  • 11. Data: 2019-01-29 20:06:19
    Temat: Re: amazon nie pyta o cvv?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wow, to dopiero.
    > A ta utracona była zastrzeżona?
    > Zapewne tak, bo skąd by była nowa.
    > To była KK czy KD?
    > Ale tak czy siak musiały to być dzikie czasy - oraz dziki bank, ten BPH ;>
    > Choć Ciebie nie powinno obchodzić, że oni nie mogą zablokować - jak nie mogą to
    sami powinni pokryć.

    Chodziło o drobne kwoty. Karta kredytowa. Kupiłem jakiś program przez
    net. Po kilku miesiącach od tego samego "dostawcy przyszło obciążenie na
    kilkanaście złotych, a ponieważ to był jakiś podmiot z bodaj Indii albo
    Pakistanu, więc uznałem, że prościej będzie zastrzec kartę i uznałem, że
    to wystarczy. Zdziwiłem się, gdy po kilku miesiącach w nowej karcie
    przyszło obciążenie. Nie chce mi się już szukać dość pokrętnego
    wyjaśnienia banku, jak to się stało. W każdym razie nie obeszło się bez
    czynnika karnego i ostatecznie problem został rozwiązany, ale nie było
    to standardowe rozwiązanie.

  • 12. Data: 2019-02-01 10:19:57
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Tue, 29 Jan 2019 10:30:51 +0100, użytkownik Michał Jankowski
    napisał:

    > Wiesz, w USA to zawsze działało po prostu tak, że transakcje bez
    > fizycznego użycia karty były w 100% na ryzyko sprzedawcy. Klient, jak mu
    > się pojawiło takie niechciane obciążenie, to dzwonił do banku, mówił
    > "nie moje" i obciążenie znikało. A potem sklep mógł sobie dochodzić,
    > jeśli miał ślad, komu naprawdę sprzedał (np. adres dostawy). Ale to
    > wszystko było w czasach przed internetem, i dotyczyło zamówień pocztą
    > czy przez telefon.

    Jeśli dobrze pamiętam, to obecnie na całym świecie Visa i Mastercard za
    standard przyjmują cvv i 3d-secure. Finansowe ryzyko za fraudy ponosi
    strona, która nie wprowadziła obu tych elementów bezpieczeństwa.

  • 13. Data: 2019-02-01 10:45:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 1 lutego 2019 10:19:59 UTC+1 użytkownik jureq napisał:

    > Jeśli dobrze pamiętam, to obecnie na całym świecie Visa i Mastercard za
    > standard przyjmują cvv i 3d-secure. Finansowe ryzyko za fraudy ponosi
    > strona, która nie wprowadziła obu tych elementów bezpieczeństwa.

    Hmmm, jesteś pewien, że do IO też był liability shift?
    Był na pewno dla paska - jeśli merchant używa wyłącznie pasków i nie wprowadził
    czytnika czipów, to wszystkie fraudy z użyciem paska (być może tylko te z kart z
    chipem) obciążają merchanta.
    Z moich kart ciekawostką jest KK bgż, która 3d-secure nie ma.
    Możliwe, że nie mają też debetówki bgż, nie chce mi się sprawdzać (choć wg opisu na
    stronie debetówki gold mają).

  • 14. Data: 2019-02-01 10:52:16
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.02.2019 o 10:45, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    > jest KK bgż, która 3d-secure nie ma. Możliwe, że nie mają też
    > debetówki bgż, nie chce mi się sprawdzać (choć wg opisu na stronie

    A co z - popularną przecież - procedurą "podepnij kartę do konta w
    amazonie/facebooku/allegro/whatever"?

    Raz się podpina i hulaj dusza...

    MJ

  • 15. Data: 2019-02-01 11:39:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 1 lutego 2019 10:52:19 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > A co z - popularną przecież - procedurą "podepnij kartę do konta w
    > amazonie/facebooku/allegro/whatever"?
    >
    > Raz się podpina i hulaj dusza...

    Cóż, z karty należy korzystać rozsądnie i znać jej regulamin - takie zasady jak dla
    każdego innego narzędzia.
    Póki jest wszystko dobrze, to problemu nie ma, ale jak będzie fraud to można potem
    płakać.
    Nie wiem, jak działają te mechanizmy, bo nie korzystam - no, może jedynie z google
    pay.
    W GP podaje się CVV, ale właściwie nie wiem, po co - chyba że z pomocą tego CVV robią
    taką szybką weryfikację, której nie widać w historii karty - ale potem GP używa
    wyłącznie osobnej karty wirtualnej.
    Wcześniej było takie coś, że dodawało się kartę do "konta google" - np. bezczelnie
    dodał mi do tego konta kartę citka, który jeszcze GP nie miał, jak próbowałem dodać -
    tylko coś mi się kołacze w pamięci, że cvv nie było zapamiętywane i albo musiało być
    podawane przy każdej płatności albo tylko przy pierwszej - a potem google
    wykorzystywał mechanizm "prenumeraty", gdzie można obciążyć kartę w trybie CNP bez
    podawania CVV - i podobno to CVV naprawdę "zapominał".