR
    S.A. Pozwoliło to na rozliczenie przelewów w ciągu najdalej 3 dni roboczych
    ( przy pomocy SYBIR'a), a teraz w ciągu najdalej doby.
    Natomiast Poczta przetrzymuje przelewy po kilkanaście dni nawet i nikt im z
    tego powodu nic nie robi.
    Zamiast wysyłać przelewy Sybirem uparli się że zaoszczędzą w ten sposób że
    sami przetworzą przelewy na postać elektroniczną i wyślą Elixirem ( mają
    wtedy taniej). Ale istnieje system IMBIR w KIR S.A za pomocą którego poczta
    może w ciągu najdalej 24 godzin rozliczyć te przelewy/wpłaty.
    Dodatkowo jest też system EMIR który ma zastąpić SYBIR dla oddziałów które
    nie radzą sobie z przetwarzaniem na ELIXIR.
    Dlaczego poczta oszczędza kosztem społeczeństwa i bezpieczeństwa systemu
    rozliczeń. Identycznie postępuje też wiele komercyjnych banków.
    Czy nie mamy prawa oczekiwać poprawy obsługi przy wzrastających opłatach za
    prowadzenie rachunków?

    Sebastian

  • 2. Data: 2003-11-21 13:55:36
    Temat: Re: co zrobić z pocztą !!!
    Od: "xyz" <o...@U...poczta.fm>

    Użytkownik Sebastian Brzegowy <v...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bpl1u1$k1l$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > rozliczeń. Identycznie postępuje też wiele komercyjnych banków.
    > Czy nie mamy prawa oczekiwać poprawy obsługi przy wzrastających opłatach

    Dopłać do opłaty 50 gr i pojdzie ELIXIREM

  • 3. Data: 2003-11-21 14:00:22
    Od: "krecik" <g...@g...pieprz.rosnie>

    Użytkownik "Sebastian Brzegowy" <v...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:bpl1u1$k1l$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > ( przy pomocy SYBIR'a), a teraz w ciągu najdalej doby.
    > Natomiast Poczta przetrzymuje przelewy po kilkanaście dni nawet i nikt

    Hej mi jedne przelew na prawidłowy numer rachunku przez pocztę był
    zwracany 3 razy,
    później już zabrałem kasę i przez bank:).

    A drugi przypadaek kiedy pieniązki gdzieś się zapodziały i poczta
    przekazała je ddopiero po
    3 tygodniach na rachumek. Gdyby to było kilkanscie złotych to rozumiem
    ale nie ponad 1500 pln

    pozdr.kretek

  • 4. Data: 2003-11-21 14:18:34
    Od: "Sebastian Brzegowy" <v...@i...pl>

    Oni grube miliony przetrzymują na własnych rachunkach!!!!
    Oni działają lepiej niż Bagsik.
    Ciekawe kto ich kryje..

  • 5. Data: 2003-11-21 14:28:05
    Od: "Sebastian Brzegowy" <v...@i...pl>

    Mam dopłacić 50gr. żeby Poczta jeszcze mniej zapłaciła za przelew w KIR?
    I jeszcze się wyczekam przy okienku zanim szanowna Pani przeklepie jeden
    przelew w ciągu 10 minut ;)

  • 6. Data: 2003-11-21 16:47:30
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    A ja mam inne pytanie, które tu podepnę.

    Zechciałem zrobić na poczcie wpłatę na moje konto. Zrobiłem to... 17.11. Na
    formularzu wpisałem drukowanymi literkami STANDARD E. Jakże wielkie było
    moje zdziwienie, gdy pani w okienku (strasznie się spiesząc) wpisała 3 zł
    (chociaż poprzedniemu klientowi pobierała 3,50) i oddała potwierdzenie. Nie
    upominałem się, bo pani zanim się zdążyłem zorientować, że to "już", zaczęła
    krzyczeć do następnego klienta, który był za mną. Ale myślę - jest napisane
    standard, pani przyjęła - zostanie zrealizowane kolejnego dnia (pieniądze na
    koncie były potrzebne następnego dnia). Niestety, poczekałem sobie do 20.11.
    Jestem teraz zły i chcę się zemścić. Mogę?

  • 7. Data: 2003-11-21 18:04:07
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "corner" napisał:

> [...]
    | 20.11.
    | Jestem teraz zły i chcę się zemścić. Mogę?

    Ale po co się mścić?
    Nie łatwiej złożyć reklamację?
    Przyjęta wpłata standard powinna zostać przekazana do rozliczeń
    międzybankowych w postaci elektronicznej najpóźniej na I sesję w drugim dniu
    roboczym po dniu przyjęcia wpłaty, czyli 19.11.
    Za nieterminowe skierowanie wpłaty do rozliczeń międzybankowych z winy
    Poczty, wpłacającemu przysługuje zwrot kwoty pobranej opłaty.
    Prawdopodobnie pracownik omyłkowo przyjął wpłatę jako wpłatę na rachunek
    bankowy a nie jako wpłatę standard, stąd to opóźnienie. Postepowanie
    reklamacyjne to wykryje - na odcinkach złożonych w placówce pocztowej też
    jest wyróżnik STANDARD, skoro jest on na pokwitowaniu dla wpłacającego.

  • 8. Data: 2003-11-21 19:20:56
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Jarosław Łysio <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:bplk3i$ll5$...@z...polsl.gliwice.pl...

    > Ale po co się mścić?
    > Nie łatwiej złożyć reklamację?

    Właśnie o to mi chodziło ;-). A reklamacje składa się gdzie: we własnym UP,
    RUP, gdzieś wyżej?

  • 9. Data: 2003-11-21 19:20:56
    Od: "corner" <c...@i...pl>

  • 11. Data: 2003-11-21 19:32:40
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "corner" napisał:

    | A reklamacje składa się gdzie: we własnym UP,
    | RUP, gdzieś wyżej?

    Nie przesadzajmy :)
    Reklamację możesz złożyć w dowolnej placówce Poczty z Trąbką, a placówka ta
    prześle ją drogą służbową do jednostki organizacyjnej, która będzie ją
    rozpatrywać.