  • 11. Data: 2021-10-26 10:45:53
    Temat: Re: citek mnie dręczy
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 25 października 2021 o 22:46:13 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):

> [...]
    rejestrze zastrzeżonych (a bankom wolno stamtąd wszystko zasysać?).

    > Został unieważniony w/z ze zmianą adresu.

    Ale kto go unieważnił? I gdzie to było zgłoszone?
    Tzn. w rejestrach państwowych na pewno jest o tym informacja - jak kiedyś grzebałem w
    obywatel.gov.pl, to znalazłem historię moich dowodów osobistych (nawet skany zdjęć
    są) - pytanie, czy i jaki bank ma do tego dostęp.
    No i jeszcze jest jakiś taki "rejestr dokumentów zastrzeżonych" czy jakoś tak - ale
    czy to jest państwowe czy prywatne (może bankowe, jak BIK?) to nie mam pojęcia - no i
    tam trzeba chyba samemu zgłosić dokument (ciekawe, czy jakoś to weryfikują, czy też
    można komuś zrobić głupi kawał - np. dowody osobiste były - może nawet są dalej -
    numerowane po kolei - tak jak platynowe KK citka - tylko dla ściemy ten numer jest
    napisany od tyłu - a wiem, bo składaliśmy z żoną razem wniosek o dowód i jak dostałem
    numer ADC54321N - gdzie N to cyfra kontrolna - a żona następny numer ADC64321M) - bo
    czy urząd gminy też tam zgłosi to tajemnica, ale wątpię.

  • 12. Data: 2021-10-26 16:08:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 26 Oct 2021 01:45:53 -0700 (PDT), w
    <5d2713c0-7eb0-4281-997d-73d7b0387ad6n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    rejestrze zastrzeżonych (a bankom wolno stamtąd wszystko zasysać?).

    > Ale kto go unieważnił? I gdzie to było zgłoszone?

    Normalnie. Zgłosiłem wymeldowanie i poinformowano mnie, że za 1 miesiąc dowód w
    związku z tym straci ważność.

  • 13. Data: 2021-10-26 16:15:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

> [...]
    >
    > Normalnie. Zgłosiłem wymeldowanie i poinformowano mnie, że za 1 miesiąc dowód w

    1. Zgłosiłeś wymeldowanie w urzędzie i urząd Cię powiadomił
    2. zgłosiłeś wymeldowanie Aliorowi?
    3. jeszcze coś innego?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 14. Data: 2021-10-26 16:34:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 26 Oct 2021 16:15:40 +0200, w <8...@a...kjonca>, Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    com>, Dawid Rutkowski

    rejestrze zastrzeżonych (a bankom wolno stamtąd wszystko zasysać?).

    > 1. Zgłosiłeś wymeldowanie w urzędzie i urząd Cię powiadomił

    Tak.

    > 2. zgłosiłeś wymeldowanie Aliorowi?

    Nie.

    > 3. jeszcze coś innego?

    W sumie to nie mam w zasadzie dowodu :)

  • 15. Data: 2021-10-26 16:38:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2021 16:15:40 +0200, Kamil Jońca wrote:
> [...]
    rejestrze zastrzeżonych (a bankom wolno stamtąd wszystko zasysać?).

    > 1. Zgłosiłeś wymeldowanie w urzędzie i urząd Cię powiadomił

    Aliorowi mogl zglosic zmiane adresu.
    Alior cwaniaczek mogl miec gdzies zapisane, ze to dowod z adresem.

    Ale kto wie - moze banki maja jakis lepszy dostep do bazy dowodów,
    i sobie sprawdzaja cos tam ... tylko jak - profilaktycznie kazdy dowod
    swoich klientow co miesiąc ?
    A moze przy operacji, szczegolnie jak to wypłata ?

    J.

  • 16. Data: 2021-10-26 16:59:24
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.10.2021 o 16:08, r...@k...pl pisze:
> [...]
    >
    > Normalnie. Zgłosiłem wymeldowanie i poinformowano mnie, że za 1 miesiąc dowód w

    "Ostatnio?" Od 2015 w dowodzie nie ma adresu, adres w starych dowodach
    tak jakby nie istniał, zmiana adresu zameldowania nie jest podstawą do
    wymiany dowodu.

    Tak jest wprost w ustawie:

    Art. 89. [Zameldowanie]
    1.
    Adres miejsca zameldowania zamieszczony w dowodzie osobistym wydanym na
    podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji
    ludności i dowodach osobistych od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy
    nie potwierdza adresu miejsca zameldowania.
    2.
    Zmiana adresu miejsca zameldowania posiadacza dowodu osobistego wydanego
    na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji
    ludności i dowodach osobistych nie stanowi podstawy do jego wymiany.

    MJ

  • 17. Data: 2021-10-26 17:32:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 26 Oct 2021 16:59:24 +0200, w <617817cd$0$541$65785112@news.neostrada.pl>,
    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

> [...]
    > na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji
    > ludności i dowodach osobistych nie stanowi podstawy do jego wymiany.

