  • 1. Data: 2003-10-22 13:31:14
    Temat: bank za granicą
    Od: "Paulp" <p...@w...pl>

    WItam Szanownych Grupowiczów,

    Czy ktoś może zakładał konto w EURO w Europie lub w USD w USA przez
    internet. Jeżeli tak to proszę o info: adres www, ewentualnie szczególne
    wymagania, doświadczenia, koszty prowadzenia itp.
    dzięki
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-22 19:03:01
    Temat: Re: bank za granicą
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Wed, 22 Oct 2003 15:31:14 +0200, "Paulp" <p...@w...pl> wrote:

    >Czy ktoś może zakładał konto w EURO w Europie lub w USD w USA przez
    >internet. Jeżeli tak to proszę o info: adres www, ewentualnie szczególne
    >wymagania, doświadczenia, koszty prowadzenia itp.

    W Stanach nie zalorzysz konta bez Social Security Number, choc sa
    rozne ofery posrednikow w cenie 300-500$ ktorzy niby cos takiego
    oferuja...
    Najlatwiej znajdziesz oferty zagranicznych kont z dostepem przez net
    na Lotwie - np. VEF Banka, Multibanka i in.
    Formalnosci ograniczone do min
    --
    Piotr

  • 3. Data: 2003-10-22 19:21:53
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <9...@n...teranews.com>
    ,
    f...@y...cum says...

> [...]
    > Najlatwiej znajdziesz oferty zagranicznych kont z dostepem przez net
    > na Lotwie - np. VEF Banka, Multibanka i in.

    To nie jest prawda. Mozna zalozyc konto. Wiem, bo moj znajomy testowal.
    Niestety musial przyjechac do Stanow aby takie konto otworzyc. Wystarczy
    w Banku zlozyc oswiadczenie o statusie nierezydenta (formularz W-8BEN)
    Zreszta przed uzyskaniem statusu rezydenta sam otwieralem konto i nie
    bylo problemow.

    Mozna pokorespondowac z bankami i zobaczyc czy taki formularz przyjma
    poczta. Raczej mala szansa na natychmiastowe otwarcie rachunku via
    internet (bo wlasnie potrzebuja ten numer SSN aby zidentyfikowac
    klinta).

    Mozna spotkac sie z bankami, ktore nawet osobiscie nie otworza
    nierezydentowi konta (bo system komputerowy wymaga wpisania SSN jako
    numeru identyfikacyjnego klienta) - wtedy na up[artego mozna starac sie
    w Internal Revenue Service o przyznanie TIN (tax identification number),
    ktorego skladnia jest dokladnie taka sama jak SSN i normalny bank nie
    rozrozni.

    Osobiscie lub korespondecyjnie powinno sie dac.

    AP

  • 4. Data: 2003-10-22 19:24:12
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Wed, 22 Oct 2003 19:21:53 GMT, AP <c...@e...dyndns.org>
    wrote:

    >To nie jest prawda. Mozna zalozyc konto. Wiem, bo moj znajomy testowal.
    >Niestety musial przyjechac do Stanow aby takie konto otworzyc.

    Ale mowimy o zalozeniu konta w banku USA dla obywatela polskiego ktory
    nawet sie nie wybiera do Stanow (przynajmniej ja tak rozumiem
    pytajacego).
    IMHO jest to nie mozliwe przez internet - a wszelkie procedury zostaly
    bardzo uszczelnione po 11.09

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2003-10-23 06:18:19
    Od: "Paulp" <p...@w...pl>

    Dzięki za odpowiedź.
    Chodziło mi o wyeliminowanie wizyt osobistych.
    A Europa na zachód od Odry?
    Czy też są konieczne wizyty czy wystarczy internet?
    pozdrawiam

    com...

  • 6. Data: 2003-10-23 07:33:00
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Thu, 23 Oct 2003 08:18:19 +0200, "Paulp" <p...@w...pl> wrote:

    >A Europa na zachód od Odry?
    >Czy też są konieczne wizyty czy wystarczy internet?

