  • 11. Data: 2004-07-20 06:30:47
    Temat: Re: belgijskie konto w euro
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:af14stk1pds1.dlg@krak.eu.org...
    > 16 Jul 2004 12:07:42 +0200, na pl.biznes.banki,
    > s...@p...onet.pl w wiadomości

    > To nie odgrywa żadnej roli!

    Moze nie odgrywac, zalezy od ich TOiP...

    > Moja córka miała konto w wiedeńskim Kreditanstalt, ale gdy chciałem jej
    > zrobić przelew pieniędzy z krakowskiego oddziału tego samego (?) banku,

    Zgodnie z polskim prawem (ZTCP juz nie obowiazujacym) to nie mogl byc
    oddzial tylko samodzielny bank (nalezacy zapewne do tego samego wlasciciela)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 12. Data: 2004-07-20 09:29:32
    Temat: Koszty przelewu (było: belgijskie konto w euro) (was: belgijskie konto w euro)
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Sat, 17 Jul 2004 21:10:32 +0000 (UTC), na pl.biznes.banki, Miernik w
    wiadomości <news:cdc4k8$kus$2@sunflower.man.poznan.pl> napisał(a):

    > Ta, a przelew przychodzący 25 PLN co najmniej.

    Gdy przeglądałem TOiP banku, przy okazji wyjaśniła mi sie inna zagadka.
    Dosyć dawno temu ktoś na tej grupie pisał, że zauważył, że jeśli przy
    przelewie zadeklaruje się, że zleceniodawca pokrywa koszty także banku
    odbiorcy, to cena tego przelewy gwałtownie rośnie.
    A oto co wyczytałem w TOiP BZ-WBK:

    "UWAGA: W przypadku, gdy koszt BZ WBK ponosi zleceniodawca pobierana
    jest dodatkowa opłata w
    wysokości 150 zł."

    Można przypuszczać, że taką pozycję w TOiP ma więcej banków, zapewne
    zgodnie z życiową zasadą:
    "Masz frajera, to go duś, jak się zes.a, wtedy puść"

    Z tego wynika twarda nauczka na przyszłość: nigdy nie deklarować
    pokrywania kosztów banku odbiorcy!

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 13. Data: 2004-07-20 09:52:17
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > zgodnie z życiową zasadą:
    > "Masz frajera, to go duś, jak się zes.a, wtedy puść"

    A wyczytałeś czy to może zryczałtowana opłata na pokrycie
    kosztów banków zagranicznych, czy też WBK sobie liczy za nic?

    > Z tego wynika twarda nauczka na przyszłość: nigdy nie deklarować
    > pokrywania kosztów banku odbiorcy!

    czasem jednak na rachunek beneficjenta musi dotrzeć pełna kwota.

    Pix

  • 14. Data: 2004-07-20 10:54:52
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:k03k9b7yttrb.dlg@krak.eu.org...

> [...]
    > przelewie zadeklaruje się, że zleceniodawca pokrywa koszty także banku
    > odbiorcy, to cena tego przelewy gwałtownie rośnie.

    Jesli wykupujesz niepelna usluge to chyba nie dziwne, ze jest tansza od
    pelnej...

    > A oto co wyczytałem w TOiP BZ-WBK:
    >
    > "UWAGA: W przypadku, gdy koszt BZ WBK ponosi zleceniodawca pobierana
    > jest dodatkowa opłata w wysokości 150 zł."

    Chyba cos zle przepisales... Tu nie chodzi o "koszt BZ WBK" tylko o koszty
    bankow posredniczacych

    > Można przypuszczać, że taką pozycję w TOiP ma więcej banków, zapewne
    > zgodnie z życiową zasadą:
    > "Masz frajera, to go duś, jak się zes.a, wtedy puść"

    Raczej zgodnie z zasada ze "klient wymaga, klient placi"

    > Z tego wynika twarda nauczka na przyszłość: nigdy nie deklarować
    > pokrywania kosztów banku odbiorcy!

    Chyba sobie jaja robisz.
    Umawiasz sie z kims ze wyslesz mu 300EUR, do niego dochodzi na konto np.
    270EUR i uwazasz ze TY jestes w porzadku?
    Podaj jakies swoje blizsze dane zebym nie wpadl na pomysl zrobienia jakiegos
    interesu z toba...;-))

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 15. Data: 2004-07-20 21:53:58
    Temat: Re: Koszty przelewu (było: belgijskie konto w euro)
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Tue, 20 Jul 2004 11:52:17 +0200, na pl.biznes.banki, pix w wiadomości
    <news:cdiq27$54k$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > A wyczytałeś czy to może zryczałtowana opłata na pokrycie
    > kosztów banków zagranicznych, czy też WBK sobie liczy za nic?

    Nic takiego tam nie było. Poza tym, gdy zlecasz przelew zagraniczny, to
    przecież osobno deklarujesz kto pokrywa koszty:
    1. Banku nadawcy
    2. Banków-korespondentów
    3. Banku odbiorcy.

    Tak więc bank odbiorcy nie ma żadnej podstawy do tego, aby samowolnie
    nadawcę obciążać kosztami banków korespondentów.

    > czasem jednak na rachunek beneficjenta musi dotrzeć pełna kwota.

    Więc trzeba odbiorcę przelewu przekonać, że koszty JEGO banku, są jego
    kosztami. Jeśli wybrał sobie drogi bank, to niech mu sam płaci.
    Zgadzam się, że nie zawsze jest to łatwe, ale życie jest życiem :)

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 16. Data: 2004-07-21 08:09:08
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Nic takiego tam nie było. Poza tym, gdy zlecasz przelew zagraniczny, to
    > przecież osobno deklarujesz kto pokrywa koszty:
> [...]

    tak dobrze to niestety nie ma i pkt.2 i 3 są nierozerwalnie "zlepione"

    > Tak więc bank odbiorcy nie ma żadnej podstawy do tego, aby samowolnie
    > nadawcę obciążać kosztami banków korespondentów.

