  • 261. Data: 2021-08-26 13:05:11
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    "Kluczowym argumentem przemawiającym za uznaniem umowy kredytu
    denominowanego za nieważną jest złamane tzw. zasady walutowości. Zasada
    ta obowiązywała do 24 stycznia 2009 r. i zgodnie z nią zobowiązania
    pieniężne na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej mogły być wyrażone tylko
    w pieniądzu polskim.

    Banki nie były uprawnione do udzielania kredytów, w których kwota i
    waluta kredytu były wyrażone w obcej walucie (CHF), a środki pieniężne
    wypłacano i rozliczano w złotych polskich. Taka konstrukcja umowna
    narusza obowiązują wcześniej zasadę walutowości, przez co umowy kredytów
    denominowanych są nieważne.

    Kolejnym argumentem, którego warto użyć do podważenia umowy kredytu
    denominowanego, jest sprzeczność tej umowy z treścią art. 69 ustawy
    prawo bankowe oraz nieprecyzyjne określenie kwoty kredytu, która opisana
    jest jako kwota CHF, ale wypłacana w polskich złotówkach po przeliczeniu
    według nieznanego kursu stosowanego i ustalanego dowolnie przez bank.

    W umowach kredytów frankowych znajdują się także klauzule indeksacyjne,
    które pozwalają bankom w sposób dowolny kształtować kursy walut, przez
    co nigdy nie dochodzi do spłaty nominalnej wartości kredytu.

    Niemożliwe jest przez to określenie wysokości samego kredytu, jak i
    poszczególnych rat, co świadczy o odejściu od konstrukcji kredytu,
    którego kluczowym elementem jest przecież obowiązek zwrotu kwoty otrzymanej.

    Co więcej, w wyniku ustalanego jednostronnie przez banki kursu waluty
    powstaje dodatkowy koszt kredytu nieprzewidziany w samej umowie oraz w
    przepisach ustawy prawo bankowe. Zgodnie z prawem bankowym banki są
    uprawnione jedynie do pobieranie odsetek oraz prowizji."

  • 262. Data: 2021-08-26 13:10:05
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-26-sierpnia-2021 o 12:53, Wojciech Bancer pisze:
    > miejsc, jego zadaniem jest sprzedać produkt i wyrobić plan.

    Jego instytucja i praca podlega ochronie państwa.

    Albo jest wyjątkowym skurwysynem i robi co chce omijając prawo albo
    nadzór jest do dupy albo i jedno i drugie.

    Klient tu nic nie zawinił. Przestań na nim wieszać psy bo Ci schroniska
    zabraknie ;-)

  • 263. Data: 2021-08-26 13:13:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Wyroki TSUE WAŻNIEJSZE ;-) a w Polsce nie ma precensów ;)

  • 264. Data: 2021-08-26 13:27:30
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-26-sierpnia-2021 o 13:03, Wojciech Bancer pisze:
    > Sprzedawał produkty.

    A klient je kupował. Skończ waść

  • 265. Data: 2021-08-26 13:29:08
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-26-sierpnia-2021 o 13:03, Wojciech Bancer pisze:
    > A mi WOLNO nazywać go cwaniakien. Masz z tym problem cwaniaczku?

    Na bankstera są wyroki a na klienta Kowalskiego NIE MA
    (i nie będzie bo żadnego prawa nie złamał)

    Będziesz dalej jęczał po netach że Ci się wyroki banków nie podobają?

  • 266. Data: 2021-08-26 13:29:35
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-26-sierpnia-2021 o 13:01, Wojciech Bancer pisze:
    > Mi o nic.

    Nareszcie.

  • 267. Data: 2021-08-26 13:34:07
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-26, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > Wyroki TSUE WAŻNIEJSZE ;-)

    Wyrok TSUE nie odnosił się do tego przepisu.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 268. Data: 2021-08-26 13:34:31
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-26, _Master_ <M...@...pl> wrote:
    > Jego instytucja i praca podlega ochronie państwa.

    Kłamiesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 269. Data: 2021-08-26 13:36:25
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-26, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > Na bankstera są wyroki

    Nie ma.

    > a na klienta Kowalskiego NIE MA
    > (i nie będzie bo żadnego prawa nie złamał)

    Nie twierdziłem że cwaniactwo jest niezgodne z prawem.

    > Będziesz dalej jęczał po netach że Ci się wyroki banków nie podobają?

    Nie. Będę dalej nazywał upadłe moralnie osoby takie jak Ty, upadłymi
    moralnie cwaniaczkami. I co mi zrobisz? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 270. Data: 2021-08-26 13:37:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-26, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > A klient je kupował. Skończ waść

    A teraz cwaniaczy jak zachować produkt i odzyskać kase.
    Jak widać jesteś nędznym cwaniaczkiem i Cię to boli :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com