    Wymiana i unieważnienie dowodów osobistych
    INFORMACJA DOTYCZĄCA WYMIANY I UNIEWAŻNIENIA DOWODÓW OSOBISTYCH

    Ustawa z dnia 03 października 2008r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych (Dz.U. Nr 195, poz. 1198) w istotny sposób znowelizowała
    ustawę z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    (jednolity tekst Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.). Wprowadziła ona
    z dniem 01.01.2009 r nowa instytucję prawną, a mianowicie

    unieważnienie dowodu osobistego z urzędu

    Posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek wymienić ten dokument w razie:

    1) zmiany danych, które się zamieszcza w dowodzie osobistym. Wniosek należy
    złożyć w terminie do 14 dni od dnia doręczenia osobie obowiązanej do posiadania
    dowodu osobistego ostatecznej decyzji administracyjnej lub prawomocnego
    orzeczenia sądu stwierdzających zmianę danych albo od dnia sporządzenia aktu
    małżeństwa stwierdzającego zmianę nazwiska, a w przypadku małżeństwa zawartego
    przed konsulem lub organem zagranicznym - od dnia doręczenia odpisu aktu
    małżeństwa.

  • 18. Data: 2021-10-26 18:04:53
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.10.2021 o 17:32, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > przed konsulem lub organem zagranicznym - od dnia doręczenia odpisu aktu

    Czego nie rozumiesz w przepisie, który zacytowałem? Adresu nie umieszcza
    się w dowodzie i zmiana adresu nie jest podstawą do wymiany dowodu.

    MJ

  • 19. Data: 2021-10-26 18:12:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 26 października 2021 o 16:59:28 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):

> [...]
    > na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji
    > ludności i dowodach osobistych nie stanowi podstawy do jego wymiany.

    Ale czy "urzędowo" "zmiana" to też jest przejście z "coś" na "null"?
    Bo przecież pisze, że sie nie przemeldował, a tylko wymeldował.
    Więc może bezdomni nie mogą mieć dowodu z jakimś wpisanym adresem zameldowania, bo to
    by świadczyło, że jednak są gdzieś zameldowani?
    Problem wydaje się głupawy, ale jest spory - to zameldowanie plącze się w tylu
    ustawach, że Tusku sobie dał spokój z jego usuwaniem, jedynie zdepenalizował
    niedopełnienie obowiązku.

    No i w sumie wszystko zaczyna się jakoś składać - bo "ostatnio" nie odnosiło się do
    wymeldowania (mógł to zrobić przed 2015 - a pewnie po 2008, co wynika z kolejnego
    posta), tylko do zaproszenia przez alior: "albo przyjdziesz z nowym dowodem albo
    konto zablokowane" - bo pewnie akurat skończył się termin ważności tego
    unieważnionego (z powodu wymeldowania) dowodu.

    Hmm, ciekawe, czy jeszcze w momencie tego wymeldowania była rejonizacja w wydawaniu
    dowodów.
    No bo w takim razie gdzie ma sobie załatwić dowód taki bezdomny? ;>
    Teraz to jest luzik - składasz wniosek przez net i wybierasz dowolny urząd gminy (czy
    dzielnicy) na odbiór.
    Wróć - luzik był (dobrze że zdążyłem wcześniej z wnioskiem - bo z odbiorem już nie, w
    lipcu były mega kolejki, ale na szczęście dowód poczekał, a nawet można było się
    umówić na konkretną godzinę - to było też dobre, wstukuję numer telefonu do
    komputerka na parterze, wyskakuje bilecik, spokojnie wchodzimy na pięterko - a tam
    się już nasz numer wyświetla!), teraz wymyślili dowody z odciskami palców, więc znów
    nic z tego - trzeba przyleźć złożyć wniosek osobiście - niczym o paszport (a paszport
    dla dziecka to jest dopiero wycieczka) - i odbiór też osobiście (bo sprzęt do
    wgrywania odcisków do chipów jest super-extra-tajny).

  • 20. Data: 2021-10-26 18:13:22
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Dawid Rutkowski w
    oups.com>:

    > Ostatnio wyskoczył jakiś pop-up w ST, a po kliknięciu otworzyło się co innego.
    > Jedno z tych dwóch to właśnie o aktualizacji dowodu (podobno odmówią przelewów).
    > Drugie widać głupie, bo zapomniałem (choć po coś klikałem...) ;>

    "Jeśli informacje dot. dokumentu tożsamości w naszym systemie pozostaną
    nieaktualne, część usług, np. transakcje kartą czy przelewy z rachunku
    bankowego, może zostać zablokowana od 31 października 2021.

    Sprawdź, czy dane Twojego dokumentu tożsamości są aktualne w naszym systemie
    i jeśli to konieczne - zaktualizuj numer i datę ważności tego dokumentu,
    abyśmy mogli dalej świadczyć usługi po tym terminie.

    1 Ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
    finansowaniu terroryzmu"

    --
    'Tom N'