  • 1. Data: 2005-02-28 21:28:25
    Temat: bidpay - pytania
    Od: "WojtekZ" <w...@p...fm>

    witajcie,
    sprzedalem cos kolesiowi z NY (USA), dzisiaj dostalem 2 listy od serwisu
    bidpay.com, jeden z tytulem "Western Union Order Approval BidPay i numer"
    nastepny "Western Union Bidpay Order Pending i ten sam numer" - co to
    oznacza?

    mam do was pare pytan gdyz mam z tym pierwszy raz do czynienia:
    jak te pieniadze dotra do mnie lub jak ja moge je odebrać? jesli przyjda
    czekiem co podejrzewac bede mogl go "zczekowac" tu w polsce?
    czy musze wysylac towar zanim pieniadze dotra do mnie cos tam pisze o
    podaniu w ciagu 48godzin listu przewozowego przesylki,
    i czy jesli wysle kupiec bedzie mogl zabrac pieniadze z powrotem robiac mnie
    w balona tym sposobem?

    za kazde info bede wdzieczny
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-02-28 21:43:37
    Temat: Re: bidpay - pytania
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

    > i czy jesli wysle kupiec bedzie mogl zabrac pieniadze z powrotem robiac
    > mnie
    > w balona tym sposobem?
    Ja na wszelki wypadek poczekałbym na czek. Większość sprzedawców a USA nie
    wysyła towaru zanim dostanie (a być może i zrealizuje) czek. Napisz mu, że
    towar wyślesz po otrzymaniu zapłaty, czyli jak spieniężysz czek.
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik::WaRsZaWa

  • 3. Data: 2005-02-28 22:38:49
    Od: "WojtekZ" <w...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej Wójcik" <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl> napisał w
    wiadomości news:4223903d@news.home.net.pl...
> [...]
    > wysyła towaru zanim dostanie (a być może i zrealizuje) czek. Napisz mu, że
    > towar wyślesz po otrzymaniu zapłaty, czyli jak spieniężysz czek.
    hmm a wiesz moze gdzie i ile mniej wiecej biora za spieniezenie takiego
    czeku??

  • 4. Data: 2005-02-28 22:55:57
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <4...@n...home.net.pl>, wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl
    says...
    > Ja na wszelki wypadek poczekałbym na czek. Większość sprzedawców a USA nie
    > wysyła towaru zanim dostanie (a być może i zrealizuje) czek. Napisz mu, że
    > towar wyślesz po otrzymaniu zapłaty, czyli jak spieniężysz czek.

    Z twojej informacji wynika, ze gosc ci juz zaplacicl i ze tranzakcja
    czeka na weryfikacje (okolo 24h). POnizej info dla sprzedajacych:
    Wynika z tego, ze przysla ci Money Order ... cos w rodzaju czeku
    przedplaconego.

    Ze strony BIDPAY'a

    FREE for Sellers (Except for third party fees and UK Pound Sterling fee)

    * Receive payment via Western UnionŽ branded money orders
    * Registered sellers can have BidPay payment buttons automatically
    inserted in all of your auction listings
    * Registered sellers located in the U.S. can have payments sent
    directly to your U.S. checking account

    i z FAQ'a:

    7. Can orders be cancelled?
    Please check the status of your order by logging in to your BidPay
    account and choosing "See History and Status".

    If it already shows "approved" or "mailed", a cancellation can no longer
    be performed. If a cancellation is necessary after the order has already
    been approved, the seller must either email us confirming their
    knowledge of the cancellation or return the payment so that we can
    refund the bank card.

    AP

  • 5. Data: 2005-02-28 23:53:12
    Od: "WojtekZ" <w...@p...fm>

    Użytkownik "AP" <c...@e...dyndns.org> napisał w wiadomości
    l.net...
> [...]
    > been approved, the seller must either email us confirming their
    > knowledge of the cancellation or return the payment so that we can

    tak on mi juz zaplacil, ale nie wiem czy nie bede miec problemu ze
    spieniezeniem takiego czeku tutaj i nie wiem ile to mnie wyniesie.

  • 6. Data: 2005-03-01 01:10:45
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d00b04$p8k$1@nemesis.news.tpi.pl>, w...@p...fm says...
    > tak on mi juz zaplacil, ale nie wiem czy nie bede miec problemu ze
    > spieniezeniem takiego czeku tutaj i nie wiem ile to mnie wyniesie.

    Hmm.... chyba wiekszy problem w tym, ze czek taki pewnie pojdzie do
    inkasa ( bank wezmie czek.. wysle do Stanow aby spieniezyc... poczeka na
    przelew na ich konto nostro i dopieo potem dostaniesz pieniadze). Takei
    inkaso moze trwac od 2ch(?) do klikunastu tygodni.

