  • 71. Data: 2020-07-17 16:17:57
    Temat: Re: bez lokat
    Od: j...@j...org

    On Friday, July 17, 2020 at 11:11:07 PM UTC+9, J.F. wrote:
> [...]
    a.pl...

    > W kasie nie ma zadnej stowki, bo ostatnia pozyczylismy :-)
    >
    > Wplynie, to bedzie jedna stowka w kasie, ale tylko do czasu, gdy ja
    > pozyczymy ponownie.
    >
    > Oczywicie gdzies tam ksiegowa bedzie miala zapisane, ze mamy 200 zl do
    > zwrotu od kredytobiorcow,
    > ale tez powinna pamietac, ze mamy 100zl do oddania deponentowi.

    W praktyce banki nie pożyczają 100% kapitału jednemu klientowi, co wytrwale robisz z
    z-adkiem w waszej fascynującej opowieści.

  • 72. Data: 2020-07-17 16:41:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To oni tam mają kapitalizm, czy socjalizm?
    Może udałoby się P0 do Norwegii wyeksportować?
    Idealnie pasuje do N0..., N0..., N0..., there is N0 monies.
    P0za tym w P0lsce z wpływów z węgla i miedzi pieniądze mają mieć górnicy, a nie jacyś
    tam emeryci.

    -----

  • 73. Data: 2020-07-17 17:24:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    >W praktyce banki nie pożyczają 100% kapitału jednemu klientowi, co
    >wytrwale robisz z z-adkiem w waszej fascynującej opowieści.

    No jak 100%, juz za drugim razem jest jest dwoch kredytobiorcow po
    50%, a potem jeszcze wiecej kredytow i jeszcze lepszy podzial :-)

    Oczywiscie upraszczamy, ale nie o to tu chodzi - zamiast "stowki"
    wpisz sobie "milion" i 10 kredytow po 100tys dziennie.

    W tej dyskusji chodzi o to, czy to jest tak, jak niektore filmiki na
    youtube przedstawiaja
    "wystarczy ze bank ma milion i moze udzielic kredytow na 30 mln",
    czy "zeby udzielic kredytow na 30mln, to bank musi je miec".

    I mnie i Liwiuszowi sie wydaje, ze "musi miec", w kasie czy na koncie
    w NBP, przy czym ja dopuszczam drobne odstepstwa.
    I to nie musza byc "pieniadze banku" - moga byc wplacone przez
    deponentow, ale musza byc.
    W dodatku proces jest ciagly - wiec bank moze w ciagu miesiaca duzo
    kredytow udzielic, bazujac na tym ze codziennie troche pieniedzy
    wraca.

    A tu przychodzi taka publikacja z Banku Anglii, ze to jest stara
    wiedza i nieprawdziwa.
    Moze angielskie i amerykanskie zwyczaje w bankowosci sa inne, a moze
    nasza wiedza faktycznie jest stara.

    W dodatku niektore argumenty, ktore Liwiusz przytacza, wcale nie sa
    argumentami za tezą ...

    J.

  • 74. Data: 2020-07-17 17:39:04
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-07-17 o 17:24, J.F. pisze:
    > W dodatku proces jest ciagly - wiec bank moze w ciagu miesiaca duzo
    > kredytow udzielic, bazujac na tym ze codziennie troche pieniedzy wraca.

    O toooooootoooo ;-)

    Nawet biorąc takie założenie kas musi być to ...

    Bank udzielił kredytu na 1000. spłacił 3 raty i do banku wróciło 300 zł
    oprócz odsetek.
    Teraz te 300 zł pożycza następnemu klientowi. Przecież nie ma "BLOKADY"
    na tą kasę do czasu całkowitego rozliczenia kredytu.

    Skutek.
    Na rynku pojawia się już nie 1000 zł gotówki/zapisu cyfrowego a 1300 zł
    gotówki/zapisu cyfrowego + odsetki (też na rynku bo mogą być dalej
    pożyczane.
    Teraz mnożymy to przez tysiące operacji i lata i mamy INFLACJĘ a
    INFLACJA to ZŁO ;-)

  • 75. Data: 2020-07-17 22:17:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, z.
    On 17.07.2020 17:39 you wrote:

> [...]
    > gotówki/zapisu cyfrowego a 1300 zł gotówki/zapisu cyfrowego +
    > odsetki (też na rynku bo mogą być dalej pożyczane.

    Matematyka w zakresie szkoły podstawowej klasy 1-3 się kłania.
    Skoro spłacił 300 to ile teraz ma pożyczone z banku?

    Nie musisz odpowiadać bo już się wystarczająco przedstawiłeś w tym
    wątku.

    --
    Pete

  • 76. Data: 2020-07-17 22:43:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-07-17 o 22:17, Pete pisze:
    > Matematyka w zakresie szkoły podstawowej klasy 1-3 się kłania.
    > Skoro spłacił 300 to ile teraz ma pożyczone z banku?

    Matematyka swoją drogą.
    Mówimy o kreacji pieniądza i jego wpływie na gospodarkę.

    Są tacy co trzymają się matematyki w szkole podstawowej klas 1-3 bo
    szerzej nie potrafią spojrzeć.

    Szanujemy ich ;-)

  • 77. Data: 2020-07-18 07:38:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Jul 2020 22:43:26 +0200, z napisał(a):

> [...]
    > Mówimy o kreacji pieniądza i jego wpływie na gospodarkę.
    >
    > Są tacy co trzymają się matematyki w szkole podstawowej klas 1-3 bo

    Wiec to co opisales, to nie jest kreacja pieniadza,
    bo jak bank udzielil kredytow na milion, a za miesiac ludzie splacili
    raty, to bank ma w kasie 5 tys, ale wartosc kredytow jest
    teraz 995 tys.
    I nawet jesli ludzie wplacili 6 tys, a wartosc kredytow wynosi 995 tys
    - bo odsetki, wiec bank ma teraz 1001 tys - to tez nie jest kreacja
    pieniadza.

    Jak zrozumiesz na czym polega kreacja bankowa pieniadza, to wroc do
    dyskusji.

    J.

  • 78. Data: 2020-07-18 15:17:04
    Od: z <...@...pl>

    To była dywagacja poboczna.

    Sedno sprawy jest w tym co bank może sobie uznać za "lokatę/zabezpieczenie"
    W tej kwestii może wiele zrobić z zapisami cyfrowymi.

  • 79. Data: 2020-07-18 17:51:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, z.
    On 18.07.2020 15:17 you wrote:

    > To była dywagacja poboczna. Sedno sprawy jest w tym co bank może
    > sobie uznać za "lokatę/zabezpieczenie" W tej kwestii może wiele
    > zrobić z zapisami cyfrowymi.
    Pieprzysz głupoty co wielu udowodniło a na dodatek się przy tym upierasz
    co tylko dowodzi że dyskusja z tobą nie ma najmniejszego sensu.

    --
    Pete

  • 80. Data: 2020-07-19 12:31:57

    Nie umiesz merytorycznie odpowiedzieć to nazywasz to pieprzeniem.

    Dam Ci radę. Nie odpisuj. Będziesz zdrowszy ;-)