  • 1. Data: 2004-07-16 09:42:10
    Temat: belgijskie konto w euro
    Od: "[.:whammy:.]" <w...@W...pl>

    witam! we wrzesniu wyjezdzam na studia do belgii. stypendium
    dostane w euro, wiec chcialbym sobie zalozyc konto w tej walucie.

    nie ma moze jakiegos belgijskiego banku w polsce, zebym mogl
    u nich wyjmowac pieniadze z bankomatu bez prowizji?

    a moze jest cos jak nasze inteligo czyli belgijski bank online?

    jesli nie - ktory z polskich bankow polecacie do takiego konta?
    priorytetem jest najmniejsza prowizja z bankomatow, oraz niski
    koszt utrzymania..

    bede wdzieczny za pomoc!

    --
    pozdrawiam,

    ---------------------------------------------[.:wham
    my:.]

  • 2. Data: 2004-07-16 10:07:42
    Temat: Re: belgijskie konto w euro
    Od: s...@p...onet.pl

    No chyba Fortis bo to w końcu belgijski bank

    my:.]

  • 3. Data: 2004-07-17 14:15:15
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Fri, 16 Jul 2004 11:42:10 +0200, na pl.biznes.banki, [.:whammy:.] w
    wiadomości <news:cd87uv$erb$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > nie ma moze jakiegos belgijskiego banku w polsce, zebym mogl
    > u nich wyjmowac pieniadze z bankomatu bez prowizji?

    Polskim bankiem sobie głowy nie zawracaj, załóż konto tam na miejscu.
    Moja córka miała stypendium w Wiedniu na WU. W hallu uniwersytetu banki
    umieściły swoje punkty agitacyjne, vis-a-vis UW dwa banki miały swoje
    oddziały, a studenci mieli specjalne preferencyjne warunki prowadzenia
    r-ku.
    Nie widzę powodu, żeby w Belgii miało być inaczej.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 4. Data: 2004-07-17 14:19:21
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    16 Jul 2004 12:07:42 +0200, na pl.biznes.banki,
    s...@p...onet.pl w wiadomości
    <news:0133.0000002e.40f7a8ee@newsgate.onet.pl> napisał(a):

    > No chyba Fortis bo to w końcu belgijski bank

    To nie odgrywa żadnej roli!
    Moja córka miała konto w wiedeńskim Kreditanstalt, ale gdy chciałem jej
    zrobić przelew pieniędzy z krakowskiego oddziału tego samego (?) banku,
    okazało się, że nie będzie nic taniej (a może nawet drożej), niż przy
    przelewie z jakiegokolwiek innego polskiego banku.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 5. Data: 2004-07-17 14:29:08
    Od: "[.:whammy:.]" <w...@W...pl>

    no tak, ale teraz juz musze zadeklarowac, na jakie konto
    chce dostac stypendium w euro. jesli podam zlotowkowe to
    sporo strace...

    --
    pozdrawiam,

    ---------------------------------------------[.:wham
    my:.]

  • 6. Data: 2004-07-17 19:53:49
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Sat, 17 Jul 2004 16:29:08 +0200, na pl.biznes.banki, [.:whammy:.] w
    wiadomości <news:cdbd9u$5kk$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > no tak, ale teraz juz musze zadeklarowac, na jakie konto
    > chce dostac stypendium w euro. jesli podam zlotowkowe to
    > sporo strace...

    Wygląda mi to na czyjąś nadgorliwość, zwłaszcza, że np. moja córka
    pierwsze stypendium dostała chyba dopiero po dwóch miesiącach.
    Spróbuj tę sprawę wyjaśnić, a jeśli nic się nie uda, to załóż sobie
    "Konto24 Euro" w BZ-WBK: http://www.bzwbk.pl/u235/navi/197239.
    Za 10 EUR/rok dostajesz do tego konta wypukłą kartę debetową, przy
    złożeniu wniosku konieczna wpłata co najmniej 100 EUR. Wypłata w
    zagranicznym bankomacie kosztuje 2,5 EUR.
    Jest tylko jeden problem: aby dostać tę kartę musisz mieć w BZ-WBK konto
    złotówkowe od co najmniej 6 miesięcy lub udokumentować 6-miesięczną
    poprawną współpracę z innym bankiem (korzystanie z konta osobistego).
    Te wszystkie problemy by Ci odpadły, gdybyś mógł korzystać z konta
    zagranicznego.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 7. Data: 2004-07-17 21:10:32
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Krzysztof K. Maj <kmaj@usun_to.krak.eu.org> wrote:

> [...]
    > pierwsze stypendium dostała chyba dopiero po dwóch miesiącach.
    > Spróbuj tę sprawę wyjaśnić, a jeśli nic się nie uda, to załóż sobie

    Ta, a przelew przychodzący 25 PLN co najmniej.
    Lepiej załóż w Multibanku gdzie przelewy przychodzące są za darmo.
    A jeszcze lepiej to w Fińskiej Nordei.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 8. Data: 2004-07-18 12:03:12
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Sat, 17 Jul 2004 21:10:32 +0000 (UTC), na pl.biznes.banki, Miernik w
    wiadomości <news:cdc4k8$kus$2@sunflower.man.poznan.pl> napisał(a):

    > Ta, a przelew przychodzący 25 PLN co najmniej.

    Zaniepokoiłeś mnie. Gdzie w TOiP znalazłeś taką pozycję?
    Bo co prawda w rozdziale VII (Czynności w obrocie dewizowym) znalazłem
    taką pozycję:
    "1. Polecenia wypłaty otrzymywane:
    1) na rachunek w BZ WBK - 0,2%; min 25,00 zł; maks 150,00 zł"

    ale przecież to chyba nie dotyczy przelewu przychodzącego?

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 9. Data: 2004-07-18 13:25:52
    Od: Miernik <m...@c...pl>

> [...]
    > 1) na rachunek w BZ WBK - 0,2%; min 25,00 zł; maks 150,00 zł"
    >
    > ale przecież to chyba nie dotyczy przelewu przychodzącego?

    Oczywiście że dotyczy.

  • 10. Data: 2004-07-19 09:58:21
    Od: Varg <v...@p...megapolis_invert>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> wrote:

    > "1. Polecenia wypłaty otrzymywane:
    > 1) na rachunek w BZ WBK - 0,2%; min 25,00 zł; maks 150,00 zł"
    > ale przecież to chyba nie dotyczy przelewu przychodzącego?

    To jest właśnie przelew przychodzący... :))

    --
    Mortified by the lack of conscience
    Our sanctity bears no relevance