  • 1. Data: 2002-04-04 10:04:51
    Temat: Re: anglia-
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:3cac1d15_2@news.vogel.pl...
    > jaka karte polecacie,
    > vise classic a moze inna?:)

    debetowa VE tez swietnie dziala
    *** blad ***

  • 2. Data: 2002-04-04 10:20:02
    Temat: anglia-
    Od: "Mariusz" <j...@g...pl>

    jaka karte polecacie,
    vise classic a moze inna?:)

  • 3. Data: 2002-04-04 13:09:58
    Od: "Rafal" <r...@h...com>

    "Mariusz" <j...@g...pl> wrote in message
    news:3cac1d15_2@news.vogel.pl...
    > jaka karte polecacie,
    > vise classic a moze inna?:)

    Używałem zarówno VC jak i VE, obie działały - co ciekawe, autoryzacja VE
    była dużo szybsza niż w Polsce (praktycznie natychmiast, jak Visy Classic)

  • 4. Data: 2002-04-06 16:27:28
    Od: Tomasz Fidecki <t...@p...onet.pl>

    Rafal wrote:

    > "Mariusz" <j...@g...pl> wrote in message

    > Używałem zarówno VC jak i VE, obie działały - co ciekawe, autoryzacja VE
    > była dużo szybsza niż w Polsce (praktycznie natychmiast, jak Visy Classic)

    W niektórych hotelach nie uznają karty elektronicznej. Mam na myśli
    moment sprawdzenia wiarygodności przy zameldowaniu, więc zawsze warto
    mieć jedną lub najlepiej dwie wypukłe karty.

    T.

  • 5. Data: 2002-04-06 16:31:55
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > W niektórych hotelach nie uznają karty elektronicznej. Mam na myśli
    > moment sprawdzenia wiarygodności przy zameldowaniu, więc zawsze warto
    > mieć jedną lub najlepiej dwie wypukłe karty.

    A wlasnie - a ma znaczenie ze to debetowka?

  • 6. Data: 2002-04-06 17:12:51
    Od: Tomasz Fidecki <t...@p...onet.pl>

    AMRA wrote:

    > A wlasnie - a ma znaczenie ze to debetowka?

    Wypukła debetówka? Hmmmm... nie wiem co odpowiedzieć, bo nie znam
    takiej. Ostatnio miałem mały problem z dostępnością limitu na karcie w
    momencie meldowania w hotelu. Na propozycję użycia Visy Electron,
    recepcjonista mnie hmmm grzecznie wyśmiał ;-))) Do tego najlepsza jest
    k. kredytowa. Mimo różnych innych zastrzeżeń do Citi, ta karta mnie
    jeszcze nigdy nie zawiodła.

    T.

  • 7. Data: 2002-04-06 18:01:50
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > recepcjonista mnie hmmm grzecznie wyśmiał ;-))) Do tego najlepsza jest
    > k. kredytowa. Mimo różnych innych zastrzeżeń do Citi, ta karta mnie

    No debetowki ma BZWBK i Multi na ten przyklad (te ktore mam).
    W sumie przeciez od chargowej sie az tak badzo nie roznia (i tu i tu mozna
    przekroczyc limit)...

  • 8. Data: 2002-04-06 18:05:23
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Sat, 06 Apr 2002 19:12:51 +0200, Tomasz Fidecki
    <t...@p...onet.pl> wrote:

    >Wypukła debetówka? Hmmmm... nie wiem co odpowiedzieć, bo nie znam
    >takiej.

    Ano sa takie. Na przyklad Visa Silver BPHPBK albo Visa Classic
    Multibank.

    >Ostatnio miałem mały problem z dostępnością limitu na karcie w
    >momencie meldowania w hotelu. Na propozycję użycia Visy Electron,
    >recepcjonista mnie hmmm grzecznie wyśmiał ;-)))

    Trzeba bylo go przekonac, zeby jednak sprobowal. Jesli tylko jego
    hotel i jego centrum rozliczeniowe akceptuja electronki, powinno
    zadzialac bez problemu. On moze nawet nie wiedziec, co to Visa
    Electron. Jak chcialem zaplacic w Helsinkach za prom to pani po raz
    pierwszy widziala na oczy electronke, i powiedziala, ze nie wie, czy
    zadziala. Ale sprobowala i zadzialalo.
    Poza tym uzylem kiedys Visa Electron w porzadnym hotelu w Budapeszcie
    przy meldowaniu sie i nie bylo zadnych problemow. Ani z recepcjonista,
    ani z autoryzacja :-)
    A jakby zadzialalo to wtedy ty bys mogl grzecznie wysmiac hotelarza
    :-)

    >Do tego najlepsza jest k. kredytowa. Mimo różnych innych zastrzeżeń do Citi, ta
    karta mnie
    >jeszcze nigdy nie zawiodła.

    Wystarczy zeby byla wypukla. Recepcjonista nie jest w stanie odroznic
    wypuklej debetowej/charge/kredytowej. No chyba ze zna doskonale oferte
    polskich bankow :-)

    PGR

  • 9. Data: 2002-04-06 18:06:57
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Sat, 06 Apr 2002 18:05:23 GMT, g...@i...com (Piotr Gralak) wrote:

    >Ano sa takie. Na przyklad Visa Silver BPHPBK albo Visa Classic
    >Multibank.

    No i oczywiscie Visa Gold mBanku :-)

    PGR

  • 10. Data: 2002-04-06 19:46:37
    Od: Tomasz Fidecki <t...@p...onet.pl>

    Piotr Gralak wrote:

    > On Sat, 06 Apr 2002 19:12:51 +0200, Tomasz Fidecki
    > <t...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > ani z autoryzacja :-)
    > A jakby zadzialalo to wtedy ty bys mogl grzecznie wysmiac hotelarza

    Nie bede sie spieral, bo moge sie mylic. Ale z odmowa uzycia
    "elektronki" podczas meldowania spotkalem sie juz 2 razy (w zupelnie
    porzadnych czterogwiazdkowych hotelach). Ostatnio poprosilem, zeby
    recepcjonista pokazal mi wydruk po operacji jakiej dokonal w trakcie
    meldunku w hotelu. Wygladalo to jak dyspozycja tymczasowej blokady
    srodkow na rachunku. Gdy wszedlem na konto kredytowe via inet
    rzeczywiscie o taka kwote zmniejszylo sie dostepne saldo. Nie bylo
    zadnej operacji, tylko sama blokada. Blokada ta zostala zniesiona po
    kilku dniach od opuszczenia hotelu. Recepcjonista tlumaczyl mi, ze nie
    da sie takiej operacji przeprowadzic z karty "plaskiej" bowiem w takim
    wypadku pieniadze od razu sa przelewane z rachunku - nie mozna ich
    tymczasowo zablokowac jako zabezpieczenie na wypadek gdyby klient hmmm
    wyjechal bez placenia... Moge mu wierzyc lub nie (bo to troche kloci sie
    z Twoimi doswiadczeniami), moze ktos bardziej zorientowany wyjasni na
    czym polega operacja.

    [...]

    > PGR

    Tomek