  • 1. Data: 2002-04-04 09:11:40
    Temat: Cena USD
    Od: "Aurel11" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Gdyby amerykanie wsparli Izrael to jak zmieni się notowanie USD w stosunku
    do innych walut (EUR czy PLN)?

  • 2. Data: 2002-04-04 18:07:43
    Temat: Re: Cena USD
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    Użytkownik "Aurel11" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Gdyby amerykanie wsparli Izrael to jak zmieni się notowanie USD w stosunku
    > do innych walut (EUR czy PLN)?

    Tego nie wiem, ale jakis rok temu placilem w Betlejem karta w arabskim
    sklepiku.
    Przyszlo rozliczenie. I co sie okazalo ? Transakcja byla rozliczana w
    Jordanii.
    Co na to prawo dewizowe Izraela ?

    MichalL

  • 3. Data: 2002-04-04 18:31:58
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > sklepiku.
    > Przyszlo rozliczenie. I co sie okazalo ? Transakcja byla rozliczana w

    Betlejem jest w obrebie autonomii palestynskiej

  • 4. Data: 2002-04-04 22:12:47
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    > Betlejem jest w obrebie autonomii palestynskiej

    No i co w zwiazku z tym ? W autonomi posluguja sie szeklami, czyli waluta
    Izraelska, a nie Jordanska.

    poza tym (z encyklopedii PWN):

    PALESTYŃSKA, AUTONOMIA, jednostka polityczna pod okupacją Izraela (od 1967),

    Ciekawy uklad, uzywamy waluty okupanta, ale karty platnicze rozliczamy za
    granica ?
    Faktem jest, ze zostalem nakloniony do rozliczenia transakcji w USD a nie
    szeklach. Widac tak sie im bardziej oplaca.

    MichalL

    :

  • 5. Data: 2002-04-05 07:54:36
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > No i co w zwiazku z tym ? W autonomi posluguja sie szeklami, czyli waluta
    > Izraelska, a nie Jordanska.

    No i w sumie to sa dwa byty polityczne - niepodlegle panstw Izrael i
    autonomia palestynska.

    z obydwoma mamy podpisane stosunki dyplomatyczne. Gdzies kase autonomia musi
    trzymac- sama pewnie bankow nie ma, w Izraelu trzymac nie trzyma - to pewnie
    w Jordanii :) Zreszta kto ich tam wie