  • 51. Data: 2017-02-07 12:50:10
    Temat: Re: Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michał Jankowski" o7c7us$3fd$...@n...agh.edu.pl

    > Akurat w citku przechodzi spłata dzień po terminie - znaczy, żadne
    > odsetki się nie naliczyły ani nic.

    Akurat w Citku można spłacić bezodsetkowo i miesiąc po terminie. ;)

  • 52. Data: 2017-02-07 12:51:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 12:32, Kris pisze:

    >Wg tego przepisu, jak upływał w sobotę, to upływał w sobotę. Ale to
    >już nieaktualny przepis.

    Hm, to czemu sad nie pracuje w sobote ? :-)

    J.

  • 53. Data: 2017-02-07 13:06:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pete" o7c8r5$16bk$...@g...aioe.org

    > KC
    > Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada
    > na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia
    > następnego.

    I o takie coś mi własne chodziło.
    Wielkie dzięki.

    Czy ten artykuł obecnie obowiązuje?

  • 54. Data: 2017-02-07 13:06:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" a...@g...co

    : Hmm, prawa ogólnego to chyba nie ma.

    Chyba jednak jest.

    "Pete" o7c8r5$16bk$...@g...aioe.org

    > KC
    > Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień
    > uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

    : Zaś z prawem banku jesteś na straconej pozycji - paragraf 51 punkt 4 regulaminu:
    : "W przypadku, gdy termin spłaty na wyciągu przypada na dzień ustawowo wolny od
    : pracy, posiadacz winien wykonać spłatę zadłużenia odpowiednio wcześniej."

    Prawo banku nie może kolidować z prawem ogólniejszym -- choćby państwowym.
    W szczególności -- prawo banku nie może zezwolić na obdzieranie klienta
    z jego skóry, bo takie obdzieranie ze skóry jest zabronione jakimś
    prawem ogólnym.

  • 55. Data: 2017-02-07 13:07:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" c...@g...co

    > KC
    > Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień
    > uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

    : ładny przepis - a czy stosuje się rekurencyjnie ?

    Równie dobrze można zapytać, czy stosuje się w dni słoneczne.

  • 56. Data: 2017-02-07 13:18:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 12:51, J.F. pisze:

    > Hm, to czemu sad nie pracuje w sobote ? :-)

    Pracujesz we wszystkie dni, które nie są ustawowo wolne od pracy?

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2017-02-07 13:39:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Pracujesz we wszystkie dni, które nie są ustawowo wolne od pracy?

    Ale sad nie pracuje na podstawie jakiejs ustawy, mam nadzieje :-)

    J.

  • 58. Data: 2017-02-07 13:41:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "Dawid Rutkowski"
    c...@g...co
> [...]
    >: ładny przepis - a czy stosuje się rekurencyjnie ?
    >Równie dobrze można zapytać, czy stosuje się w dni słoneczne.

    Nie czaisz blusa.

    Termin wykonania przypada np na niedziele.
    Wiec uplywa dnia nastepnego.
    A dzien nastepny to np 25.12.

    Nalezy przepis zastowac literalnie, czy rekurencyjnie/iteracyjnie ?

    J.

  • 59. Data: 2017-02-07 14:02:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
> [...]

    >wcześniej."

    >Prawo banku nie może kolidować z prawem ogólniejszym -- choćby

    I niniejszym wkraczasz na bardzo sliski teren, p.t. zakres
    obowiazywania KC.
    Czy art 115 jest "zawsze obowiazujacy", czy termin moze byc inaczej
    zapisany w dobrowolnej umowie dwoch stron, a art 115 jest wykladnia,
    jesli w umowie nie sprecyzowanego terminu.

    Swoboda zawierania umow jest u nas podstawa prawa cywilnego, a zakazy
    sa ograniczone.

    Najbardziej pasujacy bylby chyba ten

    Art. 385-1. § 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem
    nieuzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa
    i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając
    jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to
    postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub
    wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.
    I teraz dowiedź, ze regulamin jest sprzeczny z dobrymi obyczajami i
    razaco narusza twoje interesy :-)

    Bo ze dobry obyczaj jest opisany w art 115, to chyba mozemy przyjac
    bez zastrzezen, ale sprzecznosc i razace naruszenie to juz rzecz
    wzgledna :-)

    J.

  • 60. Data: 2017-02-07 15:10:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5899c567$0$657$6...@n...neostrada.pl

    > I teraz dowiedź, ze regulamin jest sprzeczny z dobrymi obyczajami i razaco narusza
    twoje interesy :-)

    Straty idące w tysiące groszy to chyba poważne straty...

    > Bo ze dobry obyczaj jest opisany w art 115, to chyba mozemy przyjac bez zastrzezen,
    ale sprzecznosc i razace naruszenie to juz
    > rzecz wzgledna :-)

    I doszliśmy do smutnego wniosku -- nie ma prawa w RP.

    -=-

    Bank musi sam zastanowić się nad tym, czy warto dać klientowi
    około tysiąca pln, by zyskać uznanie klienta i zyskać dychę,
    by to uznanie stracić.

    Prowadzenie rozumnego sporu prawnego nie da rezultatu, co
    ukazuje rozmowa z BZWBKKBSg:

    http://leszekc.w.tkb.pl/800400/wyciagi/16842a.png

    gdzie bank twierdzi, że wpływ jest realizowany z konta osobistego,
    choć (jak widać wyraźnie dzięki zamieszczonym wyciągom) wszystkie
    przelewy przyszły z tego samego konta i część wpłat bank zaliczył...

    Od siebie dodam, że konto, z którego pochodziły pieniądze, jest
    firmowe a moja matka naprawdę jest zatrudniona w firmie mojego ojca.

    -=-

    Swoją drogą -- bystry jesteś w obalaniu 115 artykułu,
    o którego istnieniu ponoć jeszcze wczoraj nie wiedziałeś.