    From: Tomasz Fidecki <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: anglia-
    Date: Sat, 06 Apr 2002 21:46:37 +0200

    Piotr Gralak wrote:

    > On Sat, 06 Apr 2002 19:12:51 +0200, Tomasz Fidecki
    > <t...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > hotel i jego centrum rozliczeniowe akceptuja electronki, powinno
    > zadzialac bez problemu. On moze nawet nie wiedziec, co to Visa
    > Electron. Jak chcialem zaplacic w Helsinkach za prom to pani po raz
    > pierwszy widziala na oczy electronke, i powiedziala, ze nie wie, czy
    > zadziala. Ale sprobowala i zadzialalo.
    > Poza tym uzylem kiedys Visa Electron w porzadnym hotelu w Budapeszcie
    > przy meldowaniu sie i nie bylo zadnych problemow. Ani z recepcjonista,
    > ani z autoryzacja :-)
    > A jakby zadzialalo to wtedy ty bys mogl grzecznie wysmiac hotelarza

    Nie bede sie spieral, bo moge sie mylic. Ale z odmowa uzycia
    "elektronki" podczas meldowania spotkalem sie juz 2 razy (w zupelnie
    porzadnych czterogwiazdkowych hotelach). Ostatnio poprosilem, zeby
    recepcjonista pokazal mi wydruk po operacji jakiej dokonal w trakcie
    meldunku w hotelu. Wygladalo to jak dyspozycja tymczasowej blokady
    srodkow na rachunku. Gdy wszedlem na konto kredytowe via inet
    rzeczywiscie o taka kwote zmniejszylo sie dostepne saldo. Nie bylo
    zadnej operacji, tylko sama blokada. Blokada ta zostala zniesiona po
    kilku dniach od opuszczenia hotelu. Recepcjonista tlumaczyl mi, ze nie
    da sie takiej operacji przeprowadzic z karty "plaskiej" bowiem w takim
    wypadku pieniadze od razu sa przelewane z rachunku - nie mozna ich
    tymczasowo zablokowac jako zabezpieczenie na wypadek gdyby klient hmmm
    wyjechal bez placenia... Moge mu wierzyc lub nie (bo to troche kloci sie
    z Twoimi doswiadczeniami), moze ktos bardziej zorientowany wyjasni na
    czym polega operacja.

    [...]

    > PGR

    Tomek