    Ja bym sprawdzil w punktach obslugujacych transfery Western Union czy
    zrealizowaliby taki czek szybciej/taniej. Tego ci nie powiem.

    teoretycznie czek jest przedplacony i nie powinno byc problemu z jego
    spieniezeniem. Wiec TEORETYCZNIE po otrzymaniu czeku do reki mglbys
    wyslac to co sprzedales. Zaznaczylem ze teoretycznie gdyz o ile sie
    orientuje to znalezli sie naciagacze, ktorzy wysylaja podrobione MO.
    Dlatego zwrocilbym sie najpierw do bankow obslugujacych WesterUnion

    http://www.westernunion.com/info/homePage.asp?
    country=PL&origination=global

    przejdz do Find Agent Location

    Znajdziesz tam nablizsze punkty oblugujace Western Union (co niestety
    nie znaczy ze obluguja MO wystawione przez Western Union)

    AP

  • 7. Data: 2005-03-01 02:07:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> writes:

    > Hmm.... chyba wiekszy problem w tym, ze czek taki pewnie pojdzie do
    > inkasa ( bank wezmie czek.. wysle do Stanow aby spieniezyc... poczeka na
    > przelew na ich konto nostro

    ... a nastepnie pieniadze moga sobie polezec grzecznie w banku w Polsce
    np. dwa miesiace...

    > i dopieo potem dostaniesz pieniadze).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2005-03-01 06:10:39
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d00b04$p8k$1@nemesis.news.tpi.pl>, w...@p...fm says...
    > tak on mi juz zaplacil, ale nie wiem czy nie bede miec problemu ze
    > spieniezeniem takiego czeku tutaj i nie wiem ile to mnie wyniesie.

    I jeszcze jedno z FAQ Bidpay'a (przy okazji .... zaoferowales obsluge
    BIdpay'a i nie wiedziales ile to bedzie kosztowac???!!!)

    3. Can buyers use BidPayŽ to send payments to me if I am a seller based
    outside of North America?
    Yes. However, you need to make sure that you can accept a Western UnionŽ
    branded money order and that you will be able to cash it. Western Union
    branded money orders can be cashed globally, but there may be delays and
    fees associated with converting U.S. dollars to your local currency.

    Direct to Bank payments are only available to sellers in the U.S. who
    have a U.S. checking account.

    Please note: Western Union Agent locations are not obligated to cash
    money orders. Sellers should check with their local bank to find out the
    availability of and fees associated with cashing a US$ money order.

    8. Can I send the merchandise to the buyer upon receiving the approval
    confirmation email from BidPay?
    As soon as you receive the second confirmation email or have logged into
    your account manager and have been informed that the payment has been
    sent, you may ship the merchandise if you wish. At this point, BidPay is
    advising you that the payment has been sent by BidPay.

    AP

  • 9. Data: 2005-03-01 08:47:08
    Od: "Paweł" <t...@o...pl>

    > If it already shows "approved" or "mailed", a cancellation can no longer
    > be performed.

    bzdura - sam miałem nieprzyjemność brać udział w czymś takim - wysłałem
    sprzedawcy w USA moneyorder na zawrotną kwotę 42 USD
    procedura przeszła niby ok - on to zatwierdził, dostałem maila że płatność
    wyszła - po czym na następny dzień on mi napisał maila z pytaniem co ja
    kombinuję bo dostał informację że płatność została anulowana

    ja ani jej nie anulowałem ani też nawet nie miałem dostępu do takiej opcji -
    po zatwierdzeniu płatności nie mogłem jej anulować - BidPay oczywiście
    najpierw milczał potem przesłał mi nic nie mówiącego gotowca że to ze
    względów bezpieczeństwa i niestety ale nie mogą nic więcej powiedzieć

    kasę przesłałem więc PayingFastem

    najbardziej wkurzyło mnie to, że kwota 42 USD wróciła po tygodniu czy dwóch
    na moje konto natomiast nie cofnęli opłaty (bodajże 4 USD za transakcję) -
    wobec tego złożyłem reklamację w mbanku (którego kartą płaciłem) i tu brawo
    dla mbanku bo po miesiącu czasu wydarli tą kasę BidPayowi (nie chodziło mi
    nawet o wysokość tej opłaty bo te 4USD jakoś bym odżałował ale o ordynarne
    postępowanie BidPaya)

    więc reasumując - osobiście nie wysłałbym niczego nikomu mając tylko maila
    od BidPay, różne cuda sie dzieją i w ostatecznym rozrachunku sprzedawca może
    zostać z ... mailem od BidPaya

  • 10. Data: 2005-03-01 08:58:45
    Od: "Paweł" <t...@o...pl>

    > Ja bym sprawdzil w punktach obslugujacych transfery Western Union czy
    > zrealizowaliby taki czek szybciej/taniej. Tego ci nie powiem.

    pół roku temu gdy próbowałem coś zrobić korzystając w przypływie rozpaczy z
    WU - nie było takiej możliwości bo WU w Polsce nie chciało się zajmować
    papierkowymi czekami własnej firmy

    być może coś sie zmieniło choć wątpię - jedyne zmiany były tylko coraz
    bardziej niekorzystne dla klienta - włącze z ordynarnym obowiązkowym zakupem
    / sprzedażą walut po ich totalnie niekorzystnym kursie (wcześniej można było
    przynieść USD w gotówce)