    Zalezy ile masz pieniedzy :)
    Jak 100k$ to kazdy Cie przyjmie :)
    Zobacz jakie procedury ma HSBC - http://www.offshore.hsbc.com
    start od 5000$
    --
    Piotr

  • 7. Data: 2003-10-23 14:20:36
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <6...@n...teranews.com>
    ,
    f...@y...cum says...

> [...]
    > pytajacego).
    > IMHO jest to nie mozliwe przez internet - a wszelkie procedury zostaly

    No to mozesz:
    - otworzyc rachunek droga pocztowa z wypelnieniem formularza (W-8BEN)

    lub

    - ubiegac sie o TIN (droga pocztowa) a nastepnie otworzyc rachunek via
    internet i w polu SSN wpisac TIN (Tax Identification Number)

    Formularz z wnioskiem i instrukcja o wydanie TIN znajdziesz:
    http://www.irs.gov/pub/irs-fill/fw7.pdf

    Obie formy eliminuja koniecznosc wizyty w Stanach.

    AP

  • 8. Data: 2003-10-23 20:32:12
    Temat: Re: bank za granic?
    Od: "Czeslaw M." <n...@d...slp.pl>

    Piotr wrote:
    > On Thu, 23 Oct 2003 08:18:19 +0200, "Paulp" <p...@w...pl> wrote:

    > Zobacz jakie procedury ma HSBC - http://www.offshore.hsbc.com
    > start od 5000$

    Sympatycznie. Tyl;e ze za te kwote to oni przy standardowym rachunku (na
    ??danie) biora 20 GBP/0.5 roku za obsluge jak sie doczytalem.
    Nastepny poziom to ruch pieniedzy z miesiecznym uprzedzeniem (wtedy
    obsluga jest za darmo) ale nie rozumiem tego tekstu co wklejam nizej:

    # Minimum deposit
    US$ 10,000, EUR10,000 and/or ?5,000

    Co ma do diabla znaczyc and/or po polsku ?
    Ile mam polozyc ?
    'EUR10,000 and ?5,000' czy tez 'EUR10,000 or ?5,000' ?

    Jedyne co mi przychodzi na mysl to to ze 5000 funtow musze miec bo to
    baza (jak poziom morza) a 10-cioma powyzej tego moge sie bawic jak chce.
    ---

  • 9. Data: 2003-10-24 14:22:27
    Od: "SP9LWH" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czeslaw M." <n...@d...slp.pl> napisał w wiadomości

    Funty, dolary,euro
    http://www.offshore.hsbc.com/code/tools/site/Rendere
    r.jhtml?cp=/public/offshore/main/why_offshore/en/wof
    _questions_answered.html&bu=offshore&toolName=main&l
    n=en&isPc=false&pId=e5d14690-66aa-11d7-8361-080020c6
    29df

    What is the minimum deposit required to open an offshore account?
    It all depends on which account you choose. Our Offshore Bank Account is
    usually the first account people open with us as it offers savings account
    rates along with all the facilities of a current account. If the Offshore
    Bank Account is the sole account to be opened the minimum balance required
    is ?5,000, US$5,000 or ?5,000.

  • 10. Data: 2003-10-27 13:49:11
    Od: "Czeslaw M." <n...@d...slp.pl>

    SP9LWH wrote:

    > What is the minimum deposit required to open an offshore account?
    [...]
    > Bank Account is the sole account to be opened the minimum balance required
    > is ?5,000, US$5,000 or ?5,000.

    Dzieki, to widzialem. Chodzi mi o to ze w tabeli taryf (PDF) jest tekst
    "Maintenance charge equivalent to 10 pounds per half year".

    Natomiast od 10000 USD/EU lub 5000 funtow - np przy "30 Day Notice
    Account" jest "Free account opening and administration". Nie jest to
    duzo, fakt, nasi pewnie niewiele mniej biora.
    Problem ze w funtach wciaz trzeba przeliczac na Euro przy byle ruchu
    gotowki.
    ---