  • 1. Data: 2004-09-27 12:14:16
    Temat: citybank - podrobka
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    UWAGA
    Właśnie otrzymałem coś takiego.
    Z ciekawości kliknąłem i połączyłem się z :

    http://www%2Ecitibank%2Ecom%0...@2...9.157.229/form/Lo
    gin.php

    ale moja przeglądarka nie ostrzegła, że może to być podróbka :-)

    Dear Citibank Customer,

    At Citibank, we take security very seriously. As many customers already
    know, Microsoft Internet Explorer has significant 'holes' or
    vulnerabilities that virus creators can easily take advantage of.

    At Citibank, we maintain your personal information and data according to
    strict standards of security and confidentiality as described in the
    Terms and Conditions that govern your use of this site. Online access to
    your account portfolio is only possible through a secure web browser.

    In order to further protect your account, we have introduced some new
    important security standards and browser requirements. Citibank security
    systems require that your computer system is compatible with our new
    standards.

    This security update will be effective immediately. Please sign on to
    Citibank Online in order to verify security update installation. Failure
    to do so may result in your account being compromised.

    Citibank Online

    Copyright Š 2004 Citicorp

    Marcin

  • 2. Data: 2004-09-27 12:23:15
    Temat: Re: citybank - podrobka
    Od: JaKi <j...@g...plbzdodatkow>

    Dnia Mon, 27 Sep 2004 14:14:16 +0200, Marcin <k...@o...pl> napisał:

    > UWAGA
    > Właśnie otrzymałem coś takiego.

    CitIbank

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2004-09-27 12:27:20
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    JaKi napisał(a):

    > CitIbank

    Racja. ale cała reszta jest prawdziwa ;-)

    Marcin

  • 4. Data: 2004-09-27 12:32:02
    Od: JaKi <j...@g...plbzdodatkow>

    Dnia Mon, 27 Sep 2004 14:27:20 +0200, Marcin <k...@o...pl> napisał:

    > Racja. ale cała reszta jest prawdziwa ;-)

    A raczej prawdziwie fałszywa ;-)))

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2004-09-27 12:38:08
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-27 14:14, kiedy Marcin napisał(a) co
    następuje:
    > UWAGA
    > Właśnie otrzymałem coś takiego.
    > Z ciekawości kliknąłem i połączyłem się z :
    >
    > http://www%2Ecitibank%2Ecom%0...@2...9.157.229/form/Lo
    gin.php

    Ładna rzecz, jak się na tej stronie wpisze dowolne dane (ja wpisałem
    kilka brzydkich słów) to otwiera się druga, gdzie proszą, ni mniej ni
    więcej, tylko o: numer konta, numer karty, pin i datę ważności.
    ciekawe swoją drogą jak wielu ludzi się nabiera na tak bezczelne
    przekręty...

  • 6. Data: 2004-09-27 12:39:12
    Temat: Re: citibank - podrobka
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    JaKi napisał(a):

    > A raczej prawdziwie fałszywa ;-)))

    Później jest fajnie. Proszą m.in. o nr karty i PIN ;-)

    Confirm Your Identity Monday, September 27, 2004

    To verify your identity, please submit below one of your Citibank
    accounts (e.g checking,savings) linked to your ATM/Debit Card, your
    ATM/Debit Card Number, your ATM/Debit Card PIN, and your ATM/Debit Card
    Expiration Date. After you fill out all the required fields you will be
    logged out and will have to login to your account again. Access to your
    account will continue as normal.

    #Account Number
    ATM/Debit Card (CIN)
    PIN
    Expiration Date

    Submit

    Marcin

  • 7. Data: 2004-09-27 13:12:38
    Od: "Marcin Kubiczek" <u...@h...com>

    No ale już nowy SP do Windowsa i IE pokazuje 'Błąd nieprawidłowej składni'
    więc jest ok :)
    Swoją drogą ja ostatnio (czwartek) dostałem maila niby z eBay że mam
    zaaktualizować dane swojej credit/debit card bo wg. nich data ważności karty
    skończyła się i mam nowy numer, datę i PIN :)) podać ;D biedactwa nie
    zuważyli że nie mam konta na eBay :D

    --

    pozdrawiam,
    mk

    --------------------------
    jeżeli masz nierówną końcówkę na rachunku,
    to przelej ją ;) każdy grosz się liczy ;)

    77 1140 2004 0000 3002 2490 7057
    23 1050 1386 1000 0022 8231 8811
    73 2130 0004 3001 0277 6870 0001

  • 8. Data: 2004-09-27 13:46:13
    Od: "Witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "Marcin Kubiczek" <u...@h...com> napisał w
    wiadomości news:cj93qe$bpg$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    karty
    > skończyła się i mam nowy numer, datę i PIN :)) podać ;D biedactwa nie

    A skąd mają wiedzieć. Ślą takie maile na każdy znany im adres.
    Na pewno znajdzie się ktoś, kto ma tam konto.

    Witek

  • 9. Data: 2004-09-27 17:04:04
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/27/2004 2:38 PM, yayco wrote:

> [...]
    > więcej, tylko o: numer konta, numer karty, pin i datę ważności.
    > ciekawe swoją drogą jak wielu ludzi się nabiera na tak bezczelne

    Zapewne sporo - znam osobę (dyrektor przedstwicielstwa tzw. zachodniego
    koncernu w Czechach) która nabrała się na propozycję "Dear Friend...
    Lagos, Nigeria", podobnie jak krajową księgową, która uległa pokusie
    (skończyło się na kilkuset złotych "próbnego przelewu").
    Łańcuszki św. Antoniego również nie budzą podejrzeń u ludzi, którzy
    uważają się za inteligentnych - natomiast moją wiarę w ludzki rozsądek
    obaliła ostatecznie osoba, która zeskrobała naklejkę rejestracyjną z
    szyby samochodu (nie jest to zadanie łatwe) bo "brzydko wyglądała".
    Zbiór osobników, którzy zarejestrowali się w "darmowej" bazie danych, bo
    nie rozumieli treści składanej propozycji w języku angielskim też nie
    jest pusty.
    Sam, by nie być posądzonym o krytykowanie innych, z pewnym zażenowaniem
    przyznaję się do manipulacji, jakiej uległem w sklepie Media cośtam - że
    niby jest tanio - kupując drukarkę za 1400 zł, którą w sklepie
    internetowym z dostawą do domu można nabyć za 850 zł.

    Z pobieżnych obserwacji wnioskuję, że znaczny odsetek uzytkowników kk,
    szczególnie przeznaczonych dla "mniej wyrobionego użytkownika" typu
    supermarket przekonuje się osobiście o sile procentu składanego.
    Na podobnej zasadzie działają owe maile - bank pyta, nie wypada nie
    odpowiedzieć, przecież "oni" chcą "dobrze".

    Pzdr: Catbert

  • 10. Data: 2004-09-27 21:54:04
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > ciekawe swoją drogą jak wielu ludzi się nabiera na tak bezczelne
    > przekręty...

    Srednio jakies 500 - 1000 osob zanim strona zostanie zamknieta...

    Pozdr.,
    Piotr