  • 21. Data: 2005-01-12 08:31:11
    Temat: Re: chf i usd
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > Jesli nie mozesz przyjac do wiadomosci, ze praktycznie kazdy kredyt
    > wiaze sie z ryzykiem kursowym (mimo braku przewalutowania - a wiec
    > niekoniecznie bezposrednim), to juz nie moj problem. Tylko raczej
    > nie staraj sie tego udowadniac metodami niejakiego Urbana, bo one
    > do niczego sensownego nie prowadza.

    No nie moge, nie moge ; ))
    Ryzyko kursowe wiaze sie z wymiana walut a takiej nie ma : )))

    pzdr
    wkg

  • 22. Data: 2005-01-12 08:35:44
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > Problem w tym, ze 1 stycznia 2007, 2008 lub 2009 (nie ma to znaczenia
    > w ktorym roku, ale wazne, ze dOKLADNIE 1 stycznia i tylko w tym
    > jednym dniu!!) przewalutuja Tobie kredyt z PLN na EUR chocbys sie
    > uparl, ze tego nie chcesz ;-)
    >
    > Pamietaj wiec, ze narazasz sie an ryzyko, iz tuz przed tym dniem
    > Zloty moze sie gwaltownie oslabic, przez co po przeliczeniu na Euro
    > wzrosnie Tobie kapital do splaty.

    A tak wlasciwie, to dlaczego to sie wg Ciebie wiaze z jakimkolwiek ryzykiem
    ???
    Dokladnie w tym samym dniu "przewalutuja" mi pensje i to po dokladnie tym
    samym kursie. Takze i w tym wypadku ryzyko kursowe _oczywiscie_ nie
    istnieje. Aktywa i pasywa zostaja po prostu "przeskalowane" i rozliczamy sie
    wg innej stopy procentowej. Pozostaje oczywiscie ryzyko stopy procentowej
    dla klienta a kredytowe, rozliczenia i ew. modelu dla banku.

    pzdr
    wkg

  • 23. Data: 2005-01-14 10:58:20
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 12 Jan 2005 00:54:27 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    >Facet. A co ja napisalem???
    >Czy do Ciebie naprawde trzeba pisac wszystko wielkimi literami, czy
    >tylko akurat teraz masz zly dzien?

    Krzyczeć umiesz. A teraz wyjaśnij może spokojnie (jak dwuletniemu dziecku),
    jakie to ryzyko KURSOWE ponosi osoba biorąca kredyt złotówkowy zarabiająca w
    złotówkach? Inaczej: jaki KURS ma wówczas wpływ na wysokość raty/kwotę do
    spłaty/zdolność do spłaty kredytu czy co tam jeszcze???
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 24. Data: 2005-01-14 10:59:00
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Mon, 10 Jan 2005 11:40:52 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
    wrote:

    >A tak z ciekawości - kiedyś był wątek dotyczących kredytów walutowych, ale
    >nie denominowanych.
    >Czy ktoś ma może jakiś aktualny spis, które banki oferują takie kredyty i w
    >jakiej walucie?

    A czym wedłu ciebie różni się kredyt "w walucie" od kredytu "denominowanego"?

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 25. Data: 2005-01-14 11:12:50
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2005-01-14 11:59 McMac said the following:
    [...]

    > A czym wedłu ciebie różni się kredyt "w walucie" od kredytu "denominowanego"?

    Kredyt denominowany jest de facto w złotówkach, tyle ze pewne wielkości
    (transze,raty,kwota do spłaty,itd ) są powiązane z kursem walut.
    W szczególności jeśli pójdziesz z walutą do banku to bank od Ciebie kupi
    ową walutę (po swoim kursie kupna) na spłatę kredytu przyjmie _złotówki_
    za które dopiero "kupi" walutę do spłaty twojego kredytu.
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 26. Data: 2005-01-14 13:30:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m...@p...pl (McMac) writes:

> [...]
    > złotówkach? Inaczej: jaki KURS ma wówczas wpływ na wysokość raty/kwotę do
    > spłaty/zdolność do spłaty kredytu czy co tam jeszcze???

    Obawiam sie ze to sa rzeczy zbyt skomplikowane dla dwuletniego dziecka.
    Przyklady ryzyka zamiescilem w poprzednich listach.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2005-01-14 13:31:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m...@p...pl (McMac) writes:

    > A czym wedłu ciebie różni się kredyt "w walucie" od kredytu "denominowanego"?

    Zapytaj w banku. Kredyt zlotowkowy denominowany w innej walucie
    = wyplata i raty w zlotowkach, wszystko przeliczane na ta inna walute.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2005-01-15 15:07:59
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > Obawiam sie ze to sa rzeczy zbyt skomplikowane dla dwuletniego
    > dziecka. Przyklady ryzyka zamiescilem w poprzednich listach.

    No to sie nie dowiemy ; ))

    pzdr
    wkg

  • 29. Data: 2005-01-15 23:52:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "wkg" <w...@p...onet.pl> writes:

    > No to sie nie dowiemy ; ))

    Coz to, serwery news tak szybko chyba nie zapominaja?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2005-01-18 15:54:01
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    McMac said the following On 2005-01-18 16:55:

    > No to jeśli tak, to BKO BP udziela kredytów _walutowych_, a nie
    > _denominowanych_.
    A czy ja twierdziłem inaczej ?
    Ale spróbuj zrobic coś podobnego w BZWBK.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl