  • 1. Data: 2004-09-27 07:53:48
    Temat: Hasła do ING BankOnLine
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Chciałem sobie uruchomić ww. usługę i zastanawiam się o co chodzi z tymi
    hasłami. Hasło dostępu do systemu to wiadomo co, ale po co jakieś hasło do
    klucza? Druga sprawa, to czy te hasła można później zmienić czy też wybiera
    się je raz podczas rejestracji?

    --
    chairon

  • 2. Data: 2004-09-27 08:00:30
    Temat: Re: Hasła do ING BankOnLine
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-09-27 09:53, chairon wrote:
> [...]
    > klucza? Druga sprawa, to czy te hasła można później zmienić czy też wybiera

    Hasło do systemu, to hasło do logowania. Możesz je później zmienić.
    Klucz prywatny jest do podpisywania przelewówó(to "taki mały plik")
    Odczytanie go jest poprzedzone podaniem "hasła do kllucza". O ile mi
    wiadomo nie zmienia się tego hasła.

    KJ

  • 3. Data: 2004-09-27 08:02:07
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Klucz prywatny jest do podpisywania przelewówó(to "taki mały plik")
    > Odczytanie go jest poprzedzone podaniem "hasła do kllucza". O ile mi

    Czyli najlepiej gdyby były to 2 różne hasła?

    --
    chairon

  • 4. Data: 2004-09-27 10:56:58
    Od: bartoldzik <b...@N...o2.pl>

    Mon, 27 Sep 2004 10:02:07 +0200, na pl.biznes.banki, chairon napisał(a):

    > Czyli najlepiej gdyby były to 2 różne hasła?

    Oczywiscie

    --
    Pozdrawiam serdecznie -- bartoldzik --

  • 5. Data: 2004-09-27 14:19:33
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    bartoldzik <b...@N...o2.pl> napisał(a):

    > Oczywiscie

    Rozumiem, że hasło dostępu do klucza jest używane w momencie dokonywania
    dyspozycji, ale żeby w ogóle z niego skorzystać, to trzeba najpierw
    zalogować się do systemu. Mówiąc prościej, hasło dostępu do systemu powinno
    być trudniejsze (dłuższe) aniżeli hasło dostępu do klucza, bo bez
    zalogowania się i tak nie można używać tych usług, prawda?

    --
    chairon

  • 6. Data: 2004-09-27 14:29:32
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-09-27 16:19, chairon wrote:

    > Rozumiem, że hasło dostępu do klucza jest używane w momencie dokonywania
    > dyspozycji, ale żeby w ogóle z niego skorzystać, to trzeba najpierw
    > zalogować się do systemu.
    Tak.
    Mówiąc prościej, hasło dostępu do systemu powinno
    > być trudniejsze (dłuższe) aniżeli hasło dostępu do klucza,
    Nie wiem, nie zastanawiałem się.

    bo bez
    > zalogowania się i tak nie można używać tych usług, prawda?
    Tak.

    To jest tak
    1. Odpalasz przeglądarkę
    2. logujesz sie do IngbankOnLine, przy okazji podajesz hasło *do systemu*
    3. Robisz różne rzeczy nie wymagające klucza (przeglądasz historię, stan
    kont etc)
    4. Powiedzmy, że musisz zrobić jakąś operacje wymagającą klucza. (Np.
    przelew)
    5. System pyta Cię o wskazanie pliku z kluczem [1]
    6. System pyta Cię o hasło do klucza.
    7. To _kluczem_ podpisywane są Twoje dyspozycje - hasło jest po to aby
    ten klucz wydobyć.

    KJ

  • 7. Data: 2004-09-27 14:36:01
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

    > 7. To _kluczem_ podpisywane są Twoje dyspozycje - hasło jest po to aby
    > ten klucz wydobyć.

    A lepiej go przechowywać lokalnie czy na serwerze banku? Czy trzymanie
    klucza na serwerze banku jest bezpieczne?

    --
    chairon

  • 8. Data: 2004-09-27 14:39:11
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > być trudniejsze (dłuższe) aniżeli hasło dostępu do klucza, bo bez
    > zalogowania się i tak nie można używać tych usług, prawda?

    Jeżeli nie zdecydujesz się na deponowanie klucza na serwerze Banku to
    otrzymujesz ochronę typu 'coś co mam' (plik) + 'coś co znam' (hasło).
    Wtedy wydaje się że jak tak jak piszesz.

    Jednak uważaj z hasłem do systemu.
    Spróbuj się testowo zalogować się do ING BankOnLine z jakimkolwiek
    identyfikatorem i zobacz jak wygląda tam wprowadzanie hasła.
    Jeżeli nadasz sobie teoretycznie poprawne hasło typy literki i cyferki to
    będziesz miał sporo zabawy...
    Na cale szczęście hasło systemu można zmienić.

    TomekD

  • 9. Data: 2004-09-27 14:41:02
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-09-27 16:36, chairon wrote:

    > A lepiej go przechowywać lokalnie czy na serwerze banku? Czy trzymanie
    > klucza na serwerze banku jest bezpieczne?

    Niedawno był wątek - poszukaj :-) Zwróć tylko uwagę, ze jeśli jest na
    serwerze banku to potencjalny włamywacz też będzie miał odo niego
    dostęp. A wtedy twoim zabezpieczeniem są tak naprawdę tylko 2 hasła.....
    brrr.
    KJ

  • 10. Data: 2004-09-27 14:44:13
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

    > Niedawno był wątek - poszukaj :-) Zwróć tylko uwagę, ze jeśli jest na
    > serwerze banku to potencjalny włamywacz też będzie miał odo niego
    > dostęp. A wtedy twoim zabezpieczeniem są tak naprawdę tylko 2 hasła.....

    Przeglądałem, wątek z 23.09 :) W sumie niewiele wyjaśnia, ale z drugiej
    strony jak ktoś włamie się na serwer banku, to czy tak naprawdę będzie
    potrzebował jakichkolwiek kluczy by namieszać? Rozumiem, że jeśli się nawet
    włamie, to aby skorzystać z kluczy, do których potencjalnie będzie miał
    dostęp, będzie musiał najpierw zalogować się do systemu, a do tego będzie
    potrzebne hasło, więc sam klucz nie wystarczy. A jeśli są tam też hasła, to
    całe zabezpieczenia byłyby i tak OKDR.

    W sumie przechowując plik z kluczem lokalnie muszę go mieć stale przy sobie
    gdybym chciał dokonać przelewu poza miejscem zamieszkania. Taki nośnik
    (dyskietka, CD) można również zgubić bądź może on zostać skradziony jak
    portfel i inne rzeczy. Choć nadal potencjalny złodziej nie dysponuje hasłem
    do systemu.

    --
    chairon