    Przyznaję, że z rozpędu przeczytałem co innego niz napisałeś i teraz
    widzę, że chodzi o koszty samego tylko WBK - to rzeczywiście łajdactwo.

    > Więc trzeba odbiorcę przelewu przekonać, że koszty JEGO banku, są jego
    > kosztami. Jeśli wybrał sobie drogi bank, to niech mu sam płaci.
    > Zgadzam się, że nie zawsze jest to łatwe, ale życie jest życiem :)

    Gdybyż chodziło wyłącznie o koszty banku odbiorcy to może
    i niejednokrotnie dałoby się przekonać, zwłaszcza że są znane z góry.
    Niestety takiej opcji nie ma i odbiorca łącznie z kosztami swojego
    banku jest od razu też kasowany opłatami na rzecz korespondentów,
    a to już zupełnie co innego.

    > Pozdrowienia
    również
    Pix

  • 17. Data: 2004-07-21 14:31:01
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Wed, 21 Jul 2004 10:09:08 +0200, na pl.biznes.banki, pix w wiadomości
    <news:cdl8hn$lse$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > tak dobrze to niestety nie ma i pkt.2 i 3 są nierozerwalnie "zlepione"

    Absolutnie nie!
    Chyba, że masz rachunek w jakimś dziwnym banku, który nie jest w stanie
    tego rozdzielić. W każdym razie ja na pewno przy przelewach z RB oraz z
    Multi miałem te opcje osobno i korzystałem z tego :)

    > Przyznaję, że z rozpędu przeczytałem co innego niz napisałeś i teraz
    > widzę, że chodzi o koszty samego tylko WBK - to rzeczywiście łajdactwo.

    Ale niewykluczone, że dosyć powszechne :)

> [...]
    > Niestety takiej opcji nie ma i odbiorca łącznie z kosztami swojego
    > banku jest od razu też kasowany opłatami na rzecz korespondentów,

    Kosztami korespondentów mój rachunek był obciążany zazwyczaj dopiero po
    upływie jakiegoś miesiąca lub dwóch.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 18. Data: 2004-07-21 15:12:21
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > tego rozdzielić. W każdym razie ja na pewno przy przelewach z RB oraz z
    > Multi miałem te opcje osobno i korzystałem z tego :)

    Absolutnie nie (włączając Multi) - wczytaj się dobrze!
    W ogólności przelew może mieć wyłącznie trzy opcje:
    BEN - _wszystkie_ koszty ponosi beneficjent (tj. banku nadawcy, odbiorcy
    i łańcuszka korespondentów)
    OUR - _wszystkie_ koszty ponosi nadawca (banki jak wyżej)
    SHA - nadawca ponosi tylko koszty _swojego_ banku, a odbiorca
    tzw. "banków zagranicznych", czyli swojego i korespondentów.

    Jak z tego wynika nie ma mozliwości aby nadawca opłacił koszty
    swojego banku i korespondentów, a odbiorca tylko swojego - tak
    się po prostu niestety nie da i dlatego napisałem, że bank odbiorcy
    i łańcuszek korespondentów są ze sobą nierozerwalnie zlepione.

    > Ale niewykluczone, że dosyć powszechne :)

    Może tak być...
    choć z drugiej taka bezczelność wydaje się być jednak wyjątkowa
    nawet jak na zbójeckie standardy bankowe - trzeba byłoby dokładnie
    poanalizować TOiPy

    > Kosztami korespondentów mój rachunek był obciążany zazwyczaj dopiero po
    > upływie jakiegoś miesiąca lub dwóch.

    Jeśli byłeś nadawcą to tak jest.
    Z kolei odbiorca ponoszący koszty korespondentów dostaje tylko
    mniejszą kwotę i żadnych dodatkowych "kwitów" (w postaci odrębnych
    obciążeń swojego rachunku) nie widzi - jeśli miałeś inny przypadek
    to byłbym bardzo zainteresowany szczegółami tego zadziwiającego
    zjawiska.

    > Pozdrowienia
    również
    Pix

  • 19. Data: 2004-07-22 12:23:10
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Tue, 20 Jul 2004 12:54:52 +0200, na pl.biznes.banki, Slawek Kos w
    wiadomości <news:cdnj7c$k5t$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Chyba cos zle przepisales... Tu nie chodzi o "koszt BZ WBK" tylko o koszty
    > bankow posredniczacych

    Nic nie przepisywałem! Skopiowałem: Ctrl+C, Ctrl+V!

    > Chyba sobie jaja robisz.
    > Umawiasz sie z kims ze wyslesz mu 300EUR, do niego dochodzi na konto np.
    > 270EUR i uwazasz ze TY jestes w porzadku?

    Ja wysłałem 300 EUR i tyle doszło na jego konto. A jeśli JEGO bank z
    JEGO konta pobrał sobie 30 EUR, to niech sobie znajdzie taki bank, który
    takich rzeczy nie praktykuje.

    > Podaj jakies swoje blizsze dane zebym nie wpadl na pomysl zrobienia jakiegos
    > interesu z toba...;-))

    Jeśli uważasz, że cięcie kontrahenta w taki sposób jak to robi BZ-WBK
    jest normalną praktyką, to może Ty podaj nam tutaj swoje dane - sądzę że
    większość czytających wolałaby uniknąć robienia interesów z Tobą ;